Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Bob R.
Vandaag om 14:52:46
Ronald doet de Fork Challenge! door hervé
Vandaag om 14:48:40
Raadplaatje door HIJ
Vandaag om 14:35:17
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 14:18:52
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 14:06:04
Spoor op industrieterrein Lage Weide door R1954
Vandaag om 13:34:06
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door puntenglijder
Vandaag om 13:24:31
Sfeer op je modelbaan door Hans Reints
Vandaag om 13:22:42
Museumdepot Beekbergen in H0 door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:19:59
trein of metro naar Hoek van Holland door R1954
Vandaag om 13:17:00
US diorama in H0 door Frank 123
Vandaag om 12:44:13
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door MikeMike
Vandaag om 11:55:27
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Joz
Vandaag om 11:16:39
RocRail locomotief verandert van rijrichting na wachten in blok door AlbertG
Vandaag om 10:25:46
Fleischmann Profi rails aan Roco Line rails zonder bedding koppelen door Wil uit ZO drenthe
Vandaag om 10:24:43
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door Hans van de Burgt
Vandaag om 10:23:04
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 10:03:48
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Keska
Vandaag om 08:52:06
Line-up foto's van modellen door 1200blauw
Vandaag om 07:43:35
Pimpen Rivarossi DD-AR door StefanNL_Plays
Vandaag om 05:54:25
Artikelen "Het matblad" door ES44C4
Vandaag om 00:27:57
Wereldhavendag 2025 Rotterdam door Keska
31 July 2025, 22:00:00
Nieuw Vlieringen door Wil uit ZO drenthe
31 July 2025, 21:45:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
31 July 2025, 21:00:16
Stalen D 4 deurs spoor 0 door FritsT
31 July 2025, 20:54:32
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
31 July 2025, 20:52:41
Vitrinekast gaat moeilijk open/dicht door Overet
31 July 2025, 20:43:51
artikel nummers kloppen niet met spurweite n-spur door Rick
31 July 2025, 20:35:07
Mooi weer om buiten te spelen door Vroeger
31 July 2025, 20:15:18
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
31 July 2025, 19:23:30

Auteur Topic: Eén leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.  (gelezen 229344 keer)

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
Re:Één leuke of mooie trein/spoor foto van je vakantie.
« Reactie #405 Gepost op: 01 July 2009, 08:24:00 »
Dit:

of dit:

(helaas zijn veel stations afgesloten voor niet reizigers)

Vergeet niet naar George te gaan waar  het zuid Afrikaanse spoorwegmuseum is.

Met de wereldberoemde  Outeniqua Choo Choo trein

In veel gevallen rijden ze met een diesel.

En laten ze de prachtige stoomlocomotieven staan achter het prikkeldraad i.v.m. de droogte :-\ :'(
Vr. groeten,
Bob

santerdam

• Offline Offline
« Reactie #406 Gepost op: 01 July 2009, 12:46:05 »
Citaat
.... staan achter het prikkeldraad i.v.m. de droogte

Bedoel je dat anders onverlaten het water gaan jatten ?

Sander

Bob R.

• Team Beurzen en PR
  • Online Online
  • Lid MSG Haarlemmermeer
    • www.spoorwegfoto.nl; heeeel veel fotos van treinen! (beter bekend als station Juinen)
« Reactie #407 Gepost op: 01 July 2009, 12:51:07 »
Nee, vanwege brandgevaar, dat heb je (bijna) niet met diesels.
Er schijnt dat er nog zelde met stoom gereden wordt.

overigens, in Eritrea werden de waterkolommen bewaakt omdat mensen water probeerde te stelen.
Vr. groeten,
Bob

Spiky

• Offline Offline
    • Spoorh0
« Reactie #408 Gepost op: 01 July 2009, 23:21:30 »
Zo, nu dan toch eindelijk even de tijd gevonden om de foto's om te zetten naar JPG (ze waren RAW), en te uploaden.

Voor de foto's zie: mjin website

Alvast een voorproefje:

manuelspot

• Gast
« Reactie #409 Gepost op: 02 July 2009, 10:48:31 »
De enigste trein die ik heb gezien tijdens mijn vakantie is deze "Happy Expres" op Kreta.

Manuel

Besselspoor

• Offline Offline
  • Team Mitropa - OHMB
« Reactie #410 Gepost op: 02 July 2009, 11:13:56 »
Daar wordt je ook niet vrolijk van, zo'n happy express ;D

Mijn vakantie moet nog beginnen en veel staat nog niet vast, maar er gaat in elk geval stoom op rails in voorkomen.

Bessel
RETROBAHN A.G.

Jan-Evert

• Offline Offline
« Reactie #411 Gepost op: 02 July 2009, 19:55:12 »
Vakantie en treinen, voor mij is dat nostalgie:  8)

Van ca. 1976 tot en met 1981 ging ik (als kind) vijf jaar achtereen op vakantie naar Zuid-Frankrijk met de autoslaaptrein. Daar is denk ik mijn voorliefde voor de treinen ontstaan. Opstappen in Den Bosch (ook 1-2 jaren in Roosendaal), daarna naar de grens, Belgische lok ervoor, door naar Frankrijk, Franse lok ervoor en verder naar Marseille, Nice etc., uitstappen in klein plaatsje Boulouris sur Mer bij St Rafael. De wagons waren in soortgelijke kleurstelling als de Corail wagons nu (grijs/wit, beetje oranje), ik meen van wagon-lits, er was ook een restauratie wagen, de 2de klas wagons waren allemaal met coupés die 's nacht omgebouwd konden worden tot 2x3 slaap plaatsen door de rugleuning omhoog te klappen/scharnieren, en een net te spannen als val-preventie. Ik kan me ook herinneren dat de Franse loc zilverkleurig was en een andere keer groen/blauw, in mijn herinnering waren de vormen van beiden gelijkend op de 1600/1700/1800 van vandaag. De Belgische was groen met wat geel.

Nu mijn vraag: heeft iemand evt foto's, weet iemand welk wagons dat geweest zouden kunnen zijn en welke locs ervoor hebben gereden en vooral... zijn die in model uitgebracht? oef  :P

Gaat om de autoslaaptreinen die in de zomer tussen Den bosch-Roosendaal-Brussel-Dijon-Lyon-Marseille-diverse kleine vakantie plaatsjes-Nice reden en weer terug, periode ca. 1975-1982.

Jan-Evert

Wilmar den Ouden

• Offline Offline
  • Hippel Power!
    • www.treintjes.tk
« Reactie #412 Gepost op: 04 July 2009, 22:32:59 »
Ik ben maandag 29-6-09 wezen treintjes kijken (in mijn vakantie) op Dordt Zuid. Hier een selectie:

Class 66 Rail4Chem

Gekleured Raillons 6400

Laatste dag voor deze Class 66 van ERS

6400 met UBC containertrein naar DSM

ACTS Portfeeders solo

ACTS lok met goederentrein

6400 met goederentrein

B cargo lok met gemengde goederentrein

Raillon br 189

HGK DE 83

6400 met goederen

Traxx van NS Hispeed

Gewone 1700

Zuurstok!

Class 66 van Veolia

Gr Wilmar
« Laatst bewerkt op: 05 July 2009, 13:31:37 door Wilmar den Ouden »
Fleischmann analoog, N(iet)-spoorder, Natuurlijk de NS in de jaren voordat ik geboren werdt ;) IV dus. Kan niet wachten op de 1300 van Rocky Rail! Voor mijn foto's klik op het wereldbolletje

Bruce!!!

• Offline Offline
  • MK III
« Reactie #413 Gepost op: 04 July 2009, 22:39:43 »
Mooie foto's Wilmar, Mijn complimenten
Passat driver:)

lars

• Gast
« Reactie #414 Gepost op: 04 July 2009, 22:56:53 »
Tijdens mijn reis naar Sicilië overal en nergens een klein beetje treinen gevonden (Grenoble, Briançon, Cuneo, Palermo, Taormina, Siracusa, Termini, Ribeauvillé), niet zo veel schokkends eigenlijk. Ik wil jullie echter niet de Straat van Messina onthouden, een van de laatste plaatsen in Europa waar spoorwegmaterieel wordt overgezet. Het mooie is dat je daar ongestoord overal doorheen kunt struinen. We beginnen in Messina, met het veer "Villa" waarop ik meereisde (met de auto). Op het onderste dek wordt het rollend materieel geladen (in dit geval schuifwandwagens), het dek erboven herbergt de paar auto's die meegaan, op dek 3 bevinden zich de salon en de bar en dergelijke en dek 4 is voor de bemanning, de brug enzovoort. Op de laadbrug ligt een symmetrisch driewegwissel dat aansluit op de sporen aan dek. Het middelste spoor bevat nog een Y-wissel.

Na aankomst in Villa San Giovanni uiteraard eerst de auto ergens neergeplempt en vervolgens even teruggewandeld. Men was druk doende om wagens te laden op de "Villa" voor de overtocht naar Messina.

Hier zien we een rangeereenheid zoals die in Messina en Villa S.G. gebruikt worden: om te voorkomen dat de (zware) loc op de laadbrug terechtkomt, worden een platte wagen en een willekeurig rijtuig gebruikt als afstandswagens (foto is wat overbelicht, maar 'k heb geen andere :)).

En zo ziet dat er dus uit. Het rangeerdeel is bezig met lossen van de "Fata Morgana", die 10 minuten na de "Villa" is vertrokken. Zo lost met dus twee ferries tegelijkertijd in Villa S.G. Overigens vertrok de "Fata Morgana" zonder spoorwegmaterieel, maar met vrachtwagens.

Aankomst van het volgende veer, de "Scilla" ongeveer 50 minuten later. Aan boord van de "Scilla" bevindt zich ICPlus 728 «Peloritano» met een tak uit Palermo (5 rijtuigen, het voorste daarvan zien wij hier) en Siracusa (4 rijtuigen) met bestemming Roma Termini. Een deel van de reizigers is als voetpassagier ontscheept en naar het station gewandeld - dat ligt pal naast de haven -, een ander deel zit nog netjes in de trein.

De Palermitaanse tak van de trein wordt ontscheept door een rangeerdeel. In de achtergrond een E.656 in het station.

Nadat de vijf rijtuigen het wissel op de laadbrug hebben vrijgemaakt, wordt dit wissel omgezet en het rangeerdeel teruggeduwd om de rijtuigen uit Siracusa te kunnen ontschepen. Een overzichtsplaat.

En het laatste rijtuig. De trein is nu volledig gelost en wordt via een uithaalspoor naar het station geduwd, een manoeuvre die nog eens ongeveer acht minuten duurt (tussen aankomst van het veer en vertrek van de trein uit het station zit planmatig 40 minuten).

Rond 12 uur is de trein klaar voor vertrek, stipt op tijd om 12:10 wordt vertrokken voor de nog ongeveer zes uur durende reis naar Rome. En wij erachteraan in de auto...

deze heb ik gemaakt vorig jaar op de boot tussen duitsland en denemarken. en je hebt eenzelfde geval van denemarken naar zweden

http://www.youtube.com/watch?v=xmGjHKf5jxk
groetjes lars

Anoniem

• Gast
« Reactie #415 Gepost op: 05 July 2009, 10:05:46 »
Dat ligt toch wel anders... in Puttgarden en in Rødby rijdt dat treinstel gewoon zonder omhaal pardoes het veer op, daar komt verder geen rangeren of andere moeilijke manoeuvres aan te pas. Niettemin heeft het wel ongeveer hetzelfde effect, maar het is daar toch wat klinischer en efficiënter enzo.

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #416 Gepost op: 05 July 2009, 11:22:21 »
@Wilmar die class 66 is de 6605 van ERS. Verder is die UBC trein geen gemengde trein maar gewoon de UBC containertrein naar de DSM in Geleen.
Voor grootspoorfoto's zie site

reMARKable

• Offline Offline
  • TP V-VI op duits territorium
    • Up to date fotostream met fotos uit NL-DE en CH
« Reactie #417 Gepost op: 05 July 2009, 12:51:08 »
Mooie foto's Wilmar, Mijn complimenten

@ wilmar, veel halve treinen... jammer
Regelmatig nieuwe foto's online! https://www.flickr.com/photos/remarkable1432/

Wilmar den Ouden

• Offline Offline
  • Hippel Power!
    • www.treintjes.tk
« Reactie #418 Gepost op: 05 July 2009, 13:28:38 »
@ wilmar, veel halve treinen... jammer
Je hebt gelijk het is (jammer genoeg) zo.
Maar ze rijden daar ook zo hard :-X
Maar is zoiets dan beter:

Gr Wilmar
Fleischmann analoog, N(iet)-spoorder, Natuurlijk de NS in de jaren voordat ik geboren werdt ;) IV dus. Kan niet wachten op de 1300 van Rocky Rail! Voor mijn foto's klik op het wereldbolletje

Wilmar den Ouden

• Offline Offline
  • Hippel Power!
    • www.treintjes.tk
« Reactie #419 Gepost op: 05 July 2009, 13:30:14 »
@Wilmar die class 66 is de 6605 van ERS. Verder is die UBC trein geen gemengde trein maar gewoon de UBC containertrein naar de DSM in Geleen.
Bedankt voor de aanvulling.
Ik moest het effies hup hup doen. Mijn ouders vonden al dat ik er te lang zat :-\

Gr Wilmar