Ik geloof je op je woord, maar ik vraag me ergens wel af of dat heel erg te maken heeft met 'streng modereren'. Immers, bij een modelspoorforum van onze zuiderburen is er ook sprake geweest van een enorme leegloop en dus inhoudelijke kaalslag en daar was het argument van velen die niks meer met het forum te maken wilden hebben juist dat er te weinig werd gemodereerd/ingegrepen en dat bepaalde kliekjes hun gang maar konden gaan en zorgden voor een onwelkome sfeer.In beide gevallen weet ik niet wat waarheid is, het is slechts een observatie in dit verband
Even de feiten.Hoeveel Gebruikers hebben geklaagd over het H-woord?
Maar waarom is dat dan? Waarom kan je dan, als je het ergens niet mee eens bent, niet je schouders ophalen zoals je wel vraagt anderen te doen? Of mag je niet ergens op aangesproken worden? Enneh, dat jij nog haar had, dat is wel een tijdje geleden....
Maar goed, wat dit betreft, dus...nou, ik zit de halve dag mn schouders op te halen over gebruikers, dat is t punt niet. Het percentage draken is hier niet anders dan in de rest van de maatschappij (misschien valt t hier zelfs stiekem wel een beetje mee?) Het merendeel van wat hier staat is voor mij compleet oninteressant, of zover leuk bedoeld niet mijn humor, best. Meeste draadjes kijk ik niet, en dr zitten zat gebruikers op mijn lijstje met "och heb je hem weer". Maar goed, ik ga niet lopen emmeren of jullie (de moderators dus) ze dan maar voor mij de mond willen snoeren, of hun gereutel verbieden. Ze gaan hun gang maar. Dáár zit m het punt. Wat ik dus eerder al zei: je begrijpt t verschil tussen medegebruikers en moderators toch wel?
wordt het dan niet gewoon tijd om een andere achtergrond te nemen ipv de parketvloer of de keukentafel om je nieuwe model te showen?Ik zou zeggen bouw ook allemaal eens een fotoachtergrondje van ca 50cm of zo. Spaart heel wat toekomstige ergernissen uit, houdt je van de straat en er wordt weer eens wat gebouw dat bovendien nog leuke draadjes op levert
Wat betreft topics als ‘Toon je nieuwe modelspooraanwinsten’ heeft Ingenium helemaal gelijk. In de praktijk worden andere delen van het forum wel degelijk als naslagwerk gebruikt. Dat merk je bijvoorbeeld als mensen een oud topic opduikelen en een vervolgvraag stellen. Ik denk dat meer mensen door zoeken een antwoord op het forum vinden dan in de encyclopedie. Als je in Google een Nederlandstalige vraag over modelspoor stelt, kom je vrijwel altijd bij Beneluxspoor uit. De verantwoordelijkheid om die draadjes leesbaar te houden ligt primair bij ons. Meestal lukt dat ook wel, maar niet altijd. Als je met een lantaarntje moet gaan zoeken in welke post het antwoord nu is te vinden, vind ik het prima als de moderatie qua off topic even bijschaaft.
Maar goed, het aantal klagers doet niet veel terzake. Mijn indruk is dat het bezwaar op de moderatorbeslissing vooral is dat er een rechtstreeks verband lijkt te zijn tussen "er wordt geklaagd" en "er wordt naar geluisterd". Dat het een klein groepje klagers is gelukt de boel te verpesten. Is dat zo?