Doel:€250.00
Donaties:€35.00

Per saldo:€-215.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 11-09-2023

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je (model)TRAM foto's. door hrp
Vandaag om 16:02:44
Lampjesverlichting doet het met ESU-decoder, maar met ZIMO-decoder niet door Ben
Vandaag om 15:53:17
PB Models Herfstnieuwtje 2023 door Spoor010
Vandaag om 15:35:06
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 14:53:17
NS-200 Sik. Bouwproject in Spoor- 0 en Spoor-1. door FritsT
Vandaag om 14:51:37
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door reMARKable
Vandaag om 14:36:27
Nieuwe Noorse baan : Nordlandsbanen: Hell Stasjon - Polarsirkelen door Martin Welberg
Vandaag om 14:19:32
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 13:51:42
Rondom Charlois door Alewijn
Vandaag om 13:28:11
C 7401/5 BTD deel 5 1972 Bedrijfsgegevens voor de Treindienst door Hans Reints
Vandaag om 13:23:14
Het 01TREFF 2023. 18 & 19 November. door Golfer
Vandaag om 13:16:09
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door sdz1976
Vandaag om 13:15:55
Verlichting Roco Blokkendoos (Sneak preview) door Dwarsligger
Vandaag om 13:10:25
Rivarossi panoramarijtuig verlichting inbouwen. door Harryku
Vandaag om 12:51:35
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 12:51:12
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko? door the_gold
Vandaag om 12:37:31
Brawa BR 644 Talent repareren door Dave.......
Vandaag om 12:20:53
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 12:15:42
SECR River Class (K Class) door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:09:48
Rosoft s88SD16-n bezetmelder, gevoeligheid i.c.m. vochtige ruimte. door naf125
Vandaag om 12:09:13
Ronald bouwt aan een echte Micro Layout! (H0 0,3m2) door Peter J K
Vandaag om 11:45:54
Foto gezocht van rode DE-1/2 met brandende sluitseinen door Bas, Dordrecht
Vandaag om 11:30:14
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Henk, of Erwin
Vandaag om 11:22:49
Airbrushes, wat is de beste tool en wat zijn de verschillen? door ruudns
Vandaag om 10:25:20
Arriva-topman: '24 stoptreinen en 2 intercity's van NS overnemen' door Mitchell
Vandaag om 10:08:11
Marklin/Trix koploper door Arjan6511
Vandaag om 09:59:26
Nahmertaler Kleinbahn door Lucien
Vandaag om 09:42:59
EifelBurgenBahn door tothebeach
Vandaag om 09:05:50
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Bert55
Vandaag om 08:31:32
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
28 september 2023, 23:24:06
  

Auteur Topic: Weert, maar anders  (gelezen 13642 keer)

Tulpendaal

  • Offline Offline
  • Berichten: 3580
  • Westlandbaan-Delft
    • DELFT
Re: Weert, maar anders
« Reactie #45 Gepost op: 24 mei 2020, 12:31:48 »
Zeer fraaie lokloods past mooi bij het sporenplan (y) (y), maar ja die is ook op het echt gebaseerdt ;D  (y)

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4986
Re: Weert, maar anders
« Reactie #46 Gepost op: 24 mei 2020, 20:24:59 »
Aanvulling: mail aan Markenburg werd vandaag direct beantwoord. Echt top service!
Groet, Frank

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2356
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Weert, maar anders
« Reactie #47 Gepost op: 24 mei 2020, 21:10:01 »
Frank
Ik heb ,t even door genomen,maar het is een mooi sporenplan en een mooie ruimte
Markenburg heeft mooi spul voor het bouwen van een stations omgeving.

Cor

spoorzeven

  • Offline Offline
  • Berichten: 4986
Re: Weert, maar anders
« Reactie #48 Gepost op: 27 oktober 2022, 13:57:15 »
Het heeft een tijd geduurd, maar hier eindelijk weer eens een bericht over mijn baan. Eén van de redenen dat ik geen tijd had voor de baan is geweest dat ik mijn verzameling dia's moest klaarstomen voor overdracht aan de NVBS. Je kunt wel meer dan vierduizend dia's over de schutting kieperen, maar daar zit men uiteraard niet op te wachten. Dus moest ik een en ander zo goed mogelijk documenteren voordat de overdracht kon plaatsvinden. Dat is inmiddels achter de rug. Weliswaar moet ik nu alle fotonegatieven nog doen, maar die wachten nog maar even. Nu eerst weer tijd voor de baan. Om de locloods (Markenburg, qua bouw identiek aan die in Weert stond) goed kwijt te kunnen, heb ik het sporenplan iets moeten aanpassen. Dat betekende de reeds geplakte sporen weer loshalen en alles opnieuw aanleggen. Dat is ook goed te zien aan de beschadigingen van de ondergrond, de bekende blauwe (maar zwart geverfde) platen. Dat gaan we gewoon weer repareren. Ook heb ik vast een afsluitbord gefabriekt, dat voor de loodsdeur staat. Wissel 187 (dat voor de loods ligt; alle seinen en wissels krijgen de originele nummers anno 1970) is zogenaamd geklemd: dat wil zeggen dat het niet meer kan worden omgelegd, omdat ik het omzetpalletje heb verwijderd. ProRail bestaat nog niet in mijn periode (circa 1970-1980) en dus ligt het wissel er nog wel. In de zestiger jaren werd de loods nog gebruikt door de Firma Koudijs (diervoeders). Later nog door NS zelf. Er stond een Ovaleramer in die werd gebruikt voor calamiteitenoefeningen ter plekke. Twee foto's van de toestand vanaf vandaag:






Groet, Frank

cor_b

  • at ,t moar exact 1:87 is
  • Offline Offline
  • Berichten: 2356
  • Doornvliet CS 1975 t/m 1995
Re: Weert, maar anders
« Reactie #49 Gepost op: 27 oktober 2022, 15:17:02 »
Dat vind ik weer leuk
Kan iki ook genieten van jou bouwplannen en vorderingen , maar nog een hoop werk te verzetten gewoon lekker door blijven bouwen dan doe ik dat ook.

Cor