De onderste plank wordt recht gehouden door de treden. De bovenste plank niet, 200cm bij -laten we zeggen- 30 cm zou wel kunnen doorbuigen. Op regelmatige afstand een hoekijzertje en netjes afwerken, dan blijft alles mooi recht.MDF of multiplex ? Kan allebei, ik vermoed dat MDF wat duurder en wat zwaarder is dan multiplex, maar je kunt het wel mooi afwerken.
Klaas, dat klopt idd wat je zegt over de Stichting Doorreis.Maar die hebben alleen een trapsgewijs systeem, geen om het zo te zeggen 'kast' erom heen.Dat is idd van aluminium van hun.
Een plank van 2 meter bij 30 cm buigt zonder ondersteuning altijd door.Komt er ook een achterwand? Die achterwand kan het doorbuigen wel tegenhouden.Timaximus heeft een dergelijke vitrine gemaakt.
Idd... dat is het idee FLMtreintjes!En op 40mm kan een H0-trein al staan.Dus Multiplex zal het sterkst zijn?Ik heb zelf klein voorbeeldje gemaakt, zie hier:ZIJAANZICHThttps://images.beneluxspoor.net/bnls/Traps.jpg
Ik hoor niemand over het ontwerp. Maar als je die bovenste trap boven die onderste trap maakt, Zie je bijna niks meer van de modellen die bovenop de onderste trap zitten. (nog duidelijk) En dat wordt ook zeker een donkerhoekje. Kan wel als je de onderste trap op ooghoogte maakt, maar dan kan je er moeilijk bij. Die manier vind ik dus niet mooi. Ik zou gewoon 1 trap doen. Net als die Märklin vitrines, of als de manier die ''Erwin'' heeft laten zien.mvg
Als je trapsgewijs bouwt (met starre lijmverbindingen) zou ik gaan voor min. 9 mm. Als het toch door zou buigen is een steuntje halverwege zo gemaakt.