Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Hulp nodig bij: sleutelen aan Minitrix BR 01 (de oude versies) door Gabriël Bergsma
Vandaag om 00:21:56
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
15 December 2025, 23:51:05
upload deleten door MOVisser
15 December 2025, 23:47:14
Modelspoordagen 10 & 11 januari 2026 door MOVisser
15 December 2025, 23:22:11
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door MOVisser
15 December 2025, 23:16:52
Rondom Charlois door hervé
15 December 2025, 23:14:39
Bouwverslag BlueBrixx BR 01 No.108054 (plusminus 1:18) door MOVisser
15 December 2025, 23:13:06
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
15 December 2025, 23:00:18
Hoe voorkom je strooilicht van smd led? door Eric B
15 December 2025, 22:44:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Quinzeedied
15 December 2025, 22:41:19
De eerste versie van de Roco 1000 door Huup
15 December 2025, 22:06:39
3 januari NVBS oliebollenrit door Ferdinand Bogman
15 December 2025, 21:48:57
'Worst Case' materieel voor testen vrije ruimte, etc... door Ronaldk
15 December 2025, 21:43:24
Zee. Land. door Huup
15 December 2025, 21:24:16
Een diorama in TT (VEB Schwellenrost) door Kees-Jan
15 December 2025, 21:17:05
Problemen met digikeijs drc1100 lichtset inbouw door Peter J K
15 December 2025, 21:10:55
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hendrik Jan
15 December 2025, 21:09:22
Rivarossi br 56 HR2891S door Stefan88
15 December 2025, 20:44:31
Onshape gebruikersgroep door Henk de Vlaam
15 December 2025, 19:47:25
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door spoorijzer
15 December 2025, 19:39:25
Servo's voor de deuren van de Volmer E-lokloods. door ruudns
15 December 2025, 19:36:05
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Jeronimos
15 December 2025, 19:06:33
ESU V5 Decoder setting door Remunj
15 December 2025, 18:24:54
Lima IRM pimpen door 008200
15 December 2025, 17:32:13
Raadplaatje door Gerrit H
15 December 2025, 17:18:35
Klein mobiel ontwerp met thema stadsmuren door Slotticar
15 December 2025, 17:04:30
contacten roco line wissel door Klaas Zondervan
15 December 2025, 16:32:41
Sankt Georgen. door AndrevdG
15 December 2025, 15:42:43
US diorama in H0 door Ronald Halma
15 December 2025, 15:34:35
Ombouwen Roco 1100 naar digitaal door Peter J K
15 December 2025, 15:01:33
  

Auteur Topic: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.  (gelezen 1974 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Offline Offline
  • Berichten: 12568
    • sleutelspoor


Recently Mainline & Maritime published a remarkable booklet entitled “Rails Across the Sea, The Harwich – Zeebrugge Train Ferry Story”. The book is bi lingual, the Dutch title being “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge. Kevin Hoggett signed as the author. It is the first full history of the Harwich – Zeebrugge train ferry service. The author worked for British Rail at Zeebrugge (Belgium) in the train ferry service. He had access to previously unpublished material and images (including maps, advertising and other ephemera). The story includes the history of the “precursor’services operated by the military in WW1.The Harwich – Zeebrugge train ferry service started on April 24th, 1924 and was set up by Great Eastern Train Ferries Ltd. (GETF). In a very short time it became very successful especially for transport of perishables from the European Continent to the UK. This was done in special temperature controlled wagons. During the big depression in the thirties, GETF was taken over by the London and North Eastern Railways (later becoming part of British Rail).
Due to the breaking out of WW2, the train ferry service was suspended on September 1st; 1939 and resumed mid September 1944. At the beginning of the war the three ferry-boats were taken over by the Royal Navy and converted to “Landing Craft Carriers”. Two of them did not survive the war.The service was finally stopped when the Chunnel, the canal tunnel under the Channel, became operational. Al those years the service was run on a daily basis, with up to four sailing in each direction. “Rails Across the Sea” (ISBN 978-1-900340-59-3) counts 80 pages, 96 images of which 35 in colour. It is available as softback (retailprice £14.95 exclusive P & P). The book can be ordered via the better bookshop, or direct with the publishers,
 Mainline & Maritime, 3 Broadleaze, Upper Seagry near Chippenham SN15 SEY, Tel. +44.(0)1275.845012.
 Ordering can also via the link https://mainline-maritime.myshopify.com/collections/maritime-1/products/rails-across-the-sea.
« Laatst bewerkt op: 09 April 2020, 09:53:07 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 8014
  • NS tijdperk II(c)/III
    • Obdam in h0
Re: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.
« Reactie #1 Gepost op: 09 April 2020, 08:47:19 »
Bedankt voor de tip Hans!
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Jean-Pierre

  • Offline Offline
  • Berichten: 318
    • flickr fotopagina
Re: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.
« Reactie #2 Gepost op: 09 April 2020, 09:25:18 »
 (y) Boek besteld

paazhaas

  • Offline Offline
  • Berichten: 19
Re: “Sporen over de Zee, Het verhaal van het treinveer Harwich - Zeebrugge.
« Reactie #3 Gepost op: 29 April 2020, 13:45:44 »
Een zeer interessant boekwerk en zeker het bestellen waard.