Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Br 38 Piko Superen. door puntenglijder
Vandaag om 21:29:04
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 21:15:08
Roco Line DKW wisseltong zit los, lipje afgebroken door Jasperkc
Vandaag om 21:07:10
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 20:52:22
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door Donny95
Vandaag om 20:49:09
Station Roodeschool door Torikoos
Vandaag om 20:41:35
ÖBB smalspoor in het Waldviertel. door NS264
Vandaag om 20:33:47
Bauarbeiten im gange door 741230
Vandaag om 20:09:29
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door iarnrod
Vandaag om 19:46:30
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Karben
Vandaag om 18:42:47
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Joz
Vandaag om 18:08:33
LED / Lampjes (Viessmann) seinpalen aansturen. Vraagje aan electronica experts door AP3737
Vandaag om 17:40:08
Chinese prut kabel door BrightonBelle
Vandaag om 17:36:08
schok bij vertrek door saskia
Vandaag om 17:21:53
Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie. door tothebeach
Vandaag om 16:26:30
Bouw Artitec Post T door gtw6016
Vandaag om 16:11:51
Microstepper motoren voor armseinpalen door bask185
Vandaag om 15:27:30
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 15:26:50
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 14:47:50
Lokpilot 4 defect door henk
Vandaag om 14:35:50
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Karben
Vandaag om 14:35:34
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door R.C.Grootveld
Vandaag om 14:24:58
Dat overkomt mij niet. door 1200blauw
Vandaag om 14:11:24
DCC-decoder geïntegreerd in sein(voet) door janvanbemmel
Vandaag om 11:32:40
Yet Another Servo Decoder door Karst Drenth
Vandaag om 10:38:02
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 08:04:48
Spoorongeval Duitsland, 27-7-2025 door VAM65
Vandaag om 07:39:50
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
27 July 2025, 23:14:00
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
27 July 2025, 22:33:48
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
27 July 2025, 22:28:10

Auteur Topic: ACTS 513-9 oude kleurstelling.  (gelezen 49690 keer)

Mispoes

• Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Hengelooo 1:160
Re: ACTS 513-9 oude kleurstelling.
« Reactie #315 Gepost op: 18 August 2008, 10:35:42 »
Ik bedoel maar.

Gratis tip: Misschien kunnen jullie afspreken wie de woordvoerder is. Zodat niet de één teniet doet wat de ander de vorige dag heeft proberen recht te zetten. ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Tedo

• Offline Offline
  • Wacht tot het rode licht gedoofd is
« Reactie #316 Gepost op: 18 August 2008, 10:44:50 »
Ik volg dit nu al een tijdje op afstand, maar dit is weer echt Nederland; twee mensen steken hun hoofd boven het maaiveld uit, leveren een prachtproduct in gelimiteerde oplage. Vanwege onervarenheid (?) gaat er een kleinigheid mis, maar ze voorzien toch hun klanten van hun producten met de mededeling dat de onderdelen in bestelling zijn (iedereen die iets van Mehano in zijn/haar collectie heeft weet dat onderdelen bestellen via Rocky Rail erg lastig is en tijd kost*
Vervolgens worden ze hier de les gelezen en afgebrand. Nee, die gasten zullen in de toekomst wel twee keer nadenken voor ze ooit nog zoiets ondernemen.
Neemt niet weg dat iedereen gewoon moet krijgen waarvoor hij/zij betaald heeft; maar waardeer zo'n actie wat meer en wacht geduldig af tot de onderdelen er zijn. Die Klaas zal er niet minder om rijden, of minder mooi staan in de vitrine (al denk ik dat hij bij de meesten hoofdzakelijk in de verpakking ligt).

Wilde ik toch even kwijt....

* en anders weet je het nu
« Laatst bewerkt op: 18 August 2008, 11:49:03 door Chris van Diesen »
Grtz!
Tedo

Lvdwerf

• Gast
« Reactie #317 Gepost op: 18 August 2008, 10:50:42 »
Beste Tedo,

Hoe bedoel je typisch Nederlands? in Amerika hadden de rechtzaken je al om de oren gevlogen. Als je in dit geval zo'n verkoopverplichting aangaat dan mag je daar best op aangesproken worden. En Ja natuurlijk denken ze twee keer als ze de volgende keer iets willen brengen, maar in mijn ogen laat een echte ondernemer zich niet tegenhouden door deze kritiek en zal het juist gebruiken om te zorgen dat het de volgende keer beter gaat. Mijn advies hierin: If you can't stand the heat, stay away from the fire.
En waar de schoen hier knelt is naar mijn mening vooral door weinig communicatie van de heren M&M en daarom is de raad van mispoes ook zeer op z'n plaats.

mvg,

Lennert

PS die opmerking over dat het een belg is vind ik zeer misplaatst ik kan goed zaken doen met verschillende belgen

Tedo

• Offline Offline
« Reactie #318 Gepost op: 18 August 2008, 10:54:42 »
Hoe bedoel je typisch Nederlands? in Amerika hadden de rechtzaken je al om de oren gevlogen.
Inderdaad, daar weten ze daar nog minder goed mee om te gaan... Ik weet ook wel dat het tegenwoordig de normale gang van zaken is, maar daar baal ik soms gewoon van. We willen alles voor zo weinig mogelijk, en als het even niet naar onze zin is, blaten we hoog van de toren...

Wat betreft de Belgische opmerking; het is zeer zeker niet denigrerend bedoeld; het is algemeen bekend dat ze bij onze Zuiderburen anders (dus niet op een verkeerde manier) dingen regelen dan hier. En ja; ik ken ook vele Belgen waarmee ik liever zaken doe dan met Nederlanders; zeker weten. ;)

Maar goed; weer terug naar 't onderwerp.
« Laatst bewerkt op: 18 August 2008, 10:59:42 door Tedo »
Grtz!
Tedo

Gert1

• Gast
« Reactie #319 Gepost op: 18 August 2008, 10:55:56 »
Als klant met een ontbrekende lichtgeleider heb ik nu respectievelijk één maand, twee maanden en drie maanden na levering steeds een berichtje geplaats met de vraag om een update. Dat is iets anders dan 'platbranden'...

Op zich is het al vreemd dat je er om moet vragen, maar wat ik echt niet leuk vond was dat ik op een gegeven moment een mailtje kreeg met de mededeling dat het speciale mail-adres voor deze actie niet meer zou worden uitgelezen. Dat in combinatie met de opmerking vorige maand 'dat men niets kon garanderen', maakte mij toch wel wat ongerust.

Het spuitwerk van de heren is werkelijk subliem, maar hun niveau van communicatie en after sales steekt daar helaas schril bij af.

Ik ga er evenwel vanuit dat we nu regelmatig op de hoogte worden gehouden en dat deze kwestie voor Kerst (2008 wel te verstaan) uit de wereld is. Zo niet, dan stel ik voor dat de heren de lichtgeleiders uit hun privé Class 66 locs ter beschikking stellen.

mvg,
Gert
« Laatst bewerkt op: 18 August 2008, 10:57:44 door Gert van den Heuvel. Reden: typo... »

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #320 Gepost op: 18 August 2008, 10:56:17 »
Tedo, dat ben ik niet met je eens. Het is de wijze waarop gecommuniceerd (of niet-gecommuniceerd) wordt waar kritiek op is. Niet de actie zelf. Ik ben zelf voorstander van dit soort acties. Sterker nog, op een besloten forum, onderdeel van Benelux, heb ik het opgenomen voor deze twee jongens. Maar uitlatingen als "wij kunnen niets garanderen" komt hun op kritiek te staan, en terecht. Daar kunnen ze van leren. Ik snap ook wel dat iemand van 17 een ander gevoel heeft over verantwoordelijkheid nemen dan iemand van 37 maar goed dat moet ie dan leren door schade en schande. De schade is niet zo groot en de schande valt ook wel mee maar dat neemt niet weg dat er kritiek is. De les lezen ja, maar van platbranden (u bedoelt waarschijnlijk afbranden -alweer een les! ;D (sorry)) is geen sprake.
« Laatst bewerkt op: 18 August 2008, 11:11:47 door Mispoes. Reden: iets vriendelijker :-) »

Tedo

• Offline Offline
« Reactie #321 Gepost op: 18 August 2008, 11:02:01 »
Alles wat ik zeggen wilde is; heb geduld, het komt vast goed. Geen onzin dus, Frank (en dat mijn bericht onder dat van jou staat, wil niet zeggen dat het daar een directe reactie op is; het gaat over het geheel).
@ Gert; jouw berichten hieromtrent vallen buiten mijn pleidooi hierboven. Je hebt uiteraard gewoon gelijk.
Grtz!
Tedo

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #322 Gepost op: 18 August 2008, 11:07:08 »
Dat het email adres niet meer word uitgelezen is omdat het erg onhandig was en wij er van uit gingen dat de lichtgeleiders er snel zouden zijn. Verder heb ik in die mail zowel mijn prive emailadres als die van manuel erin gezet.
Ten tweede moet ik toegeven dat mijn opmerking van de vorige maand erg ongelukkig was. Maar helaas is daar niks meer aan te veranderen.
Voor grootspoorfoto's zie site

Mispoes

• Offline Offline
« Reactie #323 Gepost op: 18 August 2008, 11:13:29 »
Alles wat ik zeggen wilde is; heb geduld, het komt vast goed. Geen onzin dus, Frank (en dat mijn bericht onder dat van jou staat, wil niet zeggen dat het daar een directe reactie op is; het gaat over het geheel).

Ik heb mijn tekst iets aangepast. ;)

Chris

• Offline Offline
    • Het Groterdam Project
« Reactie #324 Gepost op: 18 August 2008, 11:35:30 »
Marcel, laatste opmerking : Klanten moeten jou niet hoeven te mailen (want dan zijn ze al boos) jij moet hen mailen (of hier kenbaar maken)) wat de status is.

Al heb je 10 x je email adres en dat van Manuel gegeven  ;)
Echt, een product staat en valt met service.

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #325 Gepost op: 18 August 2008, 12:15:59 »
Waarom wij incomplete locs hebben gestuurd is het volgende. De locs waren helemaal af op die lichtgeleider na. Dan kunnen we ze achterhouden en de klant net zo lang laten wachten tot we de lichtgeleiders hebben. Of de loc opsturen en het onderdeel zo snel mogelijk er achter aan sturen.

Nou, dat is niet zoals het gegaan zou moeten zijn. De situatie met de lichtgeleiders was bekend, dus op dat moment waren er drie keuzes:
  • We wachten met uitlevering tot we de lichtgeleiders hebben.
  • We sturen de locs nu alvast op en de lichtgeleiders zodra we die hebben.
  • We geven de klant zijn geld terug, omdat we geen 100% product kunnen leveren.
Die laatste optie is kennelijk nooit bij jullie opgekomen, net als dat jullie de klanten niet de keus hebt laten maken.

Uiteraard zijn jullie twee particulieren en daar gelden andere regels dan wanneer je een product in een winkel koopt, maar het lijkt me zo dat jullie dit vrij onhandig hebben aangepakt, zelfs nadat er in dit draadje nog voor de productie gewezen is op eventuele stekeligheden.

Zo wezen jullie op de fabrieksgarantie. Geldt die nog steeds nadat de modellen geopend zijn en er dingen zijn stukgegaan? Hebben jullie nagedacht over wat er zal gebeuren, mocht er een model stuk gaan?

Of jullie jezelf op deze manier manier juridisch in de nesten hebben gewerkt weet ik niet en het boeit me verder ook niet zo. Feit is echter dat jullie veel te afwachtend zijn geweest en dat jullie kennelijk ook nog niet andere manieren zijn gaan zoeken om dit voor jullie klanten op te lossen. Als jullie klanten lezen dat je lekker op vakantie bent gegaan in plaats van actief hun probleem op te lossen, kan ik me voorstellen dat er wat negatieve reacties komen.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Railpassie

• Offline Offline
  • De laatste Trein stopt niet aan het perron......
« Reactie #326 Gepost op: 18 August 2008, 12:22:42 »
Ik denk dat Peter met zijn laatste punt een sterk punt heeft,
Wat als de klanten alsnog hun geld terug willen :-|
Daar moet je als verkopende partij serieus rekening mee houden,
of men dit risico ingecalculeerd heeft is een tweede,dat weet ik niet ::)

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #327 Gepost op: 18 August 2008, 12:28:24 »
Volgens mij weten de beide heren nu echt wel, hoe er over gedacht wordt. Zullen we ze gewoon 24 uur de tijd geven om met een duidelijk statement te komen ?

Sander

Peter Korsten

• Offline Offline
« Reactie #328 Gepost op: 18 August 2008, 12:34:21 »
Wat als de klanten alsnog hun geld terug willen :-|

Eerlijk gezegd weet ik niet of ze daar recht op hebben. Houd er rekening mee dat ze geen winkel zijn. Het zou kunnen van wel, het zou ook kunnen van niet.

Zullen we ze gewoon 24 uur de tijd geven om met een duidelijk statement te komen ?

Mwah, dat is ook weer zo'n deadline. Het is tussen hun en hun klanten; deze site en de overige gebruikers zijn daar verder geen partij in.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Ries

• Offline Offline
« Reactie #329 Gepost op: 18 August 2008, 13:04:10 »
Over 8 bladzijden, zitten ze op het zelfde getal als het aantal uitgeleverde loks, toch?

Ook een leuke deadline ::)