Ik bedoel ermee dat jou aanname van een verhoogde overweg niet juist is.Want dat is het nl. niet.En als je even opzoekt hoe je Roermond in het dialect schrijft weet je gelijk de reden waarom ik dat weet
Op die laatste link is duidelijk te zien dat de overweg bol ligt, en zeker niet vlak is.
Enkele chauffeurs koppelen soms de trekker los van de oplegger. Blijft deze tenminste heel.
Dit is niet de reguliere uitgang van het terrein. Meer een soort van nooduitgang.Hij zal hier niet uitgekomen zijn maar gewoon via de hoofduitgang. En daar begint de ellende door de ombouw van de N280. Daar is hij de fout ingegaan. Navigatie is daar nu niet mogelijk.
Waarom niet afbreken van de aluminiumbomen een slechte zaak is!!! Als je aan de regels houdt gebeurt er niets, maar als je nog even snel over de overweg wil rijden om niet te hoeven wachten, maar je komt vast te zitten tussen de bomen aan wie ligt het dan.
Die bomen hebben zeker helemaal geen detectie ingebouwd voor wanneer ze hun dichte stand niet bereiken?
Ter info.De bevestiging van de overwegbomen zijn voorzien van breekbouten.[...]In dit geval had de chauffeur moeten doorrijden en inderdaad de boom afgebroken. Dit wordt ook zo gecommuniceerd naar de branche vertegenwoordiging, bijvoorbeeld TLN, EVO, enz, maar ook met verzekeringsmaatschappijen. Een van die verzekeringsmaatschappijen brengt zelfs instructies in het Pools uit.
En hij daarom al afgeremd heeft. Ik dacht dat zulke ongelukken alleen in Amerika gebeurden gezien de vele filmpjes op Youtube.Enkele chauffeurs koppelen soms de trekker los van de oplegger. Blijft deze tenminste heel.
zie artikel in de limburger.
Lukt niet als je geen abonnee bent.
Op het onderbord staat overweg 17, dus opzoeken in je boekje of je er over kan.René