Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Hans van de Burgt
Vandaag om 18:33:51
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door RobVille
Vandaag om 18:32:07
Dat overkomt mij niet. door Harryku
Vandaag om 18:25:36
Microstepper motoren voor armseinpalen door bellejt
Vandaag om 18:05:26
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Frank103
Vandaag om 17:56:15
Raadplaatje door henk
Vandaag om 17:51:55
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Prutsert
Vandaag om 17:31:09
Roco 69139 NS Plan V SOUND AC door VAM65
Vandaag om 17:25:53
Sfeer op je modelbaan door Stieven76
Vandaag om 17:24:50
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Ronald69
Vandaag om 17:10:54
Roco Plan T door 008200
Vandaag om 16:56:37
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 16:24:13
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
Vandaag om 16:10:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door wob
Vandaag om 16:06:34
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door wob
Vandaag om 16:02:16
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door saskia
Vandaag om 15:53:42
Stationsplein Baden Baden door Dion
Vandaag om 15:30:55
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 15:12:09
Noorwegen - interessante spoorzaken langs vakantieroute door Dion
Vandaag om 15:05:44
Gezocht info en foto's van standaard dwarsliggerwagen door j.ossebaar
Vandaag om 15:03:34
Draaischijf uit de 3D-printer en met Arduino besturing door Joz
Vandaag om 14:14:39
Fleischmania Nostalgia door hervé
Vandaag om 14:01:26
Defensie wil oude koplopers ombouwen tot hospitaaltrein door spoorzeven
Vandaag om 13:43:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door thevandijks
Vandaag om 12:39:54
ongeremde Sikken/wagens in goederentreinen door j.ossebaar
Vandaag om 11:51:04
Pimpen Rivarossi DD-AR door Chiel
Vandaag om 11:49:12
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door GD
Vandaag om 11:21:39
Camp 3 door GD
Vandaag om 11:19:31
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 08:34:16
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
19 July 2025, 23:46:32
  

Auteur Topic: ICR vraagje  (gelezen 3476 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
ICR vraagje
« Gepost op: 02 March 2008, 20:30:44 »
Hoi,

Ik heb een vraagje: Ik heb een 1100 en 6 ICR rijtuigen, maar wat is nou de goede volgorde om deze op de baan te zetten.

Op dit moment rijd het zo rond: BKD (R/B), B (G/B) A (G/b), A (G/B), B (R/B) B(G/B)

Is dit nou een goede volgorde, of maakt het voor een ICR stam met 1100 (botsneus blauw met geel frontje op de neus, niet de hele neus geel, nummer 1135) niets uit?

Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: ICR vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 02 March 2008, 21:09:36 »
Op zich kan de volgorde wel, zelf zou ik de tweede A een plaats naar achter doen maar dat is persoonlijk.
De Benelux-ICR hebben in binnenlandse treinen gereden maar of dat ook met de 1135 is gebeurd weet ik niet zeker. De 1135 werd namelijk in 1986 geel/grijs, terwijl de eerste Beneluxrijtuigen in dat jaar pas werden afgeleverd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: ICR vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 02 March 2008, 22:10:02 »
Nou, dat kan mij niet schelen, gaat me gewoon meer om de opstelling...
Bij mij op de baan heb ik geen tijd ;D
Zo mag een DB Br 86 leuk een trein rangeren voor een 185 ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: ICR vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 03 March 2008, 00:05:41 »
Het mooiste is voor de 1135 de trein van Den Haag CS naar Keulen.
Deze trein was als volgende ingedeeld.

lok BKD A B B

rekening houden dat de B's 800 nummers moeten hebben ,maar dat is een kleinigheidje.
800 nummers waren namelijk de buurland rytuigen.

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1483
Re: ICR vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 03 March 2008, 07:45:38 »
Voor wat betreft langere stammen: vroeger kende men nog geen BAB-achtige stammetjes in een stam rijtuigen. Toen reed men met de 1e klasse rijtuigen aan de ene zijde en de 2e klasse rijtuigen aan de andere zijde. Volgens mij zat de eerste klas in het noorden.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: ICR vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 03 March 2008, 08:43:49 »
rekening houden dat de B's 800 nummers moeten hebben ,maar dat is een kleinigheidje.
800 nummers waren namelijk de buurland rytuigen.
Dat was mij ook al opgevallen ja, dat de B's van M ICR-2 is, en dus niet de grens over mag.

Voor wat betreft langere stammen: vroeger kende men nog geen BAB-achtige stammetjes in een stam rijtuigen. Toen reed men met de 1e klasse rijtuigen aan de ene zijde en de 2e klasse rijtuigen aan de andere zijde. Volgens mij zat de eerste klas in het noorden.
Dan moet ik dus al mijn tweedeklasserijtuigen wegdoen, als de eerste klassen alleen in het Noorden zaten ;D ::) :P
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: ICR vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 03 March 2008, 10:09:18 »
Voor wat betreft langere stammen: vroeger kende men nog geen BAB-achtige stammetjes in een stam rijtuigen. Toen reed men met de 1e klasse rijtuigen aan de ene zijde en de 2e klasse rijtuigen aan de andere zijde. Volgens mij zat de eerste klas in het noorden.
Even gekeken en ik zie vooral eersteklas in het zuiden/midden, vaak zit er ook nog een tweedeklasse rijtuig tussen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re: ICR vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 03 March 2008, 10:25:53 »
Agemeen gezien kun je altijd aanhouden dat de 1ste klasse wagons in het midden van een trein zitten, hoeft de 1ste klas reiziger nl minder te lopen op het perrons. Ook direct voor of na een restauratiewagen is een goede plek.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1533
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: ICR vraagje
« Reactie #8 Gepost op: 03 March 2008, 10:26:34 »
Ga je uit van de ic Maastricht - Haarlem/Zandvoort kun je het beste als volgend samenstellen

lok A A BKD B B B B

eventueel een plan W en/of een fietsrytuig Df { alleen in de zomermaanden}
Alleen niet te combineren met de 1135
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: ICR vraagje
« Reactie #9 Gepost op: 03 March 2008, 11:24:13 »
Moet zeggen dat er hier wordt druk gemaakt over treinsamenstellingen,maar deze waren telkens weer verschillend.
Vaak in het begin was het A-Bkd-B-B,angevuld met Plan W of in het begin,Plan E.
De treinserie 1800 (Keulen-Eindhoven) was ook erg leuk,namelijk A,Bkd,Bkd,B. Over samenstellingen hoef je niet echt druk te maken,deze reden toch bijna nooit volgens het boekje,kijk maar eens naar plaatjes uit het verlden.Ook de  "nieuwe" BNL trek-duw stammen,daar klopte ook bijna nooit wat van.....

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: ICR vraagje
« Reactie #10 Gepost op: 03 March 2008, 15:25:51 »
Alleen niet te combineren met de 1135
Waarom niet?

@Andre: Klopt, alleen klopte de Benelux meestal wel volgens mij. Wel af en toe een blauw rijtuig erin maar wel de juiste volgorde.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 937
Re: ICR vraagje
« Reactie #11 Gepost op: 03 March 2008, 16:11:39 »
als je de BNL stammen onderling eens goed ging bekijken,zag je regelmatig een andere volgorde,een rijtuig meer of minder,stuurstand aan de amsterdamse zijde of aan de Brusselse zijde

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2788
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: ICR vraagje
« Reactie #12 Gepost op: 03 March 2008, 18:16:39 »
Waarom niet?
Kleurschema. Dit heeft niet zo samen gereden. Maar daar trek ik me niets van aan.

Maar in princiepe is deze opstelling dus goed. Ik rangeer nl. niet de hele trein als ik hem omkeer.
Denk er nog over een ABtje te kopen, dan komt het totaal op 7 rijtuigen.
Of mag dat helemaal niet?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8472
  • Spoor N
Re: ICR vraagje
« Reactie #13 Gepost op: 03 March 2008, 19:47:35 »
De 1135 heeft wel met ICR gereden, alleen misschien niet met de Beneluxversie of een Df. De AB's hebben naar mijn weten alleen rond 2003 even in de binnenlandse dienst gereden, dat zou dus wel kunnen zonder de 1135.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2085
Re: ICR vraagje
« Reactie #14 Gepost op: 04 March 2008, 10:36:07 »
Als je iets wil dat een beetje realistisch lijkt dan moet je er geen rode rijtuigen tussenstoppen. Die hebben namelijk maar zeer incidenteel meegereden.