In ieder geval is mij net verboden nog over een houtnerf te praten en te posten.Dus...het verbod is er al.
Enfin, de houtnerf: dat vinden we als mods inderdaad wel genoeg geweest zo.'t Kan natuurlijk zijn dat jullie er hier in dit draadje in alle harmonie binnen een week wel uit komen en met een pracht van een gezamenlijk alternatief komen...
Beste Edsko, dan zou ik jouw bijdragen tot nu toe eens herlezen. Je beschrijft daar wat mij betreft een sfeer die ik niet herken, waar meteen om verboden wordt geroepen en waar lontjes kort zijn. En als ik dat anders moet lezen, I stand corrected, maar zo komt het wel over bij mij. En dat ik jou daarop aanspreek, is omdat jouw naam er bij staat.
Het punt is dat je pas "voorstanders" hoort als de "tegenstanders" "boe" beginnen te roepen.[...]kom ergens in het midden uit.
[...]de mensen die hier berichten zijn over het algemeen 1 mening toegedaan en staan weinig open voor andere inzichten....
Edsko, ik kon ergens ook niet helemaal plaatsen welke kant je op wilde met wat je zei. Je zei eerder zoiets als "het lijkt dat tegenwoordig wie het hardste schreeuwt gelijk krijgt". Moet ik dat nou opvatten als "er wordt vaak ergens over geklaagd en die lui krijgen gelijk" of als "de grappenmakers gingen ondanks verzoeken strak door en lieten het recht van de sterkste gelden".
En, met hopelijk niet te selectief, knip/plakwerk:Dit komt op mij toch redelijk algemeen bewoord over. Algemeen geldend, bedoel ik. Alsof er regelmatig lui zijn die zich ergens aan storen en dat er dan met redelijke regelmaat iets daadwerkelijk verboden of gestopt wordt. Tenminste, als een stevige term als "monddood maken" door jou gebruikt wordt dan duidt dat erop.Vandaar dat ik wel een beetje begrijp waar Martijn zijn vraagteken vandaan haalt."Monddood", dat is ook een term die ik zou reserveren voor inhoudelijke zaken, niet voor een grapje.
Kijk, ik zit een jaartje of 7 op dit forum. Dus de hele voorgeschiedenis met moderatoren en raadplaatforum, daar weet ik nauwelijks wat van. Geen idee wie onder het groepje "ballorig ipv constructief" zoals Floris het noemt zou vallen. Maar zoiets als "joh, stop eens met dat inmiddels irritante grapje" kan ik me maar één keer herinneren ("komt Marc ook naar ontraxs", zoiets toch?). Ook was er iemand die in elk wensendraadje op dezelfde manier "wadloper" noemde ofzo.Zie ik nou een heleboel dingen over het hoofd ofzo? Worden er zoveel discussies verboden zodra er één iemand klaagt?
En ja, je komt dus soms uit dat je het niet iedereen naar de zin kan maken. Maar blijkbaar is dat voor sommigen hier juist een reden om moderatoren meer werk te bezorgen ipv te denken 'dan niet'. En ja, dat zijn volwassen mannen....
Dit is ook een klassieke BNLS redenatie.
Maar waarom is dat dan? Waarom kan je dan, als je het ergens niet mee eens bent, niet je schouders ophalen zoals je wel vraagt anderen te doen? Of mag je niet ergens op aangesproken worden? Enneh, dat jij nog haar had, dat is wel een tijdje geleden....
Idd goed idee, ga die twee gelijk blokkeren.