- zijn er nog winkels waar je terecht kan in Vlaams Brabant (BE)? Vroeger gingen wijin Wemmel, maar die lijkt niet meer te bestaan. Ik verkies nog altijd liever lokaaldan bij een onbekende onlineshop. En liefst iemand die nog de oude stukken wat heeft.
7072 ed. zijn nog wel te koop, via marktplaats.nl en ebay.nl.
Wat je loc betreft: welk type is het precies? De locs uit de jaren tot pakweg 1970 hebben een blokje vilt op het uiteinde van de as van het anker, daar moet één druppeltje dunne olie op. Als dat niet helpt (en dat kan best, na een lange tijd stilstand) moet de loc waarschijnlijk even in een badje van wasbenzine (zonder de rubberbandjes en elektrische delen!). De collector kan ook vervuild zijn, dat is wat meer werk. Nieuwe borstels (kool resp. koper) en een nieuwe sleper doen vaak ook wonderen.
in Halle is er Technohobby, bestaat al langer dan 50j., doet herstellingen van Märklin;mvg,Michel
Voor tips qua onderhoud kijk in het marklin onderhoudsboek.nummer van marklin 0735.of online zoals hier : http://www.modelspoorh0.nl/downloads/Marklin-Loc%20onderhoud.pdf
Inderdaad, ja. Lang geleden dat ik er nog geweest ben. Goeie service?
Heb mijn rails besteld bij hetspoor.Toch snel respons.Hopelijk een vlotte levering en service
Gaan die dingen (7072) eigenlijk soms stuk? Of is dat onverslijtbaar.Zelfde vraag over de klassieke blauwe transformator.