Nou jeej. Je moet wel de juiste knoppen kennen om écht het juiste reisadvies te krijgen. De creativiteit die een ervaren NS medewerker heeft, zit niet in de reisplanner. Bijvoorbeeld bij uitval tussen Amsterdam en Utrecht, terwijl jij op bijvoorbeeld Muiderpoort staat en verder Noord Holland in moet. Geen grote posters met werkzaamheden... Alsof je als dagelijks reiziger iedere dag in de planner gaat zitten kijken. Doe mij maar ervaren NS personeel. Die kennen de juiste trucjes, routes, via-stations en dergelijke om je wel vlot op je bestemming te krijgen. De meeste ken ik inmiddels zelf ook wel, maar een niet zo doorgewinterde reiziger kent die niet.
Dat dus bepaalde treinen in de spits consequent te vol zijn, moeten we daarom maar accepteren? Ga eens eenmalig met 100 man bij elkaar op het Museumplein, in het Vondelpark, op het Malieveld, op De Neude of wat dan ook staan. Je wordt door de ME zo'n beetje uit elkaar geslagen. Ga met 100 man in een te korte trein te dicht op elkaar zitten en staan en dat meerdere dagen, dat is schijnbaar helemaal prima.
Vanmorgen was het weer hutjemutje op het station maar ja de ambtenaren van NS hebben besloten dat zij de regels stipt uitvoeren. Het is geen logistiek bedrijf maar echt ambtelijk. Het is natuurlijk helemaal niet moeilijk om ergens een treinstel aan te koppelen en elders weer af te koppelen .
Je snapt denk ik niet dat er forumleden zijn die niet alleen met treintjes spelen maar er ook voor hun werk - hart werkende Nederlanders! - gebruik maken. Ze kunnen niet thuiswerken - de norm .. - en hebben geen auto.
Mogen zij zich hier kritsch uitlaten over hun minder postieve ervaringen?
Ik wilde slechts met hardwerkende Nederlanders duiden dat zij niet voor hun plezier met de trein reizen.
Voor de rest is treinen... veel te duur!
Hi Thom,Je snapt denk ik niet dat er forumleden zijn die niet alleen met treintjes spelen maar er ook voor hun werk - hard werkende Nederlanders! - gebruik van maken. Ze kunnen niet thuiswerken - de norm .. - en hebben geen auto.Mogen zij zich hier kritsch uitlaten over hun minder postieve ervaringen?Houdt daar even rekening mee..Nota bene zagen we juist op tv reklame van de NS om er maar weer met de trein in de vrije tijd op uit te gaan. Gaarne prettige sfeer hier.Dank hiervoor.Ronald
Tenslotte, de NS is inderdaad ambtelijk. Het is niet de reiziger die op de eerste plaats komt, maar de bedrijfvoering cq planning. Weinig flexibel.Ronald