Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Oude metalen trafo's gebruiken....... door Pauldg
Vandaag om 13:35:43
Piko 2200 (52868)+ uhlenbrock 76420 door Ben
Vandaag om 13:33:09
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door ex-DR V100
Vandaag om 13:17:53
Frans/Belgisch H0e baantje door Hans GJ
Vandaag om 12:52:15
Welke TAMS decoder heb ik? door henk
Vandaag om 12:44:15
EifelBurgenBahn door Reinout van Rees
Vandaag om 12:39:58
Cherteau, fictieve Waals industriedorp door Hans GJ
Vandaag om 12:22:25
wie heeft er ervaring met rijden met werkende schroefkoppeling van Rivarossi? door Karben
Vandaag om 12:14:28
Mijn Ned. N. Spoorbaan ''Echthoven'' door MaraNCS
Vandaag om 12:07:21
Uit Smalspoorcompagnies werkplaats. door smalspoorcompagnie
Vandaag om 11:58:57
US diorama in H0 door cor_b
Vandaag om 11:33:59
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 11:32:44
Baanplan Bührtal VI door Ronald69
Vandaag om 11:30:18
Opschriften van LS Models rijtuig veilig verwijderen…. door Rob Ellerman
Vandaag om 11:14:15
bovenleiding Mader door Bobos
Vandaag om 11:12:10
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:07:11
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Rob Ellerman
Vandaag om 11:02:50
PB Models, ICR-rijtuigen door Reinout van Rees
Vandaag om 10:41:36
VERPLAATST: Overlijden Joost van Ginneken door Reinout van Rees
Vandaag om 10:39:00
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door hervé
Vandaag om 10:35:02
Pools diorama H0 door mass am see
Vandaag om 10:34:51
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 10:16:21
Witmoosdorf door Bert55
Vandaag om 10:12:32
LED-verlichting, op rol verkrijgbaar. Binnenverlichting maken. door Besselspoor
Vandaag om 08:36:07
rommenholler gasketelwagens door Falkenberg
Vandaag om 07:52:31
NS/32 door RK
Vandaag om 07:16:03
25 jaar geleden door Willem1951
15 april 2024, 23:24:31
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Jelmer
15 april 2024, 23:23:19
Wohnzimmer Rbf materieelshow door Robkop
15 april 2024, 23:09:53
18 t/m 21 april Intermodellbau '24 Dortmund door Tijdperk||
15 april 2024, 22:16:14
  

Auteur Topic: CIE - Iarnród Éireann (Ierland dieselland) 1:1 = 1:76 Foto's van groot en klein  (gelezen 2999 keer)

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Tijdens de eerste 'Rail 'n Sail trip' naar Belfast, de IE 080, in zijn laatste oranje jasje en reeds met de dubbele LED koplampen, naast onze Enterprise trein richting Belfast gespot.
Dublin Connolly, ergens begin aug 2004, vroeg in de ochtend.


Tijdens een treintripje Rosslare - Waterford - Limerick-Junction - Dublin Heuston in een herfstzonnetje te Limerick-Junction,
a/h wachten op de volgende taak, in zijn eerste 'goederen' outfit. De treinen uit Waterford moeten eerst de dubbelle hoofdlijn Cork-Dublin dwarsen (achter de seinpost), de kering maken op zo terug te keren op het linker (kop)spoor van het perron. Rechts van het perron is het korte deelstuk van het tandemperronspoor voor de treinen Dublin<>Cork, die zowat om de 2 uur halt houden om aansluiting te geven op de Limerick Shuttle (om de 2uur) en op de 2 of 3 treinen per dag van/naar Waterford Plunckett.
Net voor de seinpost zie je het aftakkende spoor richting Limerick Colbert (en verder naar Ennis-Athenry-Galway)
Tijdens de middag op 17 sept 2007


Hier het kleine broertje op schaal 1:76 van Murphy Models (MM0080). Met de kleine koplampen en enkele sluitlichten voor en achter. En met het IR logo



« Laatst bewerkt op: 20 april 2020, 23:22:30 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Niet kunnen vastleggen op schaal 1:1, is in de voorlaatste beschilderde en 'goederen' jasje gestoken:
de MM0082
 
Met onderaan een schakelaar om de werking van de lichten aan te passen


Van de 085 in de 'Supertrain' versie en de 086SA -PushPull- (voorlopig) nog geen foto's.
Eens de resterende loc's de TD voorzieningen kregen, werden de letters SA weggelaten.
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Geen foto's van de overeenkomende 27xx Class DMU motorwagens, maar te leuke motorwagens om ze niet te plaatsen:


Tijdens het laatste jaar van de reizigerstreindienst tussen Rosslare Harbour en Waterford Plunkett, kon ik nog mee met een 2700 Class DMU. 's Morgensvroeg, toen lag het perron nog op de terminal zelf, en elke dag in aansluiting op de Stenaline 'Europe' uit Fishguard Harbour en de Irish Ferries 'Isle of Inishmore' Nachtferries uit Pembroke Dock's. En toen nog om de 2 dagen op de Irish Ferries 'Oscar Wilde' uit het Normandische Cherbourg of Bretoense Rosscoff (afwisselend in het hoogseizoen, verminderd aantal en enkel vanuit Cherbourg tijdens het winterseizoen) In de andere richting werd de rit 's avonds gereden om de overstap te kunne maken op de laat avond afvaarten naar Fishguard Harbour en Pembroke Dock's.
Op de officiële treinplanners wordt enkel rekening gehouden met de Stena Line dienstregeling via Fishguard. Naast de 2 dagelijkse treinen, aansluitend aan/op de Stena Europe Dag en Nacht ferry overtochten, worden nu toch nog een paar bijkomende rittengereden tussen(Cardiff-Swansea-)Carnmarthen-Fishguard Harbour. Na Whitland split de lijn zich ook af naar Pembroke Dock. Daar reden ook treinen van de verbinding (Manchester Airport-Birmingham-)Cardiff-Swansea-Carnmarthen-Pembroke Dock

Aangekomen te Waterford Plunkett, na een slakkegangetje door het veengebied Rosslare-New Ross-Waterford
Op 14 septemer 2007 werd het gedeelte Waterford-Tipperary-Limerick Junction wegens werken aan het enkelspoor met vervangbus gereden. Te Carrick-On-Suir reden we langs het trainingscentrum van de voormalige succesvolle Ierse renner Sean Kelly. Die is nu ook ploegleider van de Iers-Belgische wieler B-ploeg An Poist met een huis in Merchtem.



Bachmann heeft een dergelijke startset met railovaal op de markt gebracht. Het stel is gebaseerd op de Engelse 158/159 varianten:
Hier op mijn nog af te werken modulebak van de BMB 00 Modulebaan op het Modulobaan treffen op de OVMV club te Aalst.
[/img]https://images.beneluxspoor.net/bnls/2019-1027-5.jpg[/img]
Een gedeelte van de OVMV MSM HO modulebaan werd hier met enkele BMB 00 Modulebaan gekoppeld.
« Laatst bewerkt op: 21 april 2020, 00:08:27 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

Chris Westerduin

  • Offline Offline
  • Berichten: 1842
    • Flickr pagina
In 2012 heb ik de huisstijl nog wel kunnen vastleggen op de 'Havenspoorlijn' van Dublin.


Van de Class 27xx waren ook twee losse motorwagens, deze in Limerick kunnen vastleggen:

iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Hey! Leuk! De 071 Class hebben hun "Silver Grey" jasje verloren en zitten nu volledig in het saaie grijs.
En van de oudere 27xx 2-car railcars en de enkele wagens van de 27.5 Class DMU's 'Commuter' hebben ze nu de frontdeuren idd dichtgemaakt in in het grijsgroen gespoten. Het zijn een enkeltje en een dubbeltje in de nieuwe kleuren die je op de foto ziet. Ter hoogte van de stuurposten zie je een groene, schuine brede band. De foto met de 2700 Class is genomen in het laatste jaar in dienst.
De kleine 27xx/275x DMU reeksen hadden idd hun inzet op de lijnen Waterford-Limerick Junction, Limerick Shuttle diensten en de Commuter diensten Cobh/Midleton - Cork - (Mallow-Killarney-Tralee)

De meeste bijdragen leg ik in het mandje van de https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=36295.0.
Zodat het meeste van het gebeuren over Het Kanaal daar gekanaliseerd wordt. Dergelijke bijdragen zijn ook daar welkom.
(Echter eerder uitzondelijk doe ik es eigenzinnig, zoals dit draadje hier.)

Bedankt !

Jan(tje)
« Laatst bewerkt op: 20 april 2020, 23:09:49 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

mdjr78

  • Kenner en liefhebber
  • Offline Offline
  • Berichten: 1513
  • Britse ModuleBaan, Msg Ht
    • Mijn Flickr pagina
Ik heb in 2004 de 2751 nog in zijn oudere jasje gefotografeerd.


IE 2751 &amp; 2711/12 te Limerick Junction by Werner Bastiaanse, on Flickr

Destijds reden er ook nog enkele stellen in hun ouder oranje kleurstelling.


IE 2717/18 te Hill of Down by Werner Bastiaanse, on Flickr

Die laatste foto doet me wel een beetje aan Jan zijn BMB-bak denken.

Werner


iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Ha, Het oudere 'Arrow' jasje van de Suburban diensten.
Zo heb ik er nog een paar foto's van de 2800 & 2600 class

Leuk plekje a/h Royal Canal, vlakbij Kinnegad, langs de Dublin - Mullingar - Sligo lijn, Werner!
Hier vlakbij is nu ook de splitsing van de M4 Dublin - Kinnegad - Sligo en de M6 richting Galway


Thx!
« Laatst bewerkt op: 21 april 2020, 00:24:06 door iarnrod »
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal

wpinkhof

  • Offline Offline
  • Berichten: 436
    • Asse-Bad / Assche-les-Bains
Dit is volop genieten!

Wouter

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X304F met Tapatalk


iarnrod

  • Offline Offline
  • Berichten: 1618
  • Is fada an bóthar nach mbionn casadh ann
Hier nog enkele foto's van het Bachmann set.

In verpakking:


Op mijn BMB 00 modulebaan bak: "The Bradshaw's Michael Portillo" is er net een reportage a/h maken voor de pub)


De ombouw naar DCC (met 2 goedkope Hattons decoders als test. De ene in de niet gemotoriseerde rijtuig als functie decoder. Het gemotoriseerde deel heeft zoals aangegeven een ESU sound decoder gekregen bewerkt door South West Digital)
Ní huasal ná íseal ach thuas seal agus thíos seal