Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door DJV
Vandaag om 05:08:38
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door barry1972
Vandaag om 01:52:03
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door bigboynl
Vandaag om 01:23:06
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door frits959
Vandaag om 01:22:36
Einde Koemo ballast ??? door Ronald69
Vandaag om 01:14:28
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
LS Models 2024 door Albert.H0
Vandaag om 00:17:47
h0 diorama USA “The Paintshops” door Whis
Vandaag om 00:08:34
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door class 37
Vandaag om 00:06:03
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
19 april 2024, 23:05:17
Haandrecht materieel door orientexpress
19 april 2024, 23:02:39
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
19 april 2024, 23:00:45
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Laag-Baarlo door Benelux795
19 april 2024, 22:22:31
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
US diorama in H0 door Wim Vink
19 april 2024, 21:38:59
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door Michiel 80
19 april 2024, 20:49:29
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door johanw
19 april 2024, 20:31:36
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door tothebeach
19 april 2024, 20:02:10
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Hans van de Burgt
19 april 2024, 19:41:34
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Sicco Dierdorp
19 april 2024, 18:55:04
Aachenau West door MichielB
19 april 2024, 18:48:39
Jeugdsentiment (show je oude treintjes) door thonis
19 april 2024, 18:36:00
Openen Lima Hondekop door Mispoes
19 april 2024, 17:59:32
Piko 2200 (52686)+ uhlenbrock 76420(?) door Ben
19 april 2024, 16:14:12
  

Auteur Topic: Topic blokkeren, en de houtnerf-grap-discussie...  (gelezen 26397 keer)

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #45 Gepost op: 10 augustus 2020, 22:45:10 »
Iemand op de vriendenlijst zetten is makkelijk zat maar van de "vijandenlijst" weet ik even niet meer hoe het werkt  ::)
Ik heb vroeger wel eens een paar @$$#0les op zo'n soort lijst gezet maar hoe  ???


Ik heb het inmiddels gevonden. Je moet je eigen profiel opzoeken. Daar kun je een vrienden- en een negeerlijst aanmaken.
Technisch zou wat Jeroen wil wel mogelijk moeten zijn. Maar goed, dit forum biedt die functie niet.

Steijn

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5666
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #46 Gepost op: 10 augustus 2020, 23:27:43 »
Dank je Steijn  (y)

Vreemd: geen gebruikers op de negeerlijst  ???
Nah, even wat proberen.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5666
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #47 Gepost op: 10 augustus 2020, 23:32:45 »
Het werkt  (y)
Ook de posts vallen weg:

19:12:49 »
Je negeert deze gebruiker. Toon mij deze post.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

Jack Black (NS1220)

  • Offline Offline
  • Berichten: 5666
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #48 Gepost op: 10 augustus 2020, 23:38:43 »
Nu het volgende: als ik op iets gereageerd heb, blijft dat terugkomen bij "Toon nieuwe reacties op jouw berichten."
Sommige topics volg ik echter niet meer en wil ik uit de lijst hebben. Jeroen kan hier ook baat bij hebben.
de groeten van Jacob
Modelbouwer in H0 en H0e. Tijdperk ongeveer '65~'75.
Vervoer van goederen met gewone wagons en 20' containers op platte wagens.
En iets in LGBschaal:
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=88776.0

TEE-RAM

  • Offline Offline
  • Berichten: 222
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #49 Gepost op: 10 augustus 2020, 23:39:40 »
Als ambtenaar had ik een houten bureau met een prachtige nerf, werkte uitstekend ;D ;D ;D
Groeten.
Wim

ingenium

  • TM
  • Offline Offline
  • Berichten: 4238
    • Modeltrein projecten
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #50 Gepost op: 10 augustus 2020, 23:48:40 »
De ambtenaar achter het bureau daarentegen...  ;)
Ben geitjes voeren en bloemetjes plukken, doei...

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #51 Gepost op: 10 augustus 2020, 23:54:33 »
Scherp  ;D ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Teun60

  • Offline Offline
  • Berichten: 310
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #52 Gepost op: 11 augustus 2020, 00:45:32 »
Eigenlijk bestaan ambtenaren niet meer, sinds 1 januari 2020.
Met vriendelijke groet,
Teun

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
    • Filmpjes op YouTube
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #53 Gepost op: 11 augustus 2020, 07:58:20 »
Goed, bij een frisse en koele start van de dag nog een bijdrage van mij, even puur gericht op het houtnerf verhaal.

Henk heeft de link al geplaatst naar waar het mee begon. Een aantal gebruikers had Roco Vectrons gekocht, daarbij waren wat opmerkingen over bedrukking en dikte van de opschriften. Floris maakte een grap over de wijze van fotograferen (met houtnerf in de goede richting) en dit is een tijdje volgehouden, en ook ik heb daaraan meegedaan.

Dus:
- Vectron van Roco
- Houtnerf in de goede richting
- opmerking over opschriften en kwaliteit van de verf.

Voor een goede grap telt al het andere dus niet. https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=62471.9756 (even scrollen naar bijdrage 9756, uitleg van de bedenker)

En de grap is alleen geslaagd als de toners van hun lok hieraan meedoen, alle andere artikelen dus niet. Als de bedenker vragen gaat stellen waarom er geen foto met houtnerf is geplaatst is dat niet grappig, en dat zit m ook niet in de herhaling. Het moet van de plaatser zelf komen.
Hoewel sommige reacties in dit draadje naar mijn idee wat overtrokken zijn kan ik me voorstellen dat de bijdragen met opmerkingen over het ontbreken van de houtnerf als storend worden ervaren. Het is niet de doelstelling van het draadje en er zal daarom ook meermaals geveegd zijn, inclusief subtiele antwoorden van mij op de vraag waar de houtnerf is.

De doelstelling van het forum is niet dat gebruikers zich storen aan bijdragen, het moet niet zo zijn dat gebruikers bepaalde draadjes niet meer gaan openen. Het dan willen volharden in een grap die uit zijn verband is gerukt is dan van ondergeschikt belang dan die van het forum. 

Een voor iedereen passende oplossing zou zijn:

- Een aanwinstendraadje zoals we dat gewend zijn. Wie met houtnerf op de achtergrond wil platen: Helemaal prima natuurlijk! Is ie er niet, jammer, laten er dan ook geen opmerkingen over komen , deze zijn voor andere gebruikers mogelijk storend.
- Een nieuw draadje met foto's die wel aan bovengenoemde criteria (lees: de originele grap) voldoen. Lekker je Vectron platen met houtnerf, alles er op en er aan. Of het dan alleen bij Vectrons van Roco moet blijven kan dan in dat draadje worden bediscussieerd. Geef elkaar ook punten ofzo.

Hopelijk is dan iedereen tevreden en kan het aanwinstendraadje weer zijn waarvoor het is bedoeld. Je nieuwe aanwinsten laten zien waar ook anderen van kunnen genieten of zelfs inspiratie zijn om zelf ook aan te schaffen.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2020, 09:19:55 door Arjan6511. Reden: uitleg bij link »
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8404
  • Nooit uitgeklust....
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #54 Gepost op: 11 augustus 2020, 08:35:24 »
Is ie er niet, jammer, laten er dan ook geen opmerkingen over komen , deze zijn voor andere gebruikers mogelijk storend.
En hier gaat het mijns inziens mis. Wellicht ietwat gechargeerd, maar ik moet me dus inhouden, omdat iemand anders mogelijk zich er aan kan storen. Maw, ik moet rekening houden met een ander, terwijl die ander mij oplegt dat ik mijn mond moet houden, want hij/zij stoort zich aan mijn grap/opmerking. Dat is een eenzijdige redenatie en zal zorgen voor veel onvrede.

Ik ga nu even Marc quoten uit een ander topic.
Je ergeren is een keuze... ik heb zo ook wat onderwerpen op dit forum die mij ergeren maar zo gaat dat nou eenmaal.
En verder wat Christopher Hitchens al zei: being offended is not an argument!
Met dat laatste ben ik het volledig eens.

"We" zullen het toch nooit 100% met elkaar eens worden hierover, daar kunnen we het over eens zijn denk ik. ;)

En nu gauw weer verder met deze dag.

Gr.

Edsko

Arjan6511

  • Offline Offline
  • Berichten: 4280
    • Filmpjes op YouTube
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #55 Gepost op: 11 augustus 2020, 08:53:30 »
"En hier gaat het mijns inziens mis. Wellicht ietwat gechargeerd, maar ik moet me dus inhouden, omdat iemand anders mogelijk zich er aan kan storen. Maw, ik moet rekening houden met een ander, terwijl die ander mij oplegt dat ik mijn mond moet houden, want hij/zij stoort zich aan mijn grap/opmerking. Dat is een eenzijdige redenatie en zal zorgen voor veel onvrede."

Vind ik vallen onder de categorie "overtrokken" zoals je zelf ook aangeeft met gechargeerd, beetje nuance: In de praktijk zal het best wel meevallen, zo leert de ervaring. En "glipt" er een opmerking tussendoor is geen grote ramp denk ik, hoeft ook niet subiet te worden geveegd. En een beetje rekening houden met elkaar? Tja, och...
https://www.youtube.com/@arjans3459/videos > abonneer want er komt meer! Treinenvideo's uit NL/D/AT

Martijn193

  • Bestuur
  • Offline Offline
  • Berichten: 3831
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #56 Gepost op: 11 augustus 2020, 08:59:05 »
Mwah Edsko, rekening houden met elkaar op een plek waar iedereen kan komen is niet heel raar. In geen enkel opzicht. Tenzij je als een despoot vindt dat je altijd alles mag zeggen en doen wat je wilt en de gevolgen daarvan voor een ander zijn. Of vind je van wel?

Daarom wordt ELKE klacht serieus beoordeeld en gewogen door ons. Dan kan de uitkomst anders zijn dan je wellicht wilde. Zoals je zei, we kunnen niet altijd eens zijn met elkaar, smaken verschillen etc. Maar alle voorstel en tegens worden afgewogen. Eens met Arjan dat we elkaar best wel al vinden.

Wat mij betreft ligt de grens hier voornamelijk op het punt intentie. De houtnerfgrap werd niet meer gemaakt omdat hij nog zo leuk is. Tenminste, ik lach een heel stuk minder om een grap die ik voor de 10e keer hoor. Maar vooral omdat hij gemaakt moest worden. En hier en daar omdat ik het idee heb dat hij vooral gemaakt werd om juist anderen te irriteren.

Daarmee gaat het oordeel van moderators ook de andere kant op. In eerste instantie prima tot het punt waar het nu is. De houtnerfgrap wordt gewist.
Martijn, Voorzitter Beneluxspoor

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21666
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #57 Gepost op: 11 augustus 2020, 09:13:21 »
Omdat je ‘het idee hebt’ dat de grap werd gemaakt om anderen te irriteren?  ???
Sorry hoor, ik heb de feitelijke grap zelf nooit gemaakt, maar ook nooit gezien dat hij werd gemaakt om anderen te irriteren. Mensen zijn gaan melden dat ze zich ergerden aan het feit dat de grap überhauot nog werd gemaakt. Wie daarna de grap nog maakt, deed dat dan om anderen te ergeren? Hou toch op.

Het schrappen van een onschuldige grap vind ik uitermate hinderlijk.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2020, 09:19:52 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Edsko Hekman

  • Team Beurzen & PR / BNLS Forumbaan
  • BNLS trambaan-deelnemer
  • Offline Offline
  • Berichten: 8404
  • Nooit uitgeklust....
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #58 Gepost op: 11 augustus 2020, 09:16:34 »
Mwah Edsko, rekening houden met elkaar op een plek waar iedereen kan komen is niet heel raar. In geen enkel opzicht. Tenzij je als een despoot vindt dat je altijd alles mag zeggen en doen wat je wilt en de gevolgen daarvan voor een ander zijn. Of vind je van wel?
Je kent me goed genoeg om te weten dat ik zo niet in elkaar zit. Daarom zei ik ook al, het is wellicht wat gechargeerd. Een beetje rekening met elkaar houden doet het gros van de gebruikers toch wel en zo hoort het ook. De mond snoeren omdat iemand het niet leuk vind gaat me een stap te ver. Ik vind ook dingen niet leuk, bijvoorbeeld mensen die een toetsenbord gebruiken waar geen hoofdletters en leestekens op zitten.  ;) Maar als ik daar wat van ga zeggen, krijg ik binnen no time antwoorden van anderen over dyslextie en/of taalnazi en/of ben ik een botte *** dat ik iemand daar op aanspreek. "Je begrijpt toch wat ik bedoel.  >:(" Hmmm, nu ik er over nadenk, heb ik me verdorie toch de mond laten snoeren.  :-\ ;)

Als we elkaar de mond gaan snoeren, omdat iemand iets niet leuk vind, wordt het minder gezellig, frustraties groter en nog stiller dan het al is. Ik hoor nu al van verschillende kanten dat de lontjes op het forum korter en korter lijken te worden. Willen we die kant op?

Gr.

Edsko

Sicco Dierdorp

  • Nostalgist
  • Offline Offline
  • Berichten: 3397
    • Flickr
Re: Topic blokkeren?
« Reactie #59 Gepost op: 11 augustus 2020, 09:22:16 »
Omdat je ‘het idee hebt’ dat de grap werd gemaakt om anderen te irriteren?  ???
Sorry hoor, ik heb de feitelijke grap zelf nooit gemaakt, maar ook nooit gezien dat hij werd gemaakt om anderen te irriteren.

Het schrappen van een onschuldige grap vind ik uitermate hinderlijk.

Ik snap de redenering wel. Er is een aantal keer voorgekomen dat een nieuwe gebruiker trots zijn nieuwe aanwinst laat zien en vervolgens weer over die houtnerf wordt begonnen, en dat het erger wordt nadat die persoon zich afvraagt wat er bedoeld wordt. Dat is flauw en niet welkom. Op dat moment snap ik dus wel dat er een grens wordt getrokken. Wat mij betreft (maar wat ik hierin vind vind ik zelf niet eens belangrijk... ;D) zou dat dus per situatie verschillen.