Doel:€250.00
Donaties:€128.00

Per saldo:€-122.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 16-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
Vandaag om 13:03:04
Korneschans. Een fictief Duits Nederlands grensstation. door basjuh1981
Vandaag om 13:02:22
IC-trein naar Berlijn in model, welke rijtuigen? door MarkSpoor
Vandaag om 13:01:24
Laag-Baarlo door basjuh1981
Vandaag om 12:59:58
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 12:59:13
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door sncf231e
Vandaag om 12:55:37
Starten met messing kits door Marco Staartjes
Vandaag om 12:39:14
Station Baarn HIJSM door MaraNCS
Vandaag om 12:38:55
Het betere bochtenwerk door Pauldg
Vandaag om 12:17:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wies
Vandaag om 12:12:50
La Fabrique (1:87, 0,16m2) door Klaas Zondervan
Vandaag om 12:03:49
Haandrecht materieel door orientexpress
Vandaag om 12:03:03
Dubbelom, een boekenplankspoorbaan in H0 door Klaas Zondervan
Vandaag om 11:57:48
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Ric
Vandaag om 10:50:20
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 10:29:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 10:12:38
LS Models 2024 door Dennis1984
Vandaag om 10:09:54
h0 diorama USA “The Paintshops” door meino
Vandaag om 10:05:20
Einde Koemo ballast ??? door Klaas Zondervan
Vandaag om 09:56:39
Decals voor een Roco 64892 DSG Speisewagen door grossraumwagen
Vandaag om 09:29:39
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 07:14:29
Van Biervliet/B Models 2019, nieuws van de fabrikant door Corné81
Vandaag om 06:07:34
Keerlusmodule Digikeijs DR5013 gaat na willekeurig aantal rondes op kortsluiting door Bert_Apd
Vandaag om 00:57:40
Frans/Belgisch H0e baantje door NS264
Vandaag om 00:44:46
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door NS264
Vandaag om 00:19:08
EifelBurgenBahn door Frank 123
19 april 2024, 23:01:42
Traintastic - modelbaan besturingssoftware (gratis en open source) door bask185
19 april 2024, 22:27:47
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door raymond erdtsieck
19 april 2024, 22:23:17
Een stukje Odsherreds Jernbane (OHJ) door gdh
19 april 2024, 21:51:42
Cranicher Altbahn door Arjen52
19 april 2024, 19:47:50
  

Auteur Topic: Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan  (gelezen 15101 keer)

GMA70

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
    • Lydo.nl
Re: Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan
« Reactie #60 Gepost op: 18 oktober 2020, 11:59:39 »
Met toestemming van, en dank aan Martin, zijn de handleiding en Stl files voor de motor ombouw te downloaden van https://www.lydo.nl/download/?dir=Hobby%2FModelbuilding%2FHolland%20Rail%20DE2.

Ik ben ook bezig met een omschrijving van de complete ombouw op https://www.lydo.nl/hobby/modeltrain/holland-rail-de-2/, maar die wil ik synchroon proberen te laten lopen met de ombouw van mijn andere de2 treinstellen. Ik zal deze ook hier gaan delen.

Mvg,

Gertjan
Met vriendelijke groeten,  Gertjan

MartinH0

  • Offline Offline
  • Berichten: 588
Re: Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan
« Reactie #61 Gepost op: 18 oktober 2020, 12:28:07 »
Ik wil er even aan toevoegen dat de download hiervan altijd gratis is.

Dit in mijn overtuiging dat we onze kennis en kunde in dit forum gratis met elkaar delen.
Met vriendelijke groet, Martin

GMA70

  • Offline Offline
  • Berichten: 117
    • Lydo.nl
Re: Holland Rail DE2 verdient toch een plekje op de baan
« Reactie #62 Gepost op: 18 oktober 2020, 16:27:55 »
De treinstellen willen in scherpe bochten vaak ontsporen of moeite hebben om er doorheen te komen.
Door gelijktijdig aan het midden onderstel te draaien (van bocht positie naar recht) en te trekken, bleek er een bepaald punt te zijn waar meer frictie was dan op andere posities. Als je maar hard genoeg trok, kon je niet verder draaien. Bij duwen en draaien loopt het beter, maar ook dan is er een plekje met iets meer frictie.
Ik hoop dat onderstaand plaatje het duidelijk maakt:


Door de overgangen in de geleidingsgleuf wat geleidelijker te maken, bleek dat probleem opgelost.

Er hoeft heel weinig vanaf, een paar halen met een vijltje op aangegeven plekken moeten genoeg zijn. Eventueel kunnen braampjes met een mes worden weggesneden of geschraapt.
Voor de duidelijkheid, op bovenstaande plaatjes is er al gevijld (het vijlsel wat je ziet is van een heel andere bewerking  :)), dus het is echt heel weinig.

Dit bleek bij mij voldoende te zijn om geen last meer te hebben van ontsporingen, samen met de piko motor gaat het treinstel moeiteloos door een bocht met Roco G3 

mvg

Gertjan

Met vriendelijke groeten,  Gertjan