Beter lezen Luc, staat nergens dat de lok van R4C is overgenomen. De laatste eigenaar van de 1001458 is RTB (RuhrTalBahn) geweest.
Kleuren vind ik persoonlijk overeenkomen met de G2000-3 loks van R4C.
Word eens wakker...de wereld is internationaal en wordt steeds internationaler, het is niet goed voor je economie om alles in eigen hand te willen houden. Misschien zijn de Nederlandse bedrijfjes (Rail4Chem ) wel te klein om zelfstandig te overleven.En wat ik ook niet begrijp: waarom is het zo vreselijk als een Frans bedrijf een Nederlandse toko overneemt, maar is er geen enkel probleem als de koper een Engelse of Amerikaanse tent is?
Suprise: r4c is Duits, niet Nederlands.
Over beter lezen gesproken: ik neem de illusie weg dat het een r4c-loc is, omdat hier wordt gesuggereerd dat de betreffende loc in r4c-kleuren rondrijdt. De RTB is - net als Veolia - nooit eigenaar van de loc geweest, slechts huurder.
Misschien is het dan ook minder verwarrend om het gewoon over fabriekskleuren te hebben dan over R4C groen, wat het dus ook niet is...
Weet je wat mij zo op valt,die Fransen nemen alles over.De KLM,Connexxion en nu Rail4Chem en wie zal de volgende zijn?
L' histoire se répète (de geschiedenis herhaalt zich): In 1795 namen de Fransen heel Nederland over en vanaf 1810 werden "we" zelfs een vazalstaat van Frankrijk.Off topic, dat wel....
ja, laten we nu massaal frankrijk gaan boycotten, de snoodaards!