Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Even voorstellen Niels uit Den Haag door RallyAstra
Vandaag om 22:47:57
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 22:43:54
Roco 42616 door Ronald69
Vandaag om 22:38:20
3e US Convention op 11 en 12 april 2026, locatie De Pol Aalten NL door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 21:42:58
Modelwensen 2026 door Jan Breman
Vandaag om 21:41:36
BNLS modulebaan: Werkspoor-Kathedraal 3.5 door MOVisser
Vandaag om 21:32:35
Yamorc 7001 dood door Reinout van Rees
Vandaag om 21:16:47
Pfarrerwinkel bahn door william_2
Vandaag om 21:08:02
sluitverlichting op paar goederenwagens 3 rail door bellejt
Vandaag om 21:05:38
Fotowedstrijd 2025 door Bob R.
Vandaag om 20:31:55
Berkina Volvo met Viessmann taxi bord door ruudns
Vandaag om 20:03:34
Tandwielen Fleischmann BR 80 door stoombr38
Vandaag om 19:56:49
Rondje door Lissabon met Lijn 28 door Sven
Vandaag om 19:32:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Karben
Vandaag om 19:00:51
Laatste beurs voor Piet Peetoom (Godfather Models& Supply) 10/11 januari a.s. door Ronald Halma
Vandaag om 18:27:52
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 18:16:23
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Silvolde
Vandaag om 17:51:59
Bahnstrecke 5867 door Ronald Halma
Vandaag om 16:50:11
Goede wensen voor 2026 door Wim Vink
Vandaag om 16:15:16
MoBaBro.de door Marco1044
Vandaag om 15:52:36
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door Jelmer
Vandaag om 15:45:01
Van Eijs naar Wijlre en naar Schin op Geul door dennie
Vandaag om 15:44:20
Treinverkeer in het oostblok, grensoverschrijdend? door Benelux795
Vandaag om 15:31:10
"Jede Stunde, jede Klasse": DB Intercity '79 door ES44C4
Vandaag om 14:58:44
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door DJV
Vandaag om 14:51:13
REE Modèles 2022, nieuws van de fabrikant. door kar
Vandaag om 14:14:55
Molendaal, h0-baan, Nederlands tintje, Periode III-heden. 2,6x1,4m door Juroen
Vandaag om 13:16:54
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 12:58:11
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door Frits C
Vandaag om 12:25:58
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door gdh
Vandaag om 12:16:48
  

Auteur Topic: ICR vraagje  (gelezen 3660 keer)

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
ICR vraagje
« Gepost op: 02 March 2008, 20:30:44 »
Hoi,

Ik heb een vraagje: Ik heb een 1100 en 6 ICR rijtuigen, maar wat is nou de goede volgorde om deze op de baan te zetten.

Op dit moment rijd het zo rond: BKD (R/B), B (G/B) A (G/b), A (G/B), B (R/B) B(G/B)

Is dit nou een goede volgorde, of maakt het voor een ICR stam met 1100 (botsneus blauw met geel frontje op de neus, niet de hele neus geel, nummer 1135) niets uit?

Laurent
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: ICR vraagje
« Reactie #1 Gepost op: 02 March 2008, 21:09:36 »
Op zich kan de volgorde wel, zelf zou ik de tweede A een plaats naar achter doen maar dat is persoonlijk.
De Benelux-ICR hebben in binnenlandse treinen gereden maar of dat ook met de 1135 is gebeurd weet ik niet zeker. De 1135 werd namelijk in 1986 geel/grijs, terwijl de eerste Beneluxrijtuigen in dat jaar pas werden afgeleverd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: ICR vraagje
« Reactie #2 Gepost op: 02 March 2008, 22:10:02 »
Nou, dat kan mij niet schelen, gaat me gewoon meer om de opstelling...
Bij mij op de baan heb ik geen tijd ;D
Zo mag een DB Br 86 leuk een trein rangeren voor een 185 ;D
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: ICR vraagje
« Reactie #3 Gepost op: 03 March 2008, 00:05:41 »
Het mooiste is voor de 1135 de trein van Den Haag CS naar Keulen.
Deze trein was als volgende ingedeeld.

lok BKD A B B

rekening houden dat de B's 800 nummers moeten hebben ,maar dat is een kleinigheidje.
800 nummers waren namelijk de buurland rytuigen.

groetjes Chris
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

NS 1100

  • Offline Offline
  • Berichten: 1486
Re: ICR vraagje
« Reactie #4 Gepost op: 03 March 2008, 07:45:38 »
Voor wat betreft langere stammen: vroeger kende men nog geen BAB-achtige stammetjes in een stam rijtuigen. Toen reed men met de 1e klasse rijtuigen aan de ene zijde en de 2e klasse rijtuigen aan de andere zijde. Volgens mij zat de eerste klas in het noorden.

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: ICR vraagje
« Reactie #5 Gepost op: 03 March 2008, 08:43:49 »
rekening houden dat de B's 800 nummers moeten hebben ,maar dat is een kleinigheidje.
800 nummers waren namelijk de buurland rytuigen.
Dat was mij ook al opgevallen ja, dat de B's van M ICR-2 is, en dus niet de grens over mag.

Voor wat betreft langere stammen: vroeger kende men nog geen BAB-achtige stammetjes in een stam rijtuigen. Toen reed men met de 1e klasse rijtuigen aan de ene zijde en de 2e klasse rijtuigen aan de andere zijde. Volgens mij zat de eerste klas in het noorden.
Dan moet ik dus al mijn tweedeklasserijtuigen wegdoen, als de eerste klassen alleen in het Noorden zaten ;D ::) :P
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: ICR vraagje
« Reactie #6 Gepost op: 03 March 2008, 10:09:18 »
Voor wat betreft langere stammen: vroeger kende men nog geen BAB-achtige stammetjes in een stam rijtuigen. Toen reed men met de 1e klasse rijtuigen aan de ene zijde en de 2e klasse rijtuigen aan de andere zijde. Volgens mij zat de eerste klas in het noorden.
Even gekeken en ik zie vooral eersteklas in het zuiden/midden, vaak zit er ook nog een tweedeklasse rijtuig tussen.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Han Zijlstra

  • Forumlid, hobbyist & leverancier:Trainspecials! Decodershop! Sceneryshop!
  • Offline Offline
  • Berichten: 4291
  • The Right Track, Your track!
    • Trainspecials
Re: ICR vraagje
« Reactie #7 Gepost op: 03 March 2008, 10:25:53 »
Agemeen gezien kun je altijd aanhouden dat de 1ste klasse wagons in het midden van een trein zitten, hoeft de 1ste klas reiziger nl minder te lopen op het perrons. Ook direct voor of na een restauratiewagen is een goede plek.
Han Zijlstra is op maandag 24 november 2014 overleden.

ESU Ecos, Littfinski, Kuehn, Zeller, Piko, Roco Multimaus, Massoth, Zimo, NMJ, Athearn, BLI, Kadee, Fleischmann, Roco, Proto, MDS, LGB, Bachmann,Hufing,  USA en .... de blikken trein van mijn Vader!

Chris2412

  • Offline Offline
  • Berichten: 1523
  • Machinist internationaal Lineas Nl
Re: ICR vraagje
« Reactie #8 Gepost op: 03 March 2008, 10:26:34 »
Ga je uit van de ic Maastricht - Haarlem/Zandvoort kun je het beste als volgend samenstellen

lok A A BKD B B B B

eventueel een plan W en/of een fietsrytuig Df { alleen in de zomermaanden}
Alleen niet te combineren met de 1135
De beste manier om een trein te halen is om de vorige net te missen

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 947
Re: ICR vraagje
« Reactie #9 Gepost op: 03 March 2008, 11:24:13 »
Moet zeggen dat er hier wordt druk gemaakt over treinsamenstellingen,maar deze waren telkens weer verschillend.
Vaak in het begin was het A-Bkd-B-B,angevuld met Plan W of in het begin,Plan E.
De treinserie 1800 (Keulen-Eindhoven) was ook erg leuk,namelijk A,Bkd,Bkd,B. Over samenstellingen hoef je niet echt druk te maken,deze reden toch bijna nooit volgens het boekje,kijk maar eens naar plaatjes uit het verlden.Ook de  "nieuwe" BNL trek-duw stammen,daar klopte ook bijna nooit wat van.....

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: ICR vraagje
« Reactie #10 Gepost op: 03 March 2008, 15:25:51 »
Alleen niet te combineren met de 1135
Waarom niet?

@Andre: Klopt, alleen klopte de Benelux meestal wel volgens mij. Wel af en toe een blauw rijtuig erin maar wel de juiste volgorde.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

André82

  • Offline Offline
  • Berichten: 947
Re: ICR vraagje
« Reactie #11 Gepost op: 03 March 2008, 16:11:39 »
als je de BNL stammen onderling eens goed ging bekijken,zag je regelmatig een andere volgorde,een rijtuig meer of minder,stuurstand aan de amsterdamse zijde of aan de Brusselse zijde

laurent

  • Offline Offline
  • Berichten: 2791
  • Broem broem!
    • Sporingerdam
Re: ICR vraagje
« Reactie #12 Gepost op: 03 March 2008, 18:16:39 »
Waarom niet?
Kleurschema. Dit heeft niet zo samen gereden. Maar daar trek ik me niets van aan.

Maar in princiepe is deze opstelling dus goed. Ik rangeer nl. niet de hele trein als ik hem omkeer.
Denk er nog over een ABtje te kopen, dan komt het totaal op 7 rijtuigen.
Of mag dat helemaal niet?
Neem ook eens een kijkje op mijn Youtube Kanaal:
Railion 6513
3railer | Teppichbahner | CS3 + MS2 | Tischbahner | LN + DAISY II Funk | C Rails | Multiprotocol | D | A | CH

Tischbahning.de

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8643
  • Spoor N
Re: ICR vraagje
« Reactie #13 Gepost op: 03 March 2008, 19:47:35 »
De 1135 heeft wel met ICR gereden, alleen misschien niet met de Beneluxversie of een Df. De AB's hebben naar mijn weten alleen rond 2003 even in de binnenlandse dienst gereden, dat zou dus wel kunnen zonder de 1135.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

timtrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 2101
Re: ICR vraagje
« Reactie #14 Gepost op: 04 March 2008, 10:36:07 »
Als je iets wil dat een beetje realistisch lijkt dan moet je er geen rode rijtuigen tussenstoppen. Die hebben namelijk maar zeer incidenteel meegereden.