Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Schrootplaats door ruudns
25 april 2024, 23:48:05
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
25 april 2024, 23:09:03
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
diorama, voor lange treinen. door Wim Vink
25 april 2024, 23:01:07
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
25 april 2024, 22:31:45
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
Ijzeren Rijn: militair transport door ijzeren rijn
25 april 2024, 22:10:05
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door Frank 123
25 april 2024, 21:56:33
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
25 april 2024, 21:39:10
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door DavidNS400 Grote sik
25 april 2024, 21:38:25
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Schachbrett
25 april 2024, 21:09:44
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
25 april 2024, 21:08:37
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door basjuh1981
25 april 2024, 20:53:29
Station Roodeschool door Torikoos
25 april 2024, 20:52:40
US diorama in H0 door basjuh1981
25 april 2024, 20:51:10
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door MathynK
25 april 2024, 20:11:23
Les Billards du Vivarais door Frank 123
25 april 2024, 20:07:55
Piko lok digitaal rijdt direct weg door Ronaldk
25 april 2024, 19:59:22
Gewoon wat busfoto's door Keska
25 april 2024, 19:20:28
Aachenau West door wob
25 april 2024, 19:10:24
Modelbaan schaal H0 niet geheel sluiten in pc prog door MartinRT
25 april 2024, 19:04:37
19 Toen door defender
25 april 2024, 19:01:10
20 en 21 april MobExpo door class 37
25 april 2024, 18:16:26
Bouw van postrijtuig P 7911-7920 (plan C) van FRIE door Rob Bennis
25 april 2024, 17:45:39
Al mijn goede ideeën... door maartenvdb
25 april 2024, 17:22:59
Raadplaatje door Benelux795
25 april 2024, 17:18:39
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Ronald Halma
25 april 2024, 15:58:27

Poll

Wat is de uitkomst van ons zomer\wintertijd experiment?

De posts blijven chronologisch met een sprong terug in de tijdsweergave
3 (33.3%)
De posts worden gehusseld
1 (11.1%)
De BNLS server zit dagenlang vast en de aanstichters worden van het forum getrapt
5 (55.6%)

Totaal aantal stemmen: 6

Poll gesloten: 05 november 2021, 21:06:58

  

Auteur Topic: Op het zijspoor (v.h.Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten)  (gelezen 11317 keer)

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3986
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #15 Gepost op: 24 oktober 2021, 08:54:37 »
Als je vroeg óf dat kan, is het antwoord simpel: kan niet.

Dat was de vraag   (y) en blijkbaar het antwoord  >:( Helaas.. iig dank voor de terugkoppeling...
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7816
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #16 Gepost op: 24 oktober 2021, 11:41:09 »
Edit: er is een work-around... Alleen de reacties lezen op de draadjes die je wel wilt lezen, en daarna alles verwijderen met "markeer alle reacties als gelezen". Maar da's toch omslachtig in dit digitale voor-alles-is-een-app tijdperk: ik hoef van sommige draadjes waar ik ooit op heb gerageerd, gewoon geen melding meer te ontvangen...
Dat is toch geen work around.
Of lees jij alle draadjes?

Ongeacht of ik nu kies voor "Toon alle ongelezen berichten" of "Toon nieuwe reacties op jouw berichten", ik lees de draadjes die me interesseren en als ik klaar ben klik ik op "Markeer alle berichten als gelezen" om de lijst te wissen.
Lijkt me de normale manier om het forum te gebruiken.
Ik heb in ieder geval nooit anders gedaan. Anders krijg je op een gegeven moment wel een erg lange lijst van berichten, al dan niet waarin je gereageerd hebt.
Gr.
Eric

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3986
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #17 Gepost op: 24 oktober 2021, 11:50:51 »
Anders krijg je op een gegeven moment wel een erg lange lijst van berichten, al dan niet waarin je gereageerd hebt.

Dat was precies mijn probleem...  :angel:

En ja, ik noem dat een workaround. Zie het zo: als niemand het storend zou vinden om bergen ongeadresseerde (lees; niet relevante) post te krijgen, had niemand "reclame? Nee, bedankt" stickers...  Dan heb je liever dat het niet wordt opgestuurd. En als jij het niet storend vindt, prima toch? Maar dat jij het geen probleem vindt, lost mijn probleem niet op...   

Maar als die optie er niet is, houdt 't op. Dan maar afwachten tot er niet meer wordt gereageerd op een draadje...  :angel:
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2021, 11:52:26 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7816
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #18 Gepost op: 24 oktober 2021, 11:57:29 »
En als jij het niet storend vindt, prima toch? Maar dat jij het geen probleem vindt, lost mijn probleem niet op...   

Maar als die optie er niet is, houdt 't op. Dan maar afwachten tot er niet meer wordt gereageerd op een draadje...  :angel:
Dan denk ik dat jij een van de weinige bent die er een probleem van maakt  :angel:

Ik noem het geen work around. Is gewoon de functionaliteit van de forum software.
En niet uniek voor BNLS.
En het is maar een muisklik  ;D

En het geldt toch niet alleen voor berichten waar je ooit op gereageerd hebt.
Hetzelfde is van toepassing op de lijst met alle berichten die links verschijnen.
Hoe ga je dar dan mee om.
Laat je die maar staan totdat het lijst is van hier tot Tokyo?
Gr.
Eric

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3986
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #19 Gepost op: 24 oktober 2021, 12:01:34 »
Dan denk ik dat jij een van de weinige bent die er een probleem van maakt  :angel:

Dit draadje bestond al..  ;D

En iemand heel hard uitleggen dat hij of zij het geen probleem mag vinden als je het zelf geen probleem vindt, heb ik altijd een interessante benadering gevonden...  ;)

Wellicht helpt dit: de "nieuwe reacties op jouw berichten" is neem ik aan toegevoegd, zodat je niet de lijst links door hoeft te spitten op zoek naar de draadjes waar je op hebt gereageerd. Als je vervolgens de "nieuwe reacties op jouw berichten" moet doorspitten, is die functionaliteit dus zinloos. Dus is het mijns inziens handig als je daar draadjes uit kan verwijderen. Maar die optie bestaat dus blijkbaar niet.

En als jij dat geen probleem vindt, zal ik je ook verder proberen uit te leggen dat je het een probleem moet vinden  :angel:
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2021, 12:07:02 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7816
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #20 Gepost op: 24 oktober 2021, 12:25:06 »
Wellicht helpt dit: de "nieuwe reacties op jouw berichten" is neem ik aan toegevoegd, zodat je niet de lijst links door hoeft te spitten op zoek naar de draadjes waar je op hebt gereageerd. Als je vervolgens de "nieuwe reacties op jouw berichten" moet doorspitten, is die functionaliteit dus zinloos. Dus is het mijns inziens handig als je daar draadjes uit kan verwijderen. Maar die optie bestaat dus blijkbaar niet.
Nou bij mijn weten is dat nooit later toegevoegd en was het altijd al een van de opties rechtsboven. Maar dat kan de forum beheerder denk ik beter bevestigen.
En doorspitten? Heb jij dan zo'n lange lijst dat je daar echt in moet spitten? Bij mij is dat over het algemeen een redelijk kort lijstje waarin recent is gereageerd. Als ik een lijst zou zien met alle draadjes waar ik ooit eens in heb gereageerd dan zal dat best een behoorlijke lijst zijn, maar die krijg je niet te zien.

Maar om überhaupt in een draadje te reageren kijk je toch ook in de lijst met berichten links.
Dus nogmaals mijn vraag, hoe ga je daar dan mee om. laat je die tot in het oneindige gewoon staan?
Gr.
Eric

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5677
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #21 Gepost op: 24 oktober 2021, 12:38:09 »
Citaat
...zodat je niet de lijst links door hoeft te spitten op zoek naar de draadjes waar je op hebt gereageerd...
Precies dat, Vincent.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3986
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #22 Gepost op: 24 oktober 2021, 12:39:57 »
Je bent nog steeds aan het proberen mij uit te leggen dat ik het geen probleem moet vinden, omdat jij dit geen probleem vindt...

De lijst aan de linkerzijde staat er sowieso, daar kijk ik om te zien wat er voor nieuwe draadjes zijn; ik ga daarin niet 1 voor 1 alle draadjes af waar ik eerder op heb gereageerd, om te zien of er gereageerd is.. Daarvoor is de functionaliteit "toon nieuwe reacties op jouw berichten". Met toegevoegd bedoelde ik dat dit in de functionaliteiten van het forum is opgenomen; vanaf het begin, later, maakt niet uit.

Mijn lijst met "toon nieuwe reacties op jouw berichten" is overigens enorm lang; zeker 500 draadjes, paar pagina's. Echt heel lastig.
Mag ik het dan wel een probleem vinden?  Of pas bij 560? :angel: Mijn vraag was simpel; bestaat die (mijns inziens handige) optie?
Blijkbaar niet dus. Dan zal ik daar mee moeten leren leven...

Precies dat, Vincent.
Die begrijp ik niet..? Wat is dat precies? Ah, Jacob! De originele boosdoener ;) was jij geholpen met "Notificatie opheffen"? Vermoedelijk niet, dus jij hebt er blijkbaar mee leren leven...  (y)

PS Het meest fascinerende van een dergelijk forum, maar ook bijv Facebook, vind ik de communicatie..  :) Over de 500 pagina's; dat was ironie. Of sarcasme..?


https://neerlandistiek.nl/2020/01/ironie-sarcasme-cynisme/

« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2021, 12:57:35 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5677
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #23 Gepost op: 24 oktober 2021, 12:54:44 »
Citaat
...Die begrijp ik niet..? Wat is dat precies? Ah, Jacob! De originele boosdoener, was jij geholpen met "Notificatie opheffen"? Vermoedelijk niet, dus jij hebt er blijkbaar mee leren leven...
En dit begrijp ik niet helemaal...
Ik bedoelde gewoon dat jij dus hetzelfde probleem hebt als ik  :)

Voorbeeld: het topic "litter bin voor... etc.". Ooit heb ik daar gereageerd, ik volg het niet meer maar ik kom er niet meer van af  ::)

« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2021, 13:18:31 door NS1220 »
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3986
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #24 Gepost op: 24 oktober 2021, 13:59:39 »
Citaat van: NS1220
Ik bedoelde gewoon dat jij dus hetzelfde probleem hebt als ik  :)

Duidelijk!  (y) en wij hebben inderdaad hetzelfde probleem... ;D als als genoeg mensen dit hebben, komt de functionaliteit wellicht ooit... :angel:
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5677
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #25 Gepost op: 24 oktober 2021, 14:09:28 »
Ik hoop het  ::)
Anders moeten we het maar voorleggen aan de VN  :)

Citaat
...Mijn lijst met "toon nieuwe reacties op jouw berichten" is overigens enorm lang; zeker 500 draadjes, paar pagina's...
:o Zoow hee!
Jij bent al heel lang actief op het forum zeker; dan krijg je dat.

Het weerhoudt me er soms van te reageren op een nieuw topic; anders heb ik er weer een regel bij.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8427
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #26 Gepost op: 24 oktober 2021, 14:41:17 »
Wat gebeurt er als je hier de vink uitzet?


Staat onder notificaties maar wel naar onderen scrollen.
Jeroen

Remunj

  • Offline Offline
  • Berichten: 7816
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #27 Gepost op: 24 oktober 2021, 15:10:34 »
Mijn lijst met "toon nieuwe reacties op jouw berichten" is overigens enorm lang; zeker 500 draadjes, paar pagina's. Echt heel lastig.
Mag ik het dan wel een probleem vinden?  Of pas bij 560? :angel: Mijn vraag was simpel; bestaat die (mijns inziens handige) optie?
Blijkbaar niet dus. Dan zal ik daar mee moeten leren leven...
Ik probeer je helemaal niet uit te leggen dat jij een probleem hebt. Ik probeer te achterhalen waarom jij een paar berichten doorspitten een "probleem" vindt.
Maar als ik jou, met deze info, goed begrijp krijg jij als je op "Toon nieuwe reacties op jouw berichten" klikt een lijst van meer dan 500 draadjes te zien? Ongeacht of er nu wel of geen reacties in gekomen zijn?
Dat begrijp ik niet want als ik op die "knop" klik zie ik alleen de draadjes waarin recent een nieuwe reactie gepost is.
Alle andere draadjes waar ik wel eens in gereageerd heb (en dat zullen er inmiddels ook wel vele honderden zijn) en waar geen nieuwe activiteit in is zie ik niet.
En die paar draadjes die ik dan wel zie daarvan heb ik snel genoeg gezien of ik die alsnog wil openen. En anders markeer ik ze als gelezen.
Heb ook eens in mijn profiel instellingen gekeken maar zie niets waar ik dat aan zou kunnen passen.

Citaat
...zodat je niet de lijst links door hoeft te spitten op zoek naar de draadjes waar je op hebt gereageerd...
Precies dat, Vincent.
Dat schrijf ik ook niet  :angel:
Daar heb je nou juist de optie rechtsboven voor.

Maar uit jouw bovenstaande reactie begrijp ik dat je een enorme waslijst aan berichten krijgt waarin je dan moet "spitten".
Ja dan begrijp ik het. Maar dan vraag ik me af hoe je ook berichten te zien krijgt waar niet (meer) in gereageerd wordt.
Daar ben ik dan wel benieuwd naar.
Want als dat een algemeen voorkomend verschijnsel zou zijn zou het toch wel vaker aangekaart zijn lijkt me.

Duidelijk!  (y) en wij hebben inderdaad hetzelfde probleem... ;D als als genoeg mensen dit hebben, komt de functionaliteit wellicht ooit... :angel:
Het zal heus wel toegevoegd kunnen worden. Maar ik vermoed zo dat dat ergens dieper in de forum software moet gebeuren. En dat het bij een update weer opnieuw toegevoegd moet worden.
In het verleden zijn er wel meer vragen geweest om iets specifieks toe te voegen wat om bovenstaande reden niet is gebeurd.
Gr.
Eric

Benelux795

  • Offline Offline
  • Berichten: 3986
  • Vinnie the who?
    • Arlbergbahn...?
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #28 Gepost op: 24 oktober 2021, 16:31:09 »
Wat gebeurt er als je hier de vink uitzet?

Het is heel vriendelijk dat iedereen suggesties probeert te geven om ALLE meldingen uit te zetten, maar dat is niet het probleem; als ik dat doe, zie ik ook niet meer de reacties op topics waar ik eerder op heb gereageerd, die ik WEL wil nog zien... 

En @Remunj.. Je bent weer aan het uitleggen dat het voor mij geen probleem kan zijn, omdat die paar berichten voor jou geen probleem... ;)

Ja dan begrijp ik het. Maar dan vraag ik me af hoe je ook berichten te zien krijgt waar niet (meer) in gereageerd wordt.
Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

Nee, ik krijg de nieuwe reacties op draadjes waar ik eerder op gereageerd heb. Het gaat mij en Jacob echt en alleen om het 'uit' kunnen zetten van de melding van de nieuwe reacties op draadjes (rechtsboven in "Toon nieuwe reacties op jouw berichten"), die ik niet meer wil volgen. En die optie is er blijkbaar niet...

Edit: laten we bij nader inzien de VN er maat bij halen. Het kan niet dat de wereld toekijkt naar dit onmenselijk lijden en niets doet...
« Laatst bewerkt op: 24 oktober 2021, 16:33:10 door Benelux795 »
De groeten! Vincent

Arlbergbahn...?
Bf Kibronn

Ben

  • Offline Offline
  • Berichten: 5826
Re: Topic verwijderen uit lijst Nieuwe Berichten.
« Reactie #29 Gepost op: 24 oktober 2021, 16:37:38 »

Duidelijk!  (y) en wij hebben inderdaad hetzelfde probleem... ;D als als genoeg mensen dit hebben, komt de functionaliteit wellicht ooit... :angel:


Hoezo genoeg mensen?  ;D

Iedereen heeft dat probleem maar vrijwel niemand ervaart dat als zodanig. Jullie beiden zijn kennelijk de uitzondering.

Gr, Ben.