Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door Cor--24
Vandaag om 10:21:50
De (3d) knutsels van Ronald. door Johan Schalken
Vandaag om 10:12:14
Punt- en hartstukken door odaoda
Vandaag om 10:12:00
7 april De Karel on tour door haes
Vandaag om 10:10:09
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Railman
Vandaag om 10:06:39
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door Gerco van Beelen
Vandaag om 09:46:05
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 09:24:22
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
NS GLY omspuiten en opschriften door Rob Ellerman
28 maart 2024, 21:45:55
De Hondsrugbaan door cor_b
28 maart 2024, 21:40:07
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
28 maart 2024, 21:22:18
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door 1200blauw
28 maart 2024, 20:32:41
Welke Vallejo kleur voor drijfstangen van een DB stoomlocomotief? door Ronald69
28 maart 2024, 20:00:39
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door arnout
28 maart 2024, 19:53:27
  

Auteur Topic: op bezoek bij  (gelezen 62360 keer)

KNed

  • Offline Offline
  • Berichten: 3221
    • nederlof.net
Re: op bezoek bij
« Reactie #15 Gepost op: 14 augustus 2006, 09:43:52 »
Als een kleine club van forummoderators (2 à 3) of een daartoe op te richten commissie, bij wijze van interview bijvoorbeeld tweemaandelijks diverse (mogelijk) interressante forumleden langsgaan om vervolgens een artikel over de bezochte baan voor dit forum te schrijven vind ik het een ander verhaal, daar zou ik enthousiast voor kunnen worden. Ideetje?

Dat vind ik ook wel een goed idee!
Alleen red je het niet denk ik met 2 of 3 want ik denk niet dat een paar moderators liters benzine gaan spenderen om door heel Nederland en Belgie te crossen... (om maar niet te spreken van Malta, VS, Portugal en weet-ik-veel welke landen ik al op dit forum heb langs zien komen  :) :) )

Koen
H0: Periode: 1980-heden, vooral NL, 3-rail digitaal | LGB
Beheerder van: NL in Model | modelspooradressen | Marklin dipswitch

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: op bezoek bij
« Reactie #16 Gepost op: 14 augustus 2006, 09:54:21 »
De mensen die echt heel ver weg wonen kunnen naar dat groepje leden natuurlijk wel een hele berg foto's sturen met info er bij enz..
Of de forumleden gaan een keer op vakantie naar Malta en dergelijke.  ;D

Maar over het reizen in binnenland, ik heb zelf al een OV dus die kan ik als het moet wel gebruiken. En zo zullen er meer zijn die voordelig kunnen reizen voor dit doel. En persoonlijk zou ik het niet zo erg vinden om een stuk te rijden voor een intervieuw. Je kan ook 2 banen op 2 bij elkaar liggende locaties bezoeken om zo het reizen te verminderen. Of een groepje leden samen stellen die over het hele land wonen zodat er altijd wel 1 in de buurd woont, en de rest kan gemailt worden over en weer.
Kortom mogelijkheden genoeg om dit plan van DHG500 te laten werken.

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Sicco Jan

  • Offline Offline
  • Berichten: 837
Re: op bezoek bij
« Reactie #17 Gepost op: 14 augustus 2006, 10:04:09 »
Nu Mark dit zo zegt:

volledig af van het pad waar dit draadje mee begonnen is, maar is dit niet 'gewoon' een oproep om in een gallery meer mooie verslagen van modelspoorders en hun baantje te lezen?

Sicco Jan

fredamsterdam

  • Offline Offline
  • Berichten: 136
Re: op bezoek bij
« Reactie #18 Gepost op: 14 augustus 2006, 10:12:05 »
een prima idee. Zo kunnen we 2 vliegen in 1 klap slaan. We krijgen mooie beschrijvingen van modelbanen en er zal een lijst met namen ontstaan van "betrouwbare" modelbouwers die bij elkaar over de vloer kunnen komen. Ik zou er wel voor willen waken om vanuit argwaan met dit idee aan de gang te gaan. Laten we een open houding houden naar elkaar en er vanuit gaan dat we met elkaar eenzelfde passie delen en wie er behoefte aan heeft, contact met elkaar durven opnemen om bij elkaar te komen kijken.

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: op bezoek bij
« Reactie #19 Gepost op: 14 augustus 2006, 10:15:04 »
Ik sluit me bij freds idee aan.
Alleen zal die Gallerie nog een keer open moeten  ;D

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Sander

  • Offline Offline
  • Berichten: 4670
Re: op bezoek bij
« Reactie #20 Gepost op: 14 augustus 2006, 12:13:31 »
Er wordt volop aan de galerie gewerkt.

Heb je een idee of suggestie voor de galerie?
Zet dit dan even in die vraagbaak die daarvoor is. Daar leest iedereen mee, in dit draadje wellicht niet.

Idee op zich vind ik leuk.

mvg,
 Sander
mvg,
 Sander

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: op bezoek bij
« Reactie #21 Gepost op: 14 augustus 2006, 22:11:39 »

Op het gebied van betrouwbaarheid: het valt me op hoe snel dit alweer ter sprake komt. Zit dit soort mensen echt vol van ellende? Hoe komt het steeds dat het gaat over onbetrouwbaarheid bij bezoeken en transacties via marktplaats. Zijn wij hobbyisten zo ver opgesloten in onze zoldertjes dat we ons vervreemd hebben van de rest van de wereld? Krijg je verder nooit iemand over de vloer? Blijf je de CV-monteur op zijn vingers kijken?

Of ben ik nou zo relaxed?
ik ben te relaxed geweest, ewout, en ik kan niemand aanraden dat ook te zijn eigenlijk. Nou is een beurs wel iets anders dan een huisbezoek, maar toch... een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad. Je moet eea natuurlijk ook niet overdrijven, de overgrote meerderheid is hartstikke betrouwbaar maar ja, dat er een paar rotte appels tussen lopen is al bekend. 

mmhajvth

  • fulltime busy
  • Offline Offline
  • Berichten: 3272
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
Re: op bezoek bij
« Reactie #22 Gepost op: 14 augustus 2006, 22:32:24 »
Beste Floris,
Niet om het een of ander hoor, maar hoe moet ik je eerste zin Interpreteren?

"ik ben te relaxed geweest, ewout, en ik kan niemand aanraden..."

Ik wil het niet verkeerd begrijpen vandaar!

Met vriendelijke groet,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: op bezoek bij
« Reactie #23 Gepost op: 14 augustus 2006, 22:47:30 »
ik ben te relaxed geweest, ewout, en ik kan niemand aanraden dat ook te zijn eigenlijk. Nou is een beurs wel iets anders dan een huisbezoek, maar toch... een beetje voorzichtigheid kan geen kwaad. Je moet eea natuurlijk ook niet overdrijven, de overgrote meerderheid is hartstikke betrouwbaar maar ja, dat er een paar rotte appels tussen lopen is al bekend. 

Ach, jij zit nog tot zaterdag ergens in het oostblok, dus kunnen we nog een paar dagen open dagen houden ;D :P
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)

Chris

  • Offline Offline
  • Berichten: 18591
    • Het Groterdam Project
Re: op bezoek bij
« Reactie #24 Gepost op: 15 augustus 2006, 00:16:08 »
Brrrr...

Ik krijg best vaak mails naar aanleiding van bezoekers die op mijn site geweest zijn of ze mogen komen kijken.

a: Er is nog weinig te zien.
b : Ik heb juist de site om een kijkje in de keuken te laten zien.

Ik voel er weinig voor om een open dag te houden.
Heeft inderdaad (helaas) ook met vertrouwen te maken, en bang voor bezoekers met kinderen........(trauma van buurjongetje die ooit een een meter bovenleiding sloopte)

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: op bezoek bij
« Reactie #25 Gepost op: 15 augustus 2006, 09:42:20 »
Beste Floris,
Niet om het een of ander hoor, maar hoe moet ik je eerste zin Interpreteren?

"ik ben te relaxed geweest, ewout, en ik kan niemand aanraden..."

Ik wil het niet verkeerd begrijpen vandaar!

Met vriendelijke groet,

Mark
ik ben zo elite dat ik de echte naam van de stig weet.  ;D
maarreh... worden ze een beetje leuk bezocht, die open dagen?  ;D ;D ;D

kinderen zijn trouwens inderdaad erger dan trotyl. Op marxwolde grazen ze altijd het gras van de baan en ze hebben al 2 schepen gemold, gelukkig kon ik die weer fixen...

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: op bezoek bij
« Reactie #26 Gepost op: 15 augustus 2006, 10:04:47 »
Allereerst, je kunt het kinderen niet kwalijk nemen dat ze "ons" modelspoor beschouwen als speelgoed en er als zodanig mee omgaan. Waarom dacht je anders dat Fisher Price, Playmobil, Lego duplo, Little Tikes, e.d. zo lomp en weinig gedetailleerd is. Door de wijze waarop kinderen naar de wereld kijken maken ze zich ook niet druk om een handrail die niet wel of net niet onder de juiste sierlijn uit moet komen. Fabrikanten als Roco zijn daar met hun Playtime lijn goed op ingesprongen.
Moraal, de verzorgers, ouders, opvoeders van kinderen die bij een heuse modelspoorbaan (is dus echt iets anders dan een speelgoedtrein) gaan kijken zijn er voor verantwoordelijk hun kinderen in toom en hun verzekeringspremie betaald te hebben. En als vader van twee zeer actieve wereldbestormers van 5 en 6 jaar weet ik daar alles van!

Floris opmerking over té relaxed zijn interpreteer ik in die zin dat Floris te goed van vertrouwen is geweest. Bij beurzen is zijn tentoongesteld materiaal beschadigd en zijn zelfs zelfbouwlocs ontvreemd. Dat heeft -vermoed ik- toch wel een impact op je vertrouwen in je mede-modelspoorders die "het zich toch niet in hun hoofd zullen halen om het noeste werk van een ander aan te tasten".
Nu ja, zolang Floris zich niet terugtrekt in zijn Stille Wald (moeten we hem ook gaan zoeken, net zoals die specht  ;D). Zaterdag is hij er weer, hoera!

En wat de opmerking van Chris betreft, een website is een mooie manier om een kijkje in de keuken te geven. Helaas vraagt dit een hoop extra tijd (een website moet niet alleen gebouwd maar ook onderhouden worden). Als je dat combineert met actief forumbezoek blijft er weinig tijd over voor de modelbouw  ::).

De Gallery is een mooi alternatief en laat de lezer vooral dat zien wat jij als bouwer het belangrijkste vindt.
Een interview (zie mijn eerdere voorstel in dit draadje) laat de accenten zien die juist de buitenstaander opvallen. Dat kan fraaie details inhouden maar ook opbouwend commentaar. Daar kan de bouwer ook weer mee verder en daar leren de andere forumbezoekers ook weer van.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

DJMusic

  • Gast
Re: op bezoek bij
« Reactie #27 Gepost op: 15 augustus 2006, 10:12:35 »
Als je bang bent dat er dingen gesloopt gaan worden zie ik maar 1 oplossing: op Eurospoor zie ik wel eens banen met van dat plasticglas ervoor. Als je dat nou is er voor maakt maar dan wel zo dat als je wilt bouwen je het ook weer weg kunt halen!

DHG500

  • Offline Offline
  • Berichten: 1615
Re: op bezoek bij
« Reactie #28 Gepost op: 15 augustus 2006, 10:19:31 »
Als je bang bent ....plasticglas ervoor

Tja, en waar eindigt het? Mannetjes van Securicor ervoor? (schaal 1:1 bedoel ik dan).

Punt is, waar voel je je -als hobbyist- nog lekker bij. Toegegeven, dat is voor iedereen weer anders. En een beurs geeft weer een heel andere setting dan thuisbezoek met weer andere risico's. Daar moet je zelf je afweging in maken. Maar ik denk dat ik toch namens een groot aantal mensen mag zeggen dat we minstens wat huiveringen en terughoudendheid hebben voordat we daaraan beginnen. En dat terwijl we soms leuke en/of mooie dingen hebben om met de anderen te delen. Vandaar mijn zoeken naar een vorm waarin we toch op een prettige wijze kunnen meegenieten van het werk van onze mede-hobbyisten.
Met vriendelijke groet, Bob (DHG500)  .

====E[]D-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}-{|||}======

Vina venus ferrívia corrumpunt corpora nostra, sed vitam faciunt vina venus ferrívia

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: op bezoek bij
« Reactie #29 Gepost op: 15 augustus 2006, 12:16:18 »
Juist, de ouders zijn verantwoordelijk en zouden het goede voorbeeld moeten geven. Ik heb regelmatig op het punt gestaan pa inclusief koters bij de baan weg te rossen omdat pappie gewoon autootjes van de baan viste en die aan de kindjes gaf om ze beter te bekijken. Ik weet niet of jullie de highway models-kitjes kennen maar geef die aan een kind en je krijgt een handvol gruis terug. stelletje randdebielen. (ik mag dat woord vast weer niet gebruiken of zo, maar hier vind ik het wel op z'n plaats, mocht een echte randdebiel zich nu beledigd voelen omdat ie vergeleken wordt met dit soort volk dan hierbij alvast m'n welgemeende excuses.)