Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
Vandaag om 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
Vandaag om 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
Vandaag om 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
Vandaag om 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
Vandaag om 21:40:07
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 21:36:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 21:22:18
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 21:15:13
Bouw van materieel 40 treinstellen door Rob Bennis
Vandaag om 21:09:04
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door Menno
Vandaag om 20:58:29
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door basjuh1981
Vandaag om 20:54:43
US diorama in H0 door basjuh1981
Vandaag om 20:52:48
Raadplaatje door eemstede
Vandaag om 20:43:38
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
Vandaag om 20:32:41
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door eemstede
Vandaag om 20:31:17
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
Vandaag om 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
Vandaag om 19:53:27
Punt- en hartstukken door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:41:21
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door bord4kop
Vandaag om 19:34:37
De (3d) knutsels van Ronald. door gdh
Vandaag om 19:22:56
Piko NS 2015 stroomafname probleem door Ben
Vandaag om 19:08:30
Bauarbeiten im gange door ruudns
Vandaag om 18:50:26
HSM D1715 door vpeters1984
Vandaag om 17:34:25
Beekdaelen in H0 door Stieven76
Vandaag om 17:17:41
Al mijn goede ideeën... door Monobrachius
Vandaag om 17:10:33
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 15:58:15
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 15:06:14
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Jelmer
Vandaag om 14:58:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de links door Jeroen Water
Vandaag om 14:33:00
N spur scenery elementen maken van gips of klei? door Dave.......
Vandaag om 14:30:06
  

Auteur Topic: Opstelruimte bij ProRail te weinig?  (gelezen 6689 keer)

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #30 Gepost op: 22 januari 2020, 19:40:33 »
Inderdaad verhelderend Bart  :)
Dat we compleet vastlopen in zinloze bureaucratie (pleonasme) is ook wel duidelijk...
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #31 Gepost op: 23 januari 2020, 08:10:23 »
Ik ken dat andere terrein alleen voor wat betreft google. En ja alleen een hek houdt niets tegen.
Alleen ik heb het specifiek over het stukje Zaans . En dat was een redelijk groot terrein dat verpangelt is aan woningbouw maar omgeven was door een brede sloot en volop licht en beweging aan de andere zijde. In Wormerveer ligt het buiten de bebouwing, in het donker en je kunt er zo heen zonder dat iemand je ziet.
Ik heb het dus ook over korte termijn denken van NS en ProRail die ook hadden kunnen weten dat ze hun spullen veilig konden parkeren.
Alleen dat merk je hier gelijk ,kritiek op NS/ProRail doet zeer.
Het doet meer zeer dat je blijft doorgaan over hoe NS & Prorail het hadden moeten doen terwijl al is uitgelegd dat dat niet zomaar kan vanwege regelgeving en overlast, bovendien kan niet iedereen twintig jaar in de toekomst kijken zoals jij.

Heeft niets met steun aan NS en Prorail te maken, maar gewoon met de feiten bekijken en omgaan zoals ze zijn.

Als die sporen in Zaandam geen looppaden en verlichting hadden mag een machinist daar niet uitstappen en gaan wandelen en waarschijnlijk was opstellen van materieel daar ook niet opgenomen in de milieuvergunning. Iets wat je ook niet zomaar gewijzigd krijgt met herrie makende treinen midden in de bebouwing de hele nacht door...

Simpelweg geen optie, dan houdt het toch op en is het voor NS geen optie om er materieel weg te zetten...
Was er eigenlijk al behoefte aan extra opstelruimte in de tijd dat Zaandam werd afgestoten? Sommigen hier schijnen niet te beseffen dat er nu meer treinen rijden dan toen.

Het zou gaan om minimaal 6 tot maximaal 9 sporen, waarbij het nog niet zeker is of er ook een aansluiting op het spoor richting Schagen -> Den Helder komt.
Wel wordt het derde spoor in het station opgebroken door Prorail, dat is niet meer nodig.

Citaat
Ik snap nog steeds niet waarom men in Alkmaar die nieuwe weg aan de achterzijde van het station zo dicht op het spoor gemaakt heeft, had deze een paar meter verder naar achteren gelegen, dan hadden er geen opstelsporen geruimd te hoeven worden.(?) 🤔😅😇
Volgens mij is het niet zozeer de weg maar de parkeerplaats die naast het opstelterrein is neergelegd.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Luit

  • Online Online
  • Berichten: 1372
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #32 Gepost op: 23 januari 2020, 10:43:40 »
Het doet meer zeer dat je blijft doorgaan over hoe NS & Prorail het hadden moeten doen terwijl al is uitgelegd dat dat niet zomaar kan vanwege regelgeving en overlast, bovendien kan niet iedereen twintig jaar in de toekomst kijken zoals jij.
Ik kijk niet 20 jaar naar voren en hoef dat ook niet als aan de zijlijn staand. Alleen hier hebben we het over beroepsmatige toekomst kijkers. En laat ik daar dus van verwachten dat ze een visie hebben op de langere termijn. Nogmaals in het Zaandamse had men ruimte zonder naaste bewoners maar oh die €uro's zijn zo heerlijk vboor de boekhouding.
Ja ik kijk daar altijd naar hoe bedrijven in mijn omgeving ooit alle vrije gronden rond hun bedrijf opkochten om te voorkomen dat er klagers kwamen. Hier verkopen ze en krijgen ze klagers op de koop toe.
Helaas zie ik dat bij meer (semi)overheid korte termijn gaat voor op de dure toekomstvisie. Kijk ook maar eens hoe al die netbeheerders de boot finaal missen met wind en zonnestroom. Terwijl al meer dan 10 jaar terug dit werd aangekondigd door visionairs. Ook daar tijdelijk gewin boven dure ingrepen.

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3863
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #33 Gepost op: 23 januari 2020, 12:20:26 »
Ik kijk niet 20 jaar naar voren en hoef dat ook niet als aan de zijlijn staand.
Ja, da's lekker makkelijk "Ik sta aan de zijlijn, ik verkondig wel mijn mening maar ik ga mij er niet volledig in verdiepen hoor"  ;D

Citaat
Alleen hier hebben we het over beroepsmatige toekomst kijkers. En laat ik daar dus van verwachten dat ze een visie hebben op de langere termijn.

In die lange termijn zijn de laatste jaren genoeg zaken veranderd die men niet had kunnen voorzien, bijvoorbeeld het uitbreiden van de OV Studentenkaart voor MBO'ers waardoor er toen versneld extra materieel besteld is (Flirt) en materieel herindienst gesteld is (DDAR en DDM1).
Allemaal ineens een plek nodig.

Citaat
Nogmaals in het Zaandamse had men ruimte zonder naaste bewoners maar oh die €uro's zijn zo heerlijk voor de boekhouding.
Lekker populistische reactie en blind blijven voor het argument dat je dat soort dingen in de bebouwde kom praktisch niet meer voor elkaar krijgt en moet willen, ja dan doet een partij die wel gebonden is aan alle feiten en regels het al snel verkeerd.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #34 Gepost op: 23 januari 2020, 12:55:52 »
Joop, ik snap helemaal niks van jouw verhaal. Er lopen volgens jou continu 15 man rond en toch zien ze die spuiters niet? Kan niet waar zijn.

Geloof me dat je die gasten niet herkent.
Zij lopen jn dezelfde uniformen als wij. En zijn met 10 minuten weer weg.
Daar is geen houden aan.

Is me zelr al een keer tijdens kopmaken in rhenen overkomen dat ze de blinde kant van mn trein in 10 min, van onder tot boven in een nieuwe laklaag hadden gezet...

Marc

Joop_L

  • Offline Offline
  • Berichten: 1594
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #35 Gepost op: 23 januari 2020, 13:37:02 »
Is me zelr al een keer tijdens kopmaken in rhenen overkomen dat ze de blinde kant van mn trein in 10 min, van onder tot boven in een nieuwe laklaag hadden gezet...
Kopspoor op Leiden ook. Toen ze betrapt werden, zette ze het op het lopen. Alleen was er 1 slimmer, die stak recht over, de ander niet. Met alle gevolgen van dien  :'(
Groeten Joop, machinist Lls

robin binsbergen

  • Offline Offline
  • Berichten: 1003
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #36 Gepost op: 23 januari 2020, 13:42:46 »
Er wordt hier gezegd dat Zaandam grotendeels is afgestoten. Het enige wat afgestoten is, is het terrein van vG&L zelf, dus de loods en een stuk weg er omheen. Hierin lagen 2 sporen, dit zijn de enige sporen welke verwijderd zijn, nu nog zichtbaar an de 2 stootjukken. Qua sporen met bovenleiding is er niks verwijderd sinds de bouw van het huidige station. Het emplacement zelf wordt nog steeds gebruikt voor o.a. Speno.

Qua bebouwing is er in de gehele omgeving van de Houtveldweg de laatste jaren veel veranderd en veel woningen gebouwd, en dus niet alleen de flat langs het spoor.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8038
  • Spoor N
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #37 Gepost op: 23 januari 2020, 14:15:00 »
Dan valt het met die 'zeker 4x 300m' opgebroken spoor ook wel mee.
Gelukkig komen er nieuwe opstelterreinen bij Heerhugowaard en in de Westhaven dus dan is er straks geen ruimtegebrek meer.

Is me zelr al een keer tijdens kopmaken in rhenen overkomen dat ze de blinde kant van mn trein in 10 min, van onder tot boven in een nieuwe laklaag hadden gezet...
Ja, dat had dus ook een afgesloten, verlicht terrein met brede sloten uit de looproute en met werklui bij de ingang moeten zijn want dan was het niet gebeurt.  ;D

Alleen hier hebben we het over beroepsmatige toekomst kijkers. En laat ik daar dus van verwachten dat ze een visie hebben op de langere termijn.
Volgens mij zijn het in de eerste plaats beroepsmatig spooronderhoud en personenvervoerders, met daarbij een planning voor de komende jaren (voor zover dat nu nog nodig is met aanbestedingen).
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

gtw6016

  • Offline Offline
  • Berichten: 661
  • zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Opstelruimte bij ProRail te weinig?
« Reactie #38 Gepost op: 23 januari 2020, 14:59:05 »
Haha die gasteb hebben meer sleutels dan ik als machinist :P