Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door J1971
Vandaag om 11:38:41
Piko blauwe 1000 door roco
Vandaag om 11:34:50
fotowedstrijd 2025 door Dave.......
Vandaag om 11:31:40
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 11:13:05
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Paulogic
Vandaag om 11:06:40
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 10:52:17
Kersttrein door Charles_
Vandaag om 10:31:23
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:30:25
Au bord de la Cèze door Benelux795
Vandaag om 10:23:04
Raadplaatje door hervé
Vandaag om 10:20:34
W.V. Kalender 2026 door MOVisser
Vandaag om 10:19:51
MLF Fielschmann motor kit door henk
Vandaag om 09:55:21
Revier Rheinbrenner (H0) door tothebeach
Vandaag om 07:34:41
Welke versies van de Roco 2200 zijn er? door henk
Vandaag om 06:03:48
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door Edwin2121992
Vandaag om 02:18:58
Veevervoer ss/ ns door MOVisser
Vandaag om 00:07:48
Aachenau West door wob
26 November 2025, 23:05:43
Rondom Charlois door Alewijn
26 November 2025, 22:48:33
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
26 November 2025, 22:39:39
Pantografen mat.'46 (en mat.'54) door Quinzeedied
26 November 2025, 22:32:05
De modeltreinen van Spoorijzer door rjr
26 November 2025, 22:28:45
Stub switches door bask185
26 November 2025, 21:59:25
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Rob Bennis
26 November 2025, 21:58:44
Lodewickshaven door Ronald Halma
26 November 2025, 21:40:44
Diorama Oelde Mittelweg Hp door Edsko Hekman
26 November 2025, 21:37:28
Loksound5 decoder met Loksound3.5 soundfile door bellejt
26 November 2025, 20:11:57
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974 door Eric B
26 November 2025, 19:11:00
Modelbaan Beltheim. door puntenglijder
26 November 2025, 19:09:33
gangelt door bellejt
26 November 2025, 17:58:13
Liliput kortkoppeling mechaniek defect door Robert vh Prutsert
26 November 2025, 16:33:16
  

Auteur Topic: Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij  (gelezen 160313 keer)

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6053
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #870 Gepost op: 09 March 2013, 23:17:55 »
Kwamen ze de boel maar verbouwen ;D


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2096
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #871 Gepost op: 09 March 2013, 23:32:53 »
Verbouwen mag volgend weekend, tijdens NL Doet ;)

hubertus

  • Offline Offline
  • Berichten: 3270
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #872 Gepost op: 09 March 2013, 23:51:09 »
Maarre Huub, ook in een andere taal weet je volgens mij al snel de formele dwingende taal te onderscheiden van ordinaire dreigementen, dus als dat zo gesteld wordt in dat verhaal dan geloof ik dat wel (het nieuws komt hier tenslotte rechtstreeks van een direct betrokkene af, dus waarom zou ik dat in twijfel trekken).
Ik denk dat de meeste niet-juristen dat onderscheid nauwelijks kunnen maken, laat staan in een vreemde taal.
Lees voor de grap maar eens een dwangbevel en bedenk dan hoe dat over komt.
En vooral omdat het van een direkt betrokkene afkomstig is, geloof ik het niet, tenzij ik zelf de tekst heb gelezen en daarover kan oordelen. Niet omdat ik de direkt betrokkene niet vertrouw, maar omdat berichtgeving van direkt betrokkenen per definitie gekleurd is.
Laten we wel wezen, het gaat zeker in eerste instantie om een fors bedrag waarvan de bij mij bekende onderbouwing (de reactie op dat andere forum) uiterst mager is.

Huub

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6053
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #873 Gepost op: 10 March 2013, 00:03:23 »
Dat gekleurd klopt wel natuurlijk. En een dwangbevel is natuurlijk met spierballentaal geschreven, er moet tenslotte dwang vanuit gaan. Maar goed, dan nog is het vreemd om iets of iemand te dwingen iets te doen of na te laten waar hij of zij niet (eind)verantwoordelijk voor is. Tsja, dan moeten we maar zien of er nog feiten gedeeld gaan worden. Aan de andere kant, wie zit er nog op te wachten, behalve dan de betrokken partijen natuurlijk. Alleen lijkt het een vreemde gang van zaken.


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22713
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #874 Gepost op: 10 March 2013, 10:04:35 »
Hoezo niet verantwoordelijk voor is? Die loc was met instemming van STAR daar gestald en daarbij horen verantwoordelijkheden.

Verder kan ik me goed voorstellen dat ze in Zwitserland nogal schrokken van dat filmpje waarin een STAR woordvoerder onverholen laat merken het niet erg te zullen vinden als de STAR de loc kon inlijven. Dan kan ik me een stevige reactie best voorstellen. Inmiddels distantieert de STAR zich van dat filmpje, maar ja, dat was later.

http://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/star-kan-grote-stoomlocomotief-niet-kwijt
« Laatst bewerkt op: 10 March 2013, 10:15:03 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Tomasso

  • Offline Offline
  • Berichten: 6053
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #875 Gepost op: 10 March 2013, 11:28:05 »
Hmmm, tsja. Lastige materie dus...


Sent from my iPad using Tapatalk HD
Spoor 0 adept

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2096
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #876 Gepost op: 10 March 2013, 12:18:31 »
Laat ik het zo zeggen dat dat interview met RTV Drenthe ook destijds al de nodige verbazing heeft opgeleverd...
Nogmaals dan, de STAR heeft nooit interesse gehad in het hier houden van de 23'er, integendeel!

MR

  • Offline Offline
  • Berichten: 3185
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #877 Gepost op: 10 March 2013, 13:08:54 »
Maar door Bas was de inhoud van het interview wel in Zwitserland bekend en groeide de achterdocht al snel. En toen er vervolgens een bedrag van 100.000 euro genoemd werd, dachten Bas en de Zwitsers  de verborgen agenda van de STAR in gaten te hebben en gingen over tot het schieten met grof geschut d.w.z advocaten met dwangbevelen. Daarna had de STAR het gehad met Zwitsers en was communicatie finaal onmogelijk. Tot men elkaar voor de rechter sprak en bleek dat beide partijen alleen maar van de zaak afwilden. Het was zo geregeld. De Zwitsers hadden een gevoel vantriomf want ze waren er geslaagd die te voorkomen dat die malafide Groningers hun hun locomotief zouden hebben ontfutseld en de STAR dat ze weer de hele werkplaats voor hun eigen materieel ter beschikking hadden en nog enige vergoeding hadden gekregen voor het geleden ongemak.


Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #878 Gepost op: 10 March 2013, 13:10:36 »
Hoezo niet verantwoordelijk voor is? Die loc was met instemming van STAR daar gestald en daarbij horen verantwoordelijkheden.

En daar stonden dan weer tegenprestaties van de FSTM tegenover. Die niet nagekomen werden. En hoe meer partijen, hoe lastiger, inderdaad.
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22713
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #879 Gepost op: 10 March 2013, 14:07:10 »
Voor door de FSTM niet nagekomen afspraken, dient men zich bij de curator te vervoegen. Doet niets af aan de verantwoordelijkheden ten aanzien van het stoommachien.

Laat ik het zo zeggen dat dat interview met RTV Drenthe ook destijds al de nodige verbazing heeft opgeleverd...
Nogmaals dan, de STAR heeft nooit interesse gehad in het hier houden van de 23'er, integendeel!

Tja, het wekt toch sterk de indruk van een keurig formeel geregeld interview Tim, op het terrein van de STAR en met een door de STAR aangewezen woordvoerder. In de recente reactie van de STAR wordt alleen maar geklaagd over de 'agressieve' brieven uit Zwitserland. Staat nergens dat de STAR, desnoods onbedoeld, misschien ook wel aanleiding kan hebben gegeven. Dan kan ik me de boosheid van Bas best voorstellen.

Verder is het best netjes afgelopen hoor. De STAR heeft een paar centen verdiend en die Zwitsers hebben hun loc terug. Als de loc op een terrein van de FSTM had gestaan, was het ding vermoedelijk in beslag genomen en hadden de Zwitsers in de rij van schuldeisers kunnen aansluiten.
« Laatst bewerkt op: 10 March 2013, 14:52:52 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2041
  • Allegra" treinstel
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #880 Gepost op: 19 March 2013, 12:10:02 »
Hier nog een link van Bahnonline over dit onderwerp

http://www.bahnonline.ch/wp/58313/dampflok-23-058-zurueck-in-der-schweiz.htm
Op 28 februari schijnt de loc kort voor middennacht het grensstation Basel te hebben bereikt en sinds 1 maart staat de loc in depot Sissach.
Schijnbaar is dit iedereen ontgang door de discusie tussen de STAR en de Zwitsers (y) (y)

Groetjes edwin
« Laatst bewerkt op: 19 March 2013, 12:16:00 door edwin1974 »

Albert.H0

  • Offline Offline
  • Berichten: 1891
  • Roco Fccpps vriend
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #881 Gepost op: 19 March 2013, 12:25:52 »
Voor door de FSTM niet nagekomen afspraken, dient men zich bij de curator te vervoegen. Doet niets af aan de verantwoordelijkheden ten aanzien van het stoommachien.

Maar hadden de Zwitsers dan ook niet alles via de curator moeten spelen? In plaats van zich blijkbaar 'op hoge poten' te melden bij de STAR waar de loc 'toevallig' gestald stond?
NS, NMBS. En daarnaast moderne EU cargo loks en werkmaterieel.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22713
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #882 Gepost op: 19 March 2013, 12:28:38 »
Nee, want de curator had vanwege de plek van stalling dus niks meer met de loc zelf te maken.

Hij moest het huurcontract opzeggen, voor eventuele achterstallige huurpenningen mochten de Zwitsers in de rij van schuldeisers aansluiten, maar daarme was de kous wat de curator betreft af.
« Laatst bewerkt op: 19 March 2013, 13:12:47 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12551
    • sleutelspoor
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #883 Gepost op: 03 April 2013, 17:35:30 »
Ivm het sluiten van mijn vraag in een ander draadje stel ik hem maar hier,
Heeft de voormalige voorzitter van de FSM nu een functie bij de STAR gekregen?
Ik vraag dit nav een persbericht wat ik pas mocht ontvangen.
Niets geheimzinnig, gewoon nieuwgierig.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

guest7823

  • Gast
Re:Nieuws over de Friese stoomtreinmaatschappij
« Reactie #884 Gepost op: 03 April 2013, 17:50:40 »
Welk persbericht / waar te vinden?