Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 17:39:36
AI is (gelukkig) nog niet perfect door bask185
Vandaag om 17:06:00
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door MarcNL
Vandaag om 16:49:47
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 16:35:45
ESU Lokpilot 5 loc 'vliegt weg' door Zillertalbahn002
Vandaag om 16:31:44
Piko NS1100, materieelbespreking door Petertje
Vandaag om 16:25:27
Railcom zender bouwen door AP3737
Vandaag om 16:19:27
Roco bd218 162-6 doet 't niet meer door Ronald69
Vandaag om 16:10:55
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door jerrytrein
Vandaag om 15:26:35
Depot + vervolg Vlieringen-2 door jerrytrein
Vandaag om 15:25:05
onderzoeksrapport ontsporing Ertstrein door VictorPM
Vandaag om 14:45:42
Mitteldorf, baan in H0, DR tp III door bask185
Vandaag om 14:35:23
Nahmertaler Kleinbahn door hervé
Vandaag om 14:33:39
Rails roestig verven door EddyK
Vandaag om 14:00:32
US diorama in H0 door MOVisser
Vandaag om 13:19:12
Reactiveren van de 0N30 Mumby Lumber baan (ex-JD) by Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 13:15:58
La vie...Sud-Est; zolderbaan met thema zuidoost Frankrijk door Hans GJ
Vandaag om 12:55:10
City Scape Studio: Inspirerend door RobVille
Vandaag om 12:18:23
Plan E - 2023 oplage door spoorijzer
Vandaag om 11:21:42
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 11:12:05
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 11:03:11
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 10:57:59
Polderbaan(tje) 0,3m2 door spoorijzer
Vandaag om 10:52:27
Lichtprintjes NS2400 door DV modelspoor
Vandaag om 10:27:25
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:28:56
Gecombineerd spoor H0 / H0m door Krommert
Vandaag om 09:15:45
Modules van Kees Gorter (vervolg) door MOVisser
Vandaag om 09:00:14
Heljan containerkraan werkt niet naar behoren door MOVisser
Vandaag om 08:58:22
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Anton Maris
Vandaag om 08:10:27
IJken van locomotieven door Frank 123
Vandaag om 06:51:27
  

Auteur Topic: Railmagazine 251  (gelezen 1201 keer)

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22459
Railmagazine 251
« Gepost op: 08 February 2008, 20:28:18 »
Railmagazine 251 bevat 60 pagina’s grootspoor en 30 pagina’s modelspoor. Ik hoop dat die verhouding geen gewoonte wordt.
Ligt ook aan mij hoor. De actualiteiten kunnen mij steeds minder boeien. Al die overgeschreven persberichten, inclusief alle prietpraat die daar nu eenmaal in staat, leiden bij mij tot bladerneigingen.

Het geblader houdt op bij het lekker lange artikel over het herstel van museumloc 1202. Dat herstel heeft veel tijd en inspanning gevergd, niet in het minst doordat zoveel partijen moesten samenwerken.
Het Veolia artikel gaat deze keer over het ijzingwekkende eerste jaar van het personenvervoer op de Maaslijn. Daarbij hoort een kort stukje over de nieuwe Voith werkplaats in Blerick.
'Plandampf im Werratal' heet de volgende bijdrage. Ik had er nog nooit van gehoord, maar Plandampf slaat op de inzet van museale stoomtractie voor reguliere treinen. Dat gebeurt bij voorkeur op een traject met klassieke beveiliging in een nog enigszins passende omgeving. Ik begrijp dat men daarvoor steeds oostelijker moet zijn.
Hendrik Bouwknegt behandelt de nieuwe dienstregeling van Railion onder de titel: ‘Serie 189 grijpt de macht’. Dat Siemens in Engeland totaalonderhoud biedt en dat kinderen tekeningen hebben gemaakt voor de Betuweroute geloof ik wel. Het laatste grootspoorartikel gaat over de Furka Bergstrecke.

De modelspoorsectie begint met een mooi artikel over plan E in het echt en in model. Alle modelvarianten passeren de revue om te eindigen bij een bespreking van de nieuwe Artitec modellen. De conclusie is gelijk aan die op het forum. De modellen hebben wat minpuntjes, maar ze zijn zo mooi dat het Artitec graag is vergeven. De modellen vliegen uit de winkels en er worden weer zes nieuwe baknummers aangekondigd. Aan het eind van het artikel wordt een rijtuig van binnenverlichting voorzien.
Het volgende artikel gaat over het opwaarderen van een Märklin botneus 1100 met de hoogvermogenonderdelen en decoder uit het 60670 setje. Bijzonder nuttig, aangezien er vaak vragen over de toch vrij eenvoudige ombouw van een dergelijke loc worden gesteld.
In dit nummer van Railmagazine staat het helaas alweer laatste artikel over Orkhavnbanen. Deze keer komt vooral de bouw van het rollend materieel aan de orde. Op pagina 79 een fotootje van al het materieel waar de bouwers wel ooit aan zijn begonnen, maar nooit afmaakten, omdat een ander project de aandacht vroeg. “Hebbu dat nou ook?” Ja hoor Vincent en Frodo, dat hebben wij ook. Bedankt voor de mooie serie artikelen.
De bespreking van de Roco 2400 (positief) en de productinformatie (Sikken van Dutzrail en Werps) sluiten dit nummer af.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.