Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door hervé
Vandaag om 18:07:01
Spoorwegmuseum krimpt collectie in door Thom
Vandaag om 18:04:49
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Eric B
Vandaag om 17:58:05
BR-18.6 Schaal-0. door Frits C
Vandaag om 17:55:33
Brawa goederenwagen Kassel ( Cassel ) h0 door Stefan88
Vandaag om 17:46:27
Microstepper motoren voor armseinpalen door Menno
Vandaag om 17:43:02
Overstroomd spoor in Schotland door Hendrik Jan
Vandaag om 17:30:51
Gezocht: foto's NS Ks/Us (nu Klmos) door ES44C4
Vandaag om 17:16:10
LS Models CIWL LX slaapwagens door Rob Ellerman
Vandaag om 16:59:53
Spoor- en tramweg parafernalia door Eric B
Vandaag om 16:27:24
Terug in de tijd met trein en tram rondom groningen door tijgernootje
Vandaag om 16:24:47
Montanbahn ergens in het 'Geroerde Gebied' door Montanbahn
Vandaag om 16:18:48
DB Cargo gaat op Betuweroute proeven doen met automatisch rijdende locomotief door Rick
Vandaag om 16:00:54
Swalbenburg, N modulebaan door Flevodienst 1976
Vandaag om 14:53:31
Sfeer op je modelbaan door meino
Vandaag om 14:48:00
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door tijgernootje
Vandaag om 14:36:26
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Flevodienst 1976
Vandaag om 14:35:26
"moderne" kolenbakken en kolenwagens in Nederland. door ES44C4
Vandaag om 14:30:11
Bauarbeiten im gange door MOVisser
Vandaag om 13:45:56
lampjes in huizen willekeurig schakelen door AP3737
Vandaag om 12:47:46
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door tijgernootje
Vandaag om 12:30:10
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 12:26:46
Dat overkomt mij niet. door Benelux795
Vandaag om 11:45:04
Raadplaatje door Eric B
Vandaag om 11:41:14
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Jelmer
Vandaag om 11:07:40
Br 38 Piko Superen. door Jelmer
Vandaag om 11:05:27
NS 1700 transfers door Gerco van Beelen
Vandaag om 08:11:51
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 05:13:26
Bezetmelder brug in rolbrug blijft actief als rolbrug gestopt is door spock
21 July 2025, 23:18:52
Toon hier je (model)treinfoto's door Frank 123
21 July 2025, 22:05:35

Auteur Topic: Intermodellbau 2008  (gelezen 17300 keer)

piksov

• Offline Offline
  • OpenDCC fan
    • Het rijk N op zolder
Re: Intermodellbau 2008
« Reactie #60 Gepost op: 18 April 2008, 16:47:23 »
OpenDCC fan

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #61 Gepost op: 18 April 2008, 20:44:59 »
Vandaag geweest.

Weinig last gehad van files op de heen weg op de terugweg iets oponthoud,  maar niets van betekenis.

Ongeveer een uur of 3 er rond gelopen en gekeken. De radiografische auto's en vliegtuigen/helicopters vond ik ook erg leuk, al ging ik uiteraard voor de treinen.

De geshowde banen waren niet van meesterlijke kwaliteit maar mochten er zijn. Wat mij opviel waren de TT-banen, die heb ik meer als 1 gezien. Erg mooi spul is dat TT.
Wat betreft de handelaren afdeling, die vond ik mager. Maar toch wel iets kunnen vinden naar mijn gading.

Uiteraard ook een kijkje wezen bij de fabrikanten, daar viel de stand van Marklin/Trix op. Vooral in de grote.
Een enkel zaken van Trix staan te bekijken, sommige vielen tegen en andere weer juist niet.
Wat mij opviel is dat Roco met een eigen stand niet aanwezig was. Wat ik persoonlijk niet echt kon waarderen.
Ook Fleischmannn liet weinig zien aan zijn nieuwheden.

Nog een tijdje met de heren van NMJ staan te praten over de Noorse rijtuigen en locomotieven.
Ik miste een antenne op een van mijn rijtuigen die ik circa 2 maanden geleden heb gekocht. Deze wordt netjes vervangen en zal ik binnenkort via de post ontvangen. Dat is service.

Voor de verdere rest een geslaagde dag geweest, op naar volgend jaar?

Dion
groetjes Dion

René

• Smalloot in de volle breedte
  • Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #62 Gepost op: 18 April 2008, 21:01:28 »
Zoveel TT banen staan er toch niet volgens de lijst van deelnemers. Misschien staat er nog iets in een commerciële stand. Of heb je de 4 H0m banen per ongeluk voor TT aangezien. TT modellen kunnen daar meestal wel op rijden. Zie hier het verschil tussen de twee: 

Voor de duidelijkheid; de rechter is TT de linker H0m (smalspoor)
« Laatst bewerkt op: 18 April 2008, 21:15:15 door René Wolf »
René Wolf, bekijkt het breed en spoort smal
www.rwfoto.nl

Dion

• powerd by Uhlenbrock & Esu
  • Offline Offline
  • stationsplein Baden-Baden
    • stationsplein Baden Baden
« Reactie #63 Gepost op: 18 April 2008, 21:10:02 »
Volgens mij leken het TT banen, maar kan mijn eigen natuurlijk ook vergist hebben. :-[
Gezien ik geen deelnemerslijst heb is het dus waarschijnlijk dat ik de H0m banen voor TT heb aangezien.

Dion
groetjes Dion

Marc M

• Offline Offline
« Reactie #64 Gepost op: 18 April 2008, 21:26:28 »
Ik ben vandaag ook geweest. Zowel op de heen als de terug weg geen file. Laatste stukje langs de wegwerkzaamheden was geen file te noemen ;D

Vond het weer de moeite waard en leuk om de meeste nieuwtjes uit Nürnberg even in het echie te zien. Ook weer veel foldermateriaal meegenomen. Het aantal banen was wat minder, maar de banen die er waren, waren de moeite waard.

Natuurlijk ook even de andere takken van modelbouw bekeken en net geen RC helikoptertje voor 25 euro gekocht  ;) Wat een geinige speledingetjes zijn dat.

De uiteindelijke aankopen vielen ook wel mee:
  • Een Mercerdes vito en een dubbeldeksrijtuig van de DB bij de Bahnshop
  • Das superbuch der Modelbahn Anlagen. Met 160 pagina's, harde kaft en vele kleurenfoto's een boek dat je voor 9,95 niet mag laten liggen. :o
  • Twee zakjes met stekkertjes van Viesmann.

De foto's staan op mijn site.

Marc
« Laatst bewerkt op: 18 April 2008, 21:44:18 door Marc M »
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

Robert_N-Nm

• Offline Offline
  • Fan van Zwitsers Spoor N(m)
    • RhB in N-spoor (blog)
« Reactie #65 Gepost op: 18 April 2008, 21:52:24 »
Vandaag lekker rondgekuierd in hallen 6, 7 en 8, samen met m'n pa. Waren expres omgereden via de Universitätsweg want dan hoef je gelukkig niet in de spits (9u) over de B1 te rijden want dat staat geheid vast. Filerijden kom ik niet voor, dat kan ik in NL ook wel.

Als eerste lekker door hal 6 gestruind en even staan genieten van de spoor 0 en de spoor 1 baan. Ook lekker bij de verkoopstands rondgekeken en vervolgens op naar hal 8. Nog meer spoor 0 en vrij veel spoor Z vielen mij op. En mijn persoonlijke favoriet van de beurs... Wiesen + Wiesener viaduct bij de BEMO stand. Had deze baan vorig jaar al gezien, maar nu was deze af. De trein verdween (en ze zijn toch echt rood van kleur) haast in het landschap.

Natuurlijk nog even bij Trix (Lint en NS 1800 gezien) geweest. Viessmann nog even gevraagd of ze ooit de laatste artikelen (afspanwerk) van hun N-bovenleiding gingen uitleveren en wanneer (vanaf volgende maand aldus hun planning).

Nog een tijdje lopen babbelen bij de MDVR stand over selectrix, en toen ben ik maar eens gaan shoppen voor mijn "functioneel diorama/module" project-dinges (nee niet voor de dio-wedstrijd, ik denk dat ik daar geen tijd voor ga hebben). Wat loofspul en ander baanbouw materiaal ingeslagen.

Toen was het inmiddels een uurtje of half 3 en zijn we nog even richting de Märkische strasse getogen voor een bezoekje aan de lokale modelspoorwinkel (met zwembadneiging,alle tassen á 1€ borg in een kluisje, en laat ik nu net geen euro's meer hebben) en toen op ons gemakkie richting huis.

Zo toch weer een lekker ontspannen dagje geweest.

Robert
Fan van Zwitsers spoor N(m)

OskarKCS

• Offline Offline
  • Car System Baantje
« Reactie #66 Gepost op: 19 April 2008, 13:31:31 »
Vrijdag geweest. Was weer goed zoals ieder jaar. Alleen heb ik de stand van Roco gemist en leek het alsof er minder grote winkels waren maar meer kleine standjes.
Wat betreft de drukte ging het 's morgens goed maar 's middags kon je over de hoofden lopen.
Bij deze mijn nieuwe aanwinsten

Foto's volgen nog.
Groet, Oskar.

Foto's staan nu online, Ik heb geprobeert de diversiteit van deze beurs weer te geven m.b.t. de Modelbouw.

KLIK HIER
« Laatst bewerkt op: 19 April 2008, 17:13:31 door OskarCarSystem. Reden: Foto Link toegevoegd »
Een foutloos verleden is géén garantie voor een foutloze toekomst!

Christoph

• Offline Offline
    • Zwetdorf in model
« Reactie #67 Gepost op: 20 April 2008, 12:58:08 »
Zoals beloofd echter alleen iets later, maar dat zijn we gewend in de modelspoorwereld  8) mijn foto's:
Het merk KM stond in Dortmund met zijn spoor 1 artikelen, was erg mooi

Dan verder een diorama bij een leverancier in de stand, ik weet alleen niet meer bij welke. Maar dit zag er ook erg mooi uit

En nog even een imposant station in aanbouw

Dan nog even een voorproefje voor de vakantie, zwitserland in het klein. Ook al ga ik daar komende zomer niet heen, het blijft een prachtig land.

Zo, dit was het dan weer. Uiteraard was er veel meer te zien dan deze foto's, dit is dan ook een selectie van mijn kant.

Groeten,

Christoph

dgfly

• Offline Offline
« Reactie #68 Gepost op: 20 April 2008, 20:23:27 »
Ik ben net terug en heb hier een paar foto's van voor mij interessante zaken.
Het was erg druk. Weinig gekocht ( 1 sachsenmodelle rijtuig).

Groet David

René

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #69 Gepost op: 20 April 2008, 22:35:05 »
Echte hoogstandjes waren er op modelspoorgebied niet veel. Toch waren er wel mooie en leuke banen bij. Het was niet het beste jaar, beroerd was het ook weer niet. Dat heb je met wijn ook wel eens.
De handel lijkt de laatste steeds drukker bezocht te worden. Sommige handelaren hebben dat ook in de gaten en hebben maatregelen gnomen om ervoor te zorgen dat ze na de beurs toch nog handelswaar mee terug moeten nemen. Op bepaalde plaatsen waren 2e hands en gebruikte modellen te koop tegen bijna prijzen van nieuwe modellen. Die laat ik dus liggen voor de volgende, ook al staat het model mij wel aan.

Leuk om te zien dat we er nog niet zo beroerd uitspringen. Weinig spoorpetten achter de banen dit keer. De  Napoleon battle field spelers (die zorgen nog eens voor omzet van poppetjes (1000/m2) ) staan in vol ornaat naast hun baan, ehhh slagveld. Ook de RC tankjongens zitten in hun tankoverall.

Al met al weer een leuke dag vandaag
www.rwfoto.nl

Joost.

• Offline Offline
    • Foto Website
« Reactie #70 Gepost op: 22 April 2008, 13:33:03 »
Durf het haast niet te melden hier maar als er iemand mee wil rijden op de zaterdagochtend vanuit regio Rotterdam stuur me dan een pm (plannen zijn veranderd namelijk).

Kees-Jan

Jammer dat ik het nu pas lees ik was graag meegegaan mn vader kon helaas niet dit jaar :-[

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #71 Gepost op: 22 April 2008, 15:52:19 »
Citaat
Leuk om te zien dat we er nog niet zo beroerd uitspringen. Weinig spoorpetten achter de banen dit keer. De  Napoleon battle field spelers (die zorgen nog eens voor omzet van poppetjes (1000/m2) ) staan in vol ornaat naast hun baan, ehhh slagveld.
Je bedoeld deze, Rene? ;D :

Verder is het een beetje net-als-vorig-jaar gevoel. Banen; geen enkele nederlandse. Raar, want het was wel 30 jaar Intermodellbau, en daar hadden gewoon nederlandse banen tussen moeten zitten. Ook gezien de afgelopen jaren waarin wij hollanders toch wel het totale "baanbeeld" bepaald hebben in Dortmund.....De ware reden voor onze afwezigheid is mij niet helemaal duidelijk..
Wel veel duitse banen, en zelfs een echte amerikaanse baan. Deze groep (Boston Hub Division) is in 2000 ook al eens op Rail geweest. Ondanks dat ik een US man ben vond ik 'm niet geweldig.... Jammer.

De rest; gewoon leuk om 1x per jaar te zien. Alleen al om de diversiteit die de modelbouw in zich heeft, en om te zien welke geweldige technische ontwikkeling de modelbouw in zijn totaal heeft doorgemaakt de afgelopen jaren.

Dus ja, vermoeiend, maar ik heb me prima vermaakt! :) ;)

Grtz,  8) Ronald 8)

René

• Offline Offline
  • Team Mitropa
« Reactie #72 Gepost op: 22 April 2008, 17:11:16 »
Dat slagveld bedoel ik, Ronald.
Je hebt die figuren aardig buiten beeld weten te houden. Ik kon het toch niet laten om een paar ontspoorden op de gevoelige CCD vast te leggen en er een paar bitjes voor op te offeren.
Overigens een vreemde gewaarwording als je staat te p*ss*n en er komt zo'n figuur binnen om dezelfde handeling te gaan verrichten. Ik heb dan de neiging om te roepen "ga jij maar naar de latrine, Napoleon".

Sorry, de plaatjesuploader doet het niet.  :(   Dan maar een paar dagen ergens anders plaatsen

Om toch weer on topic te komen ;) ; De Boston Hub baan was inderdaad niet van het niveau wat je in Dortmund zou mogen verwachten.
« Laatst bewerkt op: 22 April 2008, 17:21:42 door René Wolf »
www.rwfoto.nl

Ronald Halma

• Organisator US Convention Nederland
  • Offline Offline
  • Modelrailroading is fun!
    • Team USA Metusa Junction
« Reactie #73 Gepost op: 22 April 2008, 18:11:04 »
Ja, die knapen hadden wel wat in die kleding, toch? Bij de vitrines stond een boom van een vent in oude kleding...
Daar had ik trouwens wel de inhoud van de vitrine gefotografeerd:

Er stond zoveel dat ik maar gestopt ben met foto's maken... ;D Heb trouwens zwaar respect voor die jongens. T'is dan wel figuurtjes beschilderen, maar als je ziet met welke precisie.... daar kan menig modelspoorder nog iets van leren!

Vandaar dat ze op Intermodellbau stonden.... ;) ;)

Grtz,  8) Ronald 8)

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #74 Gepost op: 25 April 2008, 00:18:27 »
Na het zien van die lui in uniformen van 200 jaar geleden kan ik weer met een gerust hart met treintjes spelen. Er zijn immers mensen die nog verder heen zijn. :)

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40