Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Kato K10816 (class 66) drijfstangen vervangen door Wesley J
Vandaag om 17:32:39
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:20:12
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door R1954
Vandaag om 17:16:53
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Ronald Halma
Vandaag om 17:08:54
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 16:37:18
Roco ns 309 ac>dc door Bob11
Vandaag om 16:18:47
Waar plaats ik de seinen op mijn modelbaan? (duitsland, tp. 3) door Falkenberg
Vandaag om 15:53:26
De bouw van “Bahnstrecke Lahr” door Peter.v.L
Vandaag om 15:50:39
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Wim Vink
Vandaag om 15:48:30
Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Jeronimos
Vandaag om 15:29:09
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
Vandaag om 14:57:20
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door Ronald Halma
Vandaag om 13:49:01
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door WimC
Vandaag om 13:28:14
Spoor 0 meterspoor door maartenvdb
Vandaag om 13:26:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door bollen neus
Vandaag om 12:34:38
Opstelbaan door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:20:05
Catalogus nummers diverse wagons (Trix, Lilliput en Fleischmann) door Ferdinand Bogman
Vandaag om 12:15:39
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door Bert55
Vandaag om 12:07:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Eric v C
Vandaag om 11:21:53
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
Vandaag om 11:10:17
Duitser met hoedje (Beurs Houten) door Vonkentrekker
Vandaag om 10:48:51
Da's Daz 2 door Huup
Vandaag om 08:39:10
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:30:51
Fleischmania Nostalgia door spoorijzer
Vandaag om 07:44:30
Wissel decoder WD8D door henk
Vandaag om 07:40:18
Artitec Opel vrachtwagen in H0 (10.366) door trainiac
Vandaag om 06:14:44
RTM in 0m door Jan den Haan
26 August 2025, 23:26:25
trix vraagje door Quinzeedied
26 August 2025, 23:20:13
VSM Oostenrijkers door WesleyMunnik
26 August 2025, 22:58:37
BNLS-Werkspoor - Bouw 3900 van DJH/Modelloco met tips voor beginners door prutser
26 August 2025, 22:44:00

Auteur Topic: Geen treinen wegens sneeuw  (gelezen 22269 keer)

hans1958

• Gast
Re: Geen treinen wegens sneeuw
« Reactie #105 Gepost op: 07 February 2021, 19:51:02 »
ik rijd overigens nooit weer met de trein nadat ik 2x in een week meer dan 4 uur onderweg was van Maarssen naar Amsterdam cs en dat midden in de zomer.
ov in Nederland is gewoon zeer slecht.
ns maakt bv zeer slechte keuzes kijk maar naar de fyra bah bah wat een blunder ze waren notabene er voor gewaarschuwd door diverse instanties.

Pauldg

• Online Online
« Reactie #106 Gepost op: 07 February 2021, 19:56:04 »
He ja, laten we het daar weer eens over gaan hebben.
Don't be part of the problem. Be the entire problem!

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #107 Gepost op: 07 February 2021, 19:56:55 »
Nu ben ik bijna 10 jaar weg uit Nederland, maar dankzij dit draadje kan ik me weer even heerlijk laven aan het "oudhollandsch zaenicken ende zeuren"  ;D

Ga vooral door  (y)

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #108 Gepost op: 07 February 2021, 19:57:04 »
Zolang die punctualiteit nog niet eens boven de 95% zit, zie ik totaal geen reden tot juichen hoor Tom.

Ja Bart ik ben buiten geweest, nota bene om een pakje te verzenden voor een forumlid en verse pistolets gehaald, niets aan de hand, muts op, jas aan en gaan! Ook en passant nog even sneeuw verwijderd van het trottoir
Mij stop je niet met een beetje sneeuw, verwekt in de winter van 1962/1963 en daardoor voorzien van wintergenen, niet te verwarren met wintertenen en glycolbloed :)
In de jaren 70 meerdere winters met (veel) sneeuw overleefd o.a. die van '79 en een groot deel van de jaren 80 doorgebracht op de Noord-Duitse laagvlakte waar ook als het sneeuwde de oefeningen gewoon doorgingen, Iwan zou vast ook niet op mooi weer wachten.
Nederland is een zielig angstland geworden!

Tim, ik moest meteen denken aan: "Om klachten over onze service te voorkomen, verlenen wij geen sevice meer".
Top 3 van de wereld qua punctualiteit. 2019, dus voor de corona op 92,6 %. In gewone mensentaal een cijfer 9. Het zal nooit een 10 worden, maar jij weet het blijkbaar beter dan bijvoorbeeld de overheid, die het punctualiteitscijfer lager heeft afgesproken (dit omdat er teveel externe factoren zijn, zoals kanslozen die ervoor springen, het weer, etc.). Maar jij maakt er zelfs nog even 95 procent van, welja. En als het dan 95% zou zijn, nou, dan was er geen reden tot juichen, want het is geen 96 %, of 97, of, of, of.

Blijkbaar is het hier zo hoogstaand dat er bijna geen enkel land is in de wereld die dat kan evenaren. Maar hey, roep gewoon een cijfer, da's pas stoer

De hoeveelheid ongefundeerde onzin die hier geroepen wordt, het is werkelijk ongelofelijk. Ik roep nergens dat er geen ruimte is voor verbetering, maar het zit 'm hier en nu vooral in de marge. 95 %? Nooit, nergens.

Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)

Spoor 0 adept

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #109 Gepost op: 07 February 2021, 20:00:14 »
Hoeveel cm sneeuw is er bij jou gevallen? Volgens mij val je onder de Noordelijke helft van Nederland en daar zou 0-6 cm sneeuw vallen volgens het KNMI. Hier ligt inmiddels 20 cm met een straffe oostelijke wind.

Mijn auto staat onder een afdekking(op de foto staat hij ervoor) maar moest hem al 3 x sneeuwvrij maken.

Dus ja, men heeft ervoor gekozen om de boel stil te leggen. Zou je maar gebeuren, je strandt tussen Lelystad en Almere-Oostvaarders met de trein. Ben benieuwd of jij weet hoe lang het duurt voordat deze mensen uit de trein zijn en er hulpdiensten aanwezig zijn.
Grt, Ronald.

Tomasso

• Offline Offline
« Reactie #110 Gepost op: 07 February 2021, 20:01:49 »

ik rijd overigens nooit weer met de trein nadat ik 2x in een week meer dan 4 uur onderweg was van Maarssen naar Amsterdam cs en dat midden in de zomer.
ov in Nederland is gewoon zeer slecht.
ns maakt bv zeer slechte keuzes kijk maar naar de fyra bah bah wat een blunder ze waren notabene er voor gewaarschuwd door diverse instanties.

Je rijdt nooit met de trein, maar je weet er blijkbaar alles van. Toetsenbordheld... Ov in Nederland, even voor jouw informatie, is nergens in de wereld beter, hooguit zijn Zwitserland op bepaalde punten vergelijkbaar, maar zeker geen 100%. Alle andere landen, ja, lees even goed, ALLE andere landen in de wereld presenteren minder.

Hoe kan je dan roepen dat het OV hier slecht is? Dat bedoel ik nu met onzin.

De hoeveelheid onzin die hier wordt uitgekraamt, werkelijk.

Wensenlijst: Rhijnboog, Groene BB, Zeppelin, de rest is bonus ;-)

Spoor 0 adept

dh3201

• Offline Offline
« Reactie #111 Gepost op: 07 February 2021, 20:02:38 »
Je zou als ziekenhuispersoneel maar afhankelijk zijn van het OV om naar het ziekenhuis te komen.
Nou ja, vandaag maar geen patiënten verzorgen dan....
Kind 1: Kijk een goederentrein!
Kind 2: Nee joh, dat noem je een betere trein

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #112 Gepost op: 07 February 2021, 20:05:31 »
Niels, totale kul. Vanaf het begin van de pandemie is het ziekenhuispersoneel erop gewezen het O.V. te mijden i.v.m. kans op besmettingen. Personeel is geadviseerd, daar waar mogelijk, om met eigen vervoer naar de ziekenhuizen te komen.
Grt, Ronald.

Luit

• Offline Offline
« Reactie #113 Gepost op: 07 February 2021, 20:07:36 »
Over die punctualiteit moet je eens gaan navragen in Wormerveer/Krommenie. Heel punctueel, ze rijden niet verder en heffen de trein op. Komen ze niet te laat en heel punctueel.  En in de tijd van het onderschrift van Tomasso reed men wel en ook door. En nogmaals ik verlang helemaal geen 10 minutendienst maar als je als organisatie geen uursdienst tussen Amsterdam/Maastricht en Rotterdam/Groningen-Leeuwarden kunt organiseren teken je gewoon een bewijs van onvermogen. En ja NS kon het natuurlijk niet over haar kant laten gaan dat die minkukels van Arriva wel door bleven rijden en dus ProRail ook dat hebben laten stilleggen. Ja ik ben wat dat betreft zeer achterdochtig over de combinatie NS/ProRail. Maar boven alles staat het totale onvermogen van het gehele OV om ook maar een minime dienstverlening aan te bieden.

Eelco Storm

• Pauze
  • Offline Offline
    • Mijn fotoarchief
« Reactie #114 Gepost op: 07 February 2021, 20:10:22 »
En in de tijd van het onderschrift van Tomasso reed men wel en ook door.

Maar met een frequentie die mijlenver verwijderd is van de tegenwoordige frequentie. Opnieuw appels en peren.

Eric B

• Offline Offline
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
« Reactie #115 Gepost op: 07 February 2021, 20:10:58 »
Sorry Tom, maar als ik op Rijden de Treinen kijk zie ik toch een heel ander plaatje.
Zal vast komen omdat vooraf uit de dienstregeling genomen/opgeheven treinen niet meegenomen worden in de berekeningen.
Een dag als vandaag telt dus gewoon niet mee, terwijl feitelijk alle treinen die vandaag hadden moeten rijden dus een oneindige vertraging hebben. Zo kan iedereen punctueel zijn.
De werkelijke punctualiteit voor vandaag is dus -100%!

@Luit: dat achterdochtige heb ik nou bij alle sites waar bovenaan in het midden zo'n blauwe verticale rechthoek staat met zo'n wit wapen onderin ;)
« Laatst bewerkt op: 07 February 2021, 20:14:49 door Eric B »
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #116 Gepost op: 07 February 2021, 20:12:05 »
Luit,

Serieus? ::)

Dacht je werkelijk dat de NS hier invloed in heeft. Ga toch weg, anonieme toetsenbordheld. Laat je nakijken.
Uursdienst Rtd - Gn/Lw? Als je 200km/u rijdt wel misschien. :-X
Grt, Ronald.

prutser

• Offline Offline
  • Spaar ze allemaal.
« Reactie #117 Gepost op: 07 February 2021, 20:13:06 »
En daar was dan eindelijk de lang verwachte sneeuwpret, echter kregen Prorail en NSR het niet voor elkaar om een treindienst aan de praat te krijgen. Ook goederentreinen konden door storingen aan de infra van Prorail niet rijden. Gelukkig deed QBuzz wel goed zijn best om een (uitgedunde) dienst te rijden tussen Dordrecht en Gorinchem. Ter compensatie van de uitgevallen treinen reed men zelfs met dubbele stellen zoals hier te zien op het besneeuwde station van Hardinxveld-Giesendam.

6358+6354_Hardinxveld-Giessendam_070221
by florisdeleeuw, on Flickr

En ik zag er net een door Leerdam rijden dus gaan ze weer tot Geldermalsen.
Alleen stond er nu maar één trein i.p.v. twee, ze gebruiken in het station één spoor zodat ze geen wissels gebruiken denk ik.

Stephan.

Ronald69

• Offline Offline
  • Duitsland TP III/IV
« Reactie #118 Gepost op: 07 February 2021, 20:15:24 »
Vandaag geen treinverkeer meer
Geen NS-treinen vandaag

Als gevolg van de sneeuw en harde wind hebben NS en ProRail vanochtend het treinverkeer gestaakt. Er rijden vandaag geen NS-treinen meer.

Het winterse weer met sneeuw, ijzel en wind veroorzaakt veel storingen aan het spoor. Hierdoor is het niet mogelijk om een betrouwbare dienstregeling op te starten.

Op dit moment rijden op de volgende plaatsen wel treinen (1x per uur):

Connexxion tussen Amersfoort en Barneveld Centrum
Qbuzz tussen Dordrecht en Gorinchem
Het is mogelijk dat ook deze treinen vandaag eerder stoppen met rijden dan normaal.

Bron: Rijden de Treinen
Grt, Ronald.

Jeronimos

• Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
« Reactie #119 Gepost op: 07 February 2021, 20:19:34 »
... "oudhollandsch zaenicken ende zeuren"  ;D

kortom, het befaamde polderen. Tja, dat maakt dat er echt niets bereikt wordt.

Maar das offtopic. :police:
Jeroen