Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
Vandaag om 22:51:58
Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
Vandaag om 22:46:29
7 april De Karel on tour door Seinhuis
Vandaag om 22:44:31
Raadplaatje door Magic
Vandaag om 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
  

Auteur Topic: Facebook links (was "Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek")  (gelezen 2265 keer)

Ronald69

  • Offline Offline
  • Berichten: 2206
  • Duitsland TP III
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #15 Gepost op: 08 juni 2020, 10:55:03 »
Misschien kan iemand hier foto's neerzetten i.p.v. elke keer verwijzen naar sociale media linkjes waar blijkbaar(zoals ik) niet iedereen mee bezig is.(Facebook, Twitter, Instagram e.d.)
Grt, Ronald.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #16 Gepost op: 08 juni 2020, 10:58:07 »
Misschien kan iemand hier foto's neerzetten i.p.v. elke keer verwijzen naar sociale media linkjes waar blijkbaar(zoals ik) niet iedereen mee bezig is.(Facebook, Twitter, Instagram e.d.)

Dat mag niet (altijd) vanwege auteursrecht.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #17 Gepost op: 08 juni 2020, 11:13:23 »
Guttegut, is het te moeilijk om op een link te klikken of moet iemand de foto uitprinten en naar je toe brengen? Als er een link naar Neurenberg-nieuwtjes wordt geplaatst klaagt er niemand, maar zodra er een FB/Twitter/Insta-link staat begint het halve forum te huilen omdat 'Ik HeB GeEn SocIAle MeDia!1!1'. De Twitter en Instagram-link zijn openbaar.

Plaats dan gewoon niets.
Ook goed, dan geen info delen.
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2020, 11:18:28 door Rick »
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #18 Gepost op: 08 juni 2020, 11:21:32 »
@ Daan! (en daarmee vooral: martijn v m ) Is het doel van een forum als dit niet het delen van informatie?
Ook ik loop daar steeds meer tegen te hoop en heb er een hekel aan. Plaats dan gewoon niets.

Ik vind dat het plaatsen naar een link op Facebook niet zo erg is. Het overgrote deel van de bevolking heeft Facebook en als je dat niet hebt, is het ook prima, maar dan weet je wel dat je in 2020 een aantal dingen niet meer (vroegtijdig) ziet.

Het plaatsen van links naar een besloten groep, gaat een stapje verder vind ik, maar zou niet verboden moeten worden. Het zou netjes zijn als vermeld wordt waar een foto staat met vermelding dat het in een besloten groep staat. Een lezer kan er dan voor kiezen lid te worden van de groep of te accepteren dat hij het (nog) niet kan zien.
En zoals je ziet, bij een dergelijke primeur is het op de vingers na te tellen dat zo'n foto snel buiten de groep in het openbaar komt. Net zoals nu gebeurt met zowel de foto als het filmpje.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #19 Gepost op: 08 juni 2020, 11:30:26 »
En zoals je ziet, bij een dergelijke primeur is het op de vingers na te tellen dat zo'n foto snel buiten de groep in het openbaar komt. Net zoals nu gebeurt met zowel de foto als het filmpje.
Het is toch juist leuk dat, als je een (vermoedelijke) primeur hebt, deze met de hele wereld kan delen, i.p.v in e.o.a besloten gemeenschap?  (y) (y) ;D ;D
Groeten Joop, machinist Lls

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #20 Gepost op: 08 juni 2020, 11:40:39 »
Het is toch juist leuk dat, als je een (vermoedelijke) primeur hebt, deze met de hele wereld kan delen, i.p.v in e.o.a besloten gemeenschap?  (y) (y) ;D ;D

Het houdt niet op, niet vanzelf...

Voor de duidelijkheid, ik ben niet diegene die die foto heeft gemaakt en/of geplaatst. Waarom deze vraag aan mij wordt gesteld, ik weet het niet. Maar als er veel waarde aan mijn mening wordt gehecht, prima.

Ik vind het allemaal wat bekrompen gedacht. Ik zit al een aardige tijd in meerdere Facebookgroepen en denk er helemaal niet meer over na dat een groep besloten is. Ik kan me dus goed voorstellen dat de poster dat ook niet heeft gedacht.
Het kan ook zijn dat de fotograaf zijn foto ergens kwijt wilde en dit zijn enige facebookgroep is waar hij in zit. Er zijn misschien wel duizenden redenen te bedenken, waarom hij deze keuze heeft gemaakt.

Volgens mij is het dan niet aan ons om daar een zinloze discussie aan te wijten. Wil je alles zien, maak je je lid van zoveel mogelijk groepen. Wil je dat niet, dan doe je dat niet en weet je dat je soms wat mist. Het leven is echt niet moeilijker dan dat.
Ik vind het echt jammer dat een aantal hier dan zo ongelooflijk moeilijk over gaan doen. Met hetzelfde aantal muisklikken en typebewegingen waren ze lid geworden van facebook, hadden zich aangemeld tot de groep en de foto gezien.

Dit was ook het laatste wat ik erover heb gezegd. Het vervuilt het topic en mijn hart moet langer mee dan vandaag.

Jeronimos

  • Now everything seems so faded and jaded.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8417
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #21 Gepost op: 08 juni 2020, 11:45:36 »
Niet iedereen wil op facebook, omdat de privacy niet goed gewaarborgd kan worden. Ze weten door jouw gedrag op facebook vaak meer dan jij. Daarom heb ik liever een foto hier.
Jeroen

Eelco Storm

  • Slechts een kniesoor die hier op let...
  • Offline Offline
  • Berichten: 11405
    • Mijn fotoarchief
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #22 Gepost op: 08 juni 2020, 11:51:03 »
En soms kan dat dus niet, vanwege auteursrecht, zoals eerder aangegeven.

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #23 Gepost op: 08 juni 2020, 11:59:44 »
Het houdt niet op, niet vanzelf...
Niet zo aanstellen hoor. Is gewoon een vraag die ik aan jou stel als of jij een leuk primeur zou hebben.

Citaat
Voor de duidelijkheid, ik ben niet diegene die die foto heeft gemaakt en/of geplaatst. Waarom deze vraag aan mij wordt gesteld, ik weet het niet. Maar als er veel waarde aan mijn mening wordt gehecht, prima.
Zie vorige reactie.

Citaat
Volgens mij is het dan niet aan ons om daar een zinloze discussie aan te wijten. Wil je alles zien, maak je je lid van zoveel mogelijk groepen. Wil je dat niet, dan doe je dat niet en weet je dat je soms wat mist. Het leven is echt niet moeilijker dan dat.
Ik vind het echt jammer dat een aantal hier dan zo ongelooflijk moeilijk over gaan doen. Met hetzelfde aantal muisklikken en typebewegingen waren ze lid geworden van facebook, hadden zich aangemeld tot de groep en de foto gezien.
Het is niet zinloos. De meeste social media loze mensen hier zouden misschien wel willen weten waarom er zo angstvallig in besloten/geheime groepjes geparticipeerd wordt.

Citaat
Dit was ook het laatste wat ik erover heb gezegd. Het vervuilt het topic en mijn hart moet langer mee dan vandaag.
Nog zo jong, en nu al hartklachten  ;D ;D *geintje
Groeten Joop, machinist Lls

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #24 Gepost op: 08 juni 2020, 12:07:10 »
Het is niet zinloos. De meeste social media loze mensen hier zouden misschien wel willen weten waarom er zo angstvallig in besloten/geheime groepjes geparticipeerd wordt.

Vooruit nog eentje dan.
Met fotogroepen, is het mogelijk een specifieke doelgroep aan te spreken. Die mensen worden lid van de groep.
Met een pagina is dat lastiger, omdat daar in principe de beheerder de poster is. In groepen is het makkelijker verschillende mensen te laten posten.
Dat de groepen een besloten status hebben gekregen, is omdat een aantal mensen zich niet aan regels konden houden. Voordat iemand lid wordt, vindt een keuring plaats of je lid mag worden. Net als dat op BNLS een account wordt goedgekeurd.
Het heeft niets te maken met elitevorming of iets dergelijks.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 21631
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #25 Gepost op: 08 juni 2020, 12:10:09 »
Dat is allemaal prima, maar dan is het toch niet teveel gevraagd als de leden zich realiseren dat alleen een verwijzing hier niet zo'n zin heeft?
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2020, 12:12:28 door henk »
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4497
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #26 Gepost op: 08 juni 2020, 12:13:01 »
Het plaatsen van links naar een besloten groep, gaat een stapje verder vind ik, maar zou niet verboden moeten worden. Het zou netjes zijn als vermeld wordt waar een foto staat met vermelding dat het in een besloten groep staat.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #27 Gepost op: 08 juni 2020, 12:25:27 »
Dat is allemaal prima, maar dan is het toch niet teveel gevraagd als de leden zich realiseren dat alleen een verwijzing hier niet zo'n zin heeft?
Zeker niet, maar er klagen ook mensen over links naar Twitter/Instagram terwijl de foto daar met één muisklik zichtbaar is. Naar mijn mening ben je dan gewoon lui.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Riest AG

  • Offline Offline
  • Berichten: 71
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #28 Gepost op: 08 juni 2020, 12:27:53 »
Ik vind FB Altijd zo’n gedoe, ik wacht wel een paar jaar, zie ik hem als ik het mag beleven, elke dag van binnen en van buiten.
Ben zelf niet echt lui....heb gewoon verschrikkelijk veel geduld  ;D
« Laatst bewerkt op: 08 juni 2020, 12:30:22 door Super Chief. Reden: Iets toegevoegd »
Groetjes Ries

Jeanne

  • Offline Offline
  • Berichten: 231
Re: Re: Nieuwe intercity van NS maakt eerste meters buiten fabriek
« Reactie #29 Gepost op: 08 juni 2020, 12:31:34 »
Mag het aub weer over ICNG gaan?
Jeanne Kok