Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
PB models: koplopers (voorbespreking)
door
Joz
Vandaag
om 00:55:26
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding
door
martr
Vandaag
om 00:42:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Twinkie
Vandaag
om 00:18:49
Raadplaatje
door
Lars Smelter
Vandaag
om 00:01:04
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 00:00:16
Magneet koppelingen voor Bemo
door
martijn v m
23 August 2025, 23:45:55
Gekke/vreemde/rare filmpjes en video's met treinen erin.
door
Eric B
23 August 2025, 23:28:25
Veevervoer ss/ ns
door
klusser
23 August 2025, 23:15:58
Ronald doet de Fork Challenge!
door
Ronald Halma
23 August 2025, 23:15:49
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Hans van de Burgt
23 August 2025, 23:12:14
Bouw spoor nul modulebaan, Bahnhof Königshofen, tijdperk III
door
bernhard67
23 August 2025, 23:11:41
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
Wim Vink
23 August 2025, 23:09:09
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Wim Vink
23 August 2025, 23:07:08
Brezelbahn in H0, Duitsland tp III.
door
Wim Vink
23 August 2025, 23:05:47
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Vonkentrekker
23 August 2025, 22:50:58
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
lrrw
23 August 2025, 22:31:32
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
defender
23 August 2025, 21:38:37
Vele baanplannen online gezet
door
Ton Kuipers
23 August 2025, 21:28:38
Roco Loc trilt 1 kant op bij optrekken icm klokanker
door
Sylvester
23 August 2025, 21:01:58
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100
door
Ronald69
23 August 2025, 20:34:06
De bouw van “Bahnstrecke Lahr”
door
Peter.v.L
23 August 2025, 20:08:19
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Frank 123
23 August 2025, 20:01:18
Stalen rijtuigen van NS
door
Rob Moerkerken
23 August 2025, 19:40:15
Fleischmann Anna ombouw.
door
puntenglijder
23 August 2025, 19:34:08
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
23 August 2025, 19:32:07
pantograaf vastzetten
door
zofman
23 August 2025, 19:21:17
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
23 August 2025, 18:49:04
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
lrrw
23 August 2025, 18:48:42
De Passage, een minimalistisch tentoonstellingsbaantje (H0)
door
barry1972
23 August 2025, 18:21:52
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
23 August 2025, 17:56:24
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 251
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Railmagazine 251 (gelezen 1220 keer)
henk
Offline
Berichten: 22532
Railmagazine 251
«
Gepost op:
08 February 2008, 20:28:18 »
Railmagazine 251 bevat 60 pagina’s grootspoor en 30 pagina’s modelspoor. Ik hoop dat die verhouding geen gewoonte wordt.
Ligt ook aan mij hoor. De actualiteiten kunnen mij steeds minder boeien. Al die overgeschreven persberichten, inclusief alle prietpraat die daar nu eenmaal in staat, leiden bij mij tot bladerneigingen.
Het geblader houdt op bij het lekker lange artikel over het herstel van museumloc 1202. Dat herstel heeft veel tijd en inspanning gevergd, niet in het minst doordat zoveel partijen moesten samenwerken.
Het Veolia artikel gaat deze keer over het ijzingwekkende eerste jaar van het personenvervoer op de Maaslijn. Daarbij hoort een kort stukje over de nieuwe Voith werkplaats in Blerick.
'Plandampf im Werratal'
heet de volgende bijdrage. Ik had er nog nooit van gehoord, maar
Plandampf
slaat op de inzet van museale stoomtractie voor reguliere treinen. Dat gebeurt bij voorkeur op een traject met klassieke beveiliging in een nog enigszins passende omgeving. Ik begrijp dat men daarvoor steeds oostelijker moet zijn.
Hendrik Bouwknegt behandelt de nieuwe dienstregeling van Railion onder de titel: ‘Serie 189 grijpt de macht’. Dat Siemens in Engeland totaalonderhoud biedt en dat kinderen tekeningen hebben gemaakt voor de Betuweroute geloof ik wel. Het laatste grootspoorartikel gaat over de Furka Bergstrecke.
De modelspoorsectie begint met een mooi artikel over plan E in het echt en in model. Alle modelvarianten passeren de revue om te eindigen bij een bespreking van de nieuwe Artitec modellen. De conclusie is gelijk aan die op het forum. De modellen hebben wat minpuntjes, maar ze zijn zo mooi dat het Artitec graag is vergeven. De modellen vliegen uit de winkels en er worden weer zes nieuwe baknummers aangekondigd. Aan het eind van het artikel wordt een rijtuig van binnenverlichting voorzien.
Het volgende artikel gaat over het opwaarderen van een Märklin botneus 1100 met de hoogvermogenonderdelen en decoder uit het 60670 setje. Bijzonder nuttig, aangezien er vaak vragen over de toch vrij eenvoudige ombouw van een dergelijke loc worden gesteld.
In dit nummer van Railmagazine staat het helaas alweer laatste artikel over Orkhavnbanen. Deze keer komt vooral de bouw van het rollend materieel aan de orde. Op pagina 79 een fotootje van al het materieel waar de bouwers wel ooit aan zijn begonnen, maar nooit afmaakten, omdat een ander project de aandacht vroeg. “Hebbu dat nou ook?” Ja hoor Vincent en Frodo, dat hebben wij ook. Bedankt voor de mooie serie artikelen.
De bespreking van de Roco 2400 (positief) en de productinformatie (Sikken van Dutzrail en Werps) sluiten dit nummer af.
Gelogd
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Mediatheek
|
Railmagazine 251