Maar nog belangrijker, veel ruiten kun je helemaal geen folie opplakken. Sommig HR++ glas bijv. mag zelfs geen klein stikkertje op, dat zorgt voor ongelijke temperatuur van het glas met kans op barsten. Er staan als het goed is aan de binnenkant van het dubbelglas ergens codes in de zilveren rand, daarmee kun je opzoeken wat voor glas het is en wat er mogelijk is.
Oh.... al 14 jaar in mijn huis zitten met enkele ruiten waarop we gewoon folie over de gehele breedte geplakt hebben. Geen barstje te zien dus ik denk dat dit een broodje aap verhaal is
Ik schreef ook sommige soorten glas Het is zeker geen broodje aap verhaal. Lijkt mij trouwens dat als je de hele ruit doet, het temperatuurverschil wel mee valt... anders dan dat je hier en daar een stikkertje hebt zitten of een band over de halve ruit (wat je ook vaak ziet). Maar goed, met de codes die in de rand staan kun je het zo opzoeken hoor wat er wel en niet kan.
spiegelfolie op een groot raamoppervlak kan ook wel probleem opleveren voor buren bij reflectie op het folie.
Je hebt ook rolgordijn met uv protectie erin verwerkt. Is duurder maar werkt wel en het houdt warmte meer buiten. Maar om het echt goed te doen moet je buiten beginnen.
Een screen buiten werkt het beste. Deze heb je in veel soorten en maten.
I. Ooit heb ik van iemand een Lima koploper gekocht waarvan alle 3 bakken krom bleken te zijn, tgv (naar later bleek) opslag op een te warme plek op zolder.Groet,Collin
Hartelijk dank voor al jullie reacties. Hier kan ik zeker wat mee.
wie heeft tegenwoordig nou nog enkel glas 🤷🏼