Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Bauarbeiten im gange door Rob S.
Vandaag om 07:23:08
Handregelaar aan IB Basic door Ben
Vandaag om 07:04:20
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Frits C
Vandaag om 06:47:18
Rails roestig verven door Frank 123
Vandaag om 06:31:15
Intermittende kortsluiting door Lobomotion69
Vandaag om 02:57:06
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
17 June 2025, 23:15:32
Frans loodsje et cetera door Scratchbuilt
17 June 2025, 22:54:41
Station Roodeschool door MOVisser
17 June 2025, 22:45:22
Klein baantje 1200x1200mm door Laenderbahn27
17 June 2025, 22:32:53
Defecte spanningsregelaar - Esu Ecos 2 - EcoSlink extended door spock
17 June 2025, 22:28:16
TEE treinstel krijgt nieuwe plaats na vertrek uit NTM door Longtall203
17 June 2025, 22:23:30
Stalen D 4 deurs spoor 0 door j.ossebaar
17 June 2025, 22:05:45
Hoe TrainController met Z21 start te runnen op laptop die alleen wifheeft? door AlbertG
17 June 2025, 21:54:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
17 June 2025, 21:47:19
US diorama in H0 door wob
17 June 2025, 21:39:14
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
17 June 2025, 21:28:37
Br 38 Piko Superen. door wob
17 June 2025, 21:17:09
Aachenau West door wob
17 June 2025, 21:10:25
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
17 June 2025, 20:54:52
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Olav
17 June 2025, 20:42:15
Reizigersmaterieel Twentelijn in de jaren '70 door Mispoes
17 June 2025, 20:11:21
Kwaliteit Piko hondekop vs hondekop uit startset door Petertje
17 June 2025, 19:54:04
Piko Smart Control Wlan Problemen.. door Modeltreinmulder
17 June 2025, 19:01:17
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door Vroeger
17 June 2025, 18:02:55
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
17 June 2025, 15:50:25
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Peter Kleton
17 June 2025, 09:49:40
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Huup
17 June 2025, 09:27:54
  

Auteur Topic: Kortsluitweerstand?  (gelezen 11111 keer)

Peter Kleton

  • Offline Offline
  • Berichten: 3966
Re: Kortsluitweerstand?
« Reactie #30 Gepost op: 28 February 2008, 10:43:11 »
 Ja, gewoon in serie moet die lamp.  ;)
 Bij een kortsluiting wordt de centrale belast door de lamp, en de centrale ''ziet '' geen kortsluiting op dat moment.
 Groeten, Peter
NS 1924-heden.
 0 baan NS loks 2100 ,6200, 3700, 3900 ,SSN 023 en  eloks 1100,1200,1300, Mat 24 en SSN023023 en 01 1ng075op 2 rail  met bovenleiding voor front en sluitsein.
  Met  kopstation als Zvt en Ov en stukje dubbelspoor er tussen .Lichtseinen

Casey Jones

  • Offline Offline
  • Berichten: 160
Re: Kortsluitweerstand?
« Reactie #31 Gepost op: 28 February 2008, 10:51:45 »
Citaat: Twincenter met goed werkend kortsluitbeveiliging en een autollamp van 50 watt tussen de twincenter en de baan.

Realiseer je wel dat er bij kortsluiting dan een stroom van meer dan 4 Amp loopt.  Jay Jay
12x Fleischmann MSF 6735   25x 2N3035

RMA

  • Offline Offline
  • Berichten: 77
    • Polderbaan
Re: Kortsluitweerstand?
« Reactie #32 Gepost op: 28 February 2008, 11:04:45 »
Hallo
Als de autolamp sporadisch oplicht wordt uiteraard meteen de boel uitgezet en de storing opgezocht.
Werkt al een paar jaar zo tot grote tevredenheid.
Met Koploper rijden er 5 treinen met gedeeltelijke wagonverlichting
Recentelijk de Peco wisselaandrijvingen vervangen door Conrad aandrijvingen.
Draait meestal een paar uur storingsvrij.
Grt.
Roy


stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: Kortsluitweerstand?
« Reactie #33 Gepost op: 28 February 2008, 12:29:05 »
Citaat: Twincenter met goed werkend kortsluitbeveiliging en een autollamp van 50 watt tussen de twincenter en de baan.

Realiseer je wel dat er bij kortsluiting dan een stroom van meer dan 4 Amp loopt.  Jay Jay

Die autolamp mag ook veel kleiner gedimensioneerd worden. Een 21W lamp is voldoende.
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)