De mooiste banen en modellen die ik ken zijn overigens wel degelijk gemaakt door individuen of door kleine vriendenclubjes die elkaar opzoeken omdat ze elkaars kwaliteiten kennen en niet omdat ze toevallig in dezelfde stad of regio wonen.
BTW een forum zoals beneluxspoor.net is ook een clubvorm toch?
Daarom werk ik thuis alleen met mezelf omdat ik niemand in mijn buurt heb die op mijn niveau werkt en naar mijn zin (klinkt misschien wat verwaand).
Ik ben er samen met een paar andere vertrokken omdat de jongeren geen kansen kregen en door enkele oudere werden tegen gewerkt. IN de jaren dat ik lid was en de eerste 2 jaar erna hebben ze het voor elkaar gekregen om een stuk of 10 jongeren binnen te halen maar ze net zo hard weer kwijt te raken :(Groetjes Michiel
Die stelling begrijp ik niet helemaal maar dat kan er ook aan liggen doordat ik het anders zie.Nu rij ik b.v. met H0m (1:87 smalspoor). Op een club hoef je toch niet percee hetzelfde te doen. Landschapsbouw blijft toch echt onafhankelijk van het systeem. Zelfs in een andere schaal kan het nog leuk zijn om iets te doen. Of beter nog, je kijk en ervaring te verbreden.Ik zie het vaker dat middenrailrijders op een vereniging niets te maken willen hebben net een tweerailbaan (of andersom). In mijn ogen een beetje kortzichtig maar ik kan het natuurlijk ook verkeerd zien.
Ervaring uitwisselen kan altijd nuttig zijn, ook tussen 2 railers en 3 railers onderling.
Ja, gebeurt regelmatig. Kom ik 's avonds in het clublokaal, staat de hele tent blauw van de rook. Marijn komt onder de tafel vandaan, smoel onder het roet, zegt: we hebben kortsluiting, maar ik kan het niet vinden. Zeg ik: heb je de stekker al uit de muur getrokken? Sjips, niet aan gedacht. Dan pakken we nog een pint, kortsluiting zoeken we volgende week wel. (een dikke duim is ook een gave)