Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Tips voor een natuurgetrouwe modelbaan door Gerrit H
Vandaag om 06:17:07
Randstadrail halte Voorburg ‘t Loo door Miniature Holland
Vandaag om 05:11:33
Combine als lading: welke wagon geeft het beste resultaat door ArjanB
Vandaag om 04:23:51
Rivarossi MDDm, losse onderdelen verkrijgbaar? door Jos B.
Vandaag om 00:19:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 00:00:09
Bahnstrecke 5867 door Wim Vink
01 November 2025, 23:47:35
Raadplaatje door chrvdv37402
01 November 2025, 23:43:08
W.V. Kalender 2026 door Wim Vink
01 November 2025, 23:25:08
Wat zijn de basis kleuren in pigment voor modelspoor? door Sikko
01 November 2025, 23:23:03
Rondom Charlois door Alewijn
01 November 2025, 23:16:08
Minibaan Visserskaai H0 door Alewijn
01 November 2025, 23:10:28
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0) door Huup
01 November 2025, 22:27:23
Layne, Somewhere South. door Ronald Halma
01 November 2025, 22:23:00
Randstadrail viaduct Prins Bernhardlaan door Ronald Halma
01 November 2025, 22:19:04
Big Scale Trains - NS SLT in H0 door Dave.......
01 November 2025, 21:56:58
Spoor 1 pendelbaan, maar dan rond (1:32) door Ferry As
01 November 2025, 21:54:39
De bouw van een DE-3 als versterking voor de DE-5 door Pauldg
01 November 2025, 21:40:14
Roco NS 1631 wisselstroom naar gelijkstroom door Jan Breman
01 November 2025, 21:32:17
Update: baan in de tropen door phdirk
01 November 2025, 21:22:41
reed contact onder de baan door R1954
01 November 2025, 20:33:55
Bruggen-IG - brug over de Poldervaart Schiedam/Kethel door Forever Rocofan
01 November 2025, 20:21:48
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Ed K.
01 November 2025, 19:58:13
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
01 November 2025, 19:17:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
01 November 2025, 19:17:08
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
01 November 2025, 19:16:52
Lenz Standard+ V2 doet gek door Nijboer
01 November 2025, 19:12:29
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
01 November 2025, 18:08:18
Van 2D afbeelding naar 3D model door Hans van de Burgt
01 November 2025, 17:47:32
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
01 November 2025, 17:39:31
100 jaar MBS lok 4 door borotof
01 November 2025, 17:26:23
  

Auteur Topic: Fleischmann Profi-wissels aandrijving ondervloers  (gelezen 1744 keer)

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Fleischmann Profi-wissels aandrijving ondervloers
« Gepost op: 10 February 2008, 10:47:24 »
Ik ben momenteel bezig met mijn Fleischmann modelspoorweg. Maar ik wil de aandrijvingen van de wissels ondervloers monteren. Ik weet alleen niet hoe dat moet. Weten jullie dat beter?
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

Dompie

  • HerIntreder
  • Offline Offline
  • Berichten: 149
Re: Fleischmann Profi-wissels aandrijving ondervloers
« Reactie #1 Gepost op: 10 February 2008, 10:53:43 »
Staat in de bijsluiter, aandrijving voorzichtig verwijderen, aandrijfhendeltje uit het wissel trekken, omgekeerd er weer in drukken en de wisselaandrijving omgekeerd in de wissel schuiven. Gaat simpel en eenvoudig. Wel zorgen dat het hendeltje en de aandrijving goed op zijn plaats zit.
N Selectrix/Müt - TrainController7Gold met +4D Sound, +SmartHand - Stärz SX-hardware

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Fleischmann Profi-wissels aandrijving ondervloers
« Reactie #2 Gepost op: 10 February 2008, 11:10:49 »
En hier staat een beschrijving van hoe je daarna het gat kan wegwerken  ;)

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

Tomas131

  • TraXXer
  • Offline Offline
  • Berichten: 423
  • Br 146.2
Re: Fleischmann Profi-wissels aandrijving ondervloers
« Reactie #3 Gepost op: 10 February 2008, 15:40:32 »
Bedankt, ik heb het geprobeerd en het werkt perfect.  :) Alleen heb je wel een probleem als de aandrijving kapot gaat, want dan kan je ze niet meer met de hand bedienen. Hoe vaak gaan ze eigenlijk kapot?
Project: Rheinland-Pfalz, met rondrijdend spul uit alle Duitstalige landen, Fransen, Belgen, Luxemburgers en wat Hollanders.

Harry

  • Offline Offline
  • Berichten: 1424
Re: Fleischmann Profi-wissels aandrijving ondervloers
« Reactie #4 Gepost op: 10 February 2008, 15:44:09 »
Daarom moet je de inkeping voor de wisselmotor ook groter maken, dat je van de onderzijde de motor kunt verwijderen en vervangen voor een andere.
Ik heb nog wisselmotoren in gebruik van 20 jaar en ouder. Daar wil er wel eens één van sneuvelen c.q. overlijden.

mvg Harry
H0e: Lilliput en Halling
Verzameling Trams: Roco, Lima, Hobbytrain en Lemke (Kato)

Marc M

  • Offline Offline
  • Berichten: 646
Re: Fleischmann Profi-wissels aandrijving ondervloers
« Reactie #5 Gepost op: 10 February 2008, 16:29:14 »
Ik gebruik ze ook al bijna 20 jaar en in die tijd is er één keer een aandrijving gesneuveld. Maar dat was mijn eigen schuld. Want ik had er permanent een wisselspanning opgezet en daar kunnen ze niet zo heel goed tegen.  ;)

Ik heb ook de gaten 3 keer zo breed gemaakt als de aandrijving, zodat je de aandrijvingen kunt wisselen zonder het wissel helemaal los te hoeven halen.

Mvrgr,

Marc
Groeten, Marc

H0, Tijdperk V/VI, DB-AG, ESU Ecos + Koploper

br212

  • Offline Offline
  • Berichten: 265
Re: Fleischmann Profi-wissels aandrijving ondervloers
« Reactie #6 Gepost op: 10 February 2008, 19:18:56 »
Mvg,
Frans

Hans Keulen

  • SIK 1:1
  • Offline Offline
  • Berichten: 336
Re: Fleischmann Profi-wissels aandrijving ondervloers
« Reactie #7 Gepost op: 10 February 2008, 19:34:05 »
Ik gebruik ze ook al bijna 20 jaar en in die tijd is er één keer een aandrijving gesneuveld. Maar dat was mijn eigen schuld. Want ik had er permanent een wisselspanning opgezet en daar kunnen ze niet zo heel goed tegen.  ;)
Zelfs dat is tegenwoordig geen probleem meer : de moderne aandrijvingen hebben eindafschakeling. Bij mij is er nog nooit een overleden.
Wat kwetsbaarder is het schakelsysteem dat in de wissels zit waarmee je desgewenst sporen stroomloos kunt maken. Dat wil na verloop van tijd nog wel eens dienst weigeren.

Hans