er dreigde zo'n soort discussie te ontstaan.....
...of je steekt in op een ander vlak. En dan pas is het moment voor de banen die niet voorzien zijn van een fries en achtergrond. Dan zou je een demo kunnen geven over het bouwen van een bak, of een aantal bakken naast elkaar neerzetten met verschillende fasen van opbouw, of (wat heel goed kan bij de ringvaartbrug) uitleggen hoe de brug werkt, zowel in het echt als in model. Denk na over het sterke punt of het opvallende punt van de bak en richt daar expliciet de aandacht op. Als de baan toch in opbouw is, kan je met gemak kleine bordjes plaatsen op de modulebak met kleine toelichting. Of haal je inspiratiebronnen er bij en laat zien hoe je tot het concept van je bak bent gekomen. Of....Zolang de bezoeker maar weet wat hij ziet, zonder het te hoeven vragen. Prikkel ze, maak ze nieuwsgierig. Dan komt er een gesprek en komen ze met vragen. En maak duidelijk dat de baan niet af is maar richt de bak dan zo in, dat het een demo wordt. Zodat de mensen iets anders kunnen zien of leren. Promoten is meer dan alleen een baan neerzetten, promoten moet je met allerlei mogelijke middelen proberen, desnoods met woorden (vrij naar Franciscus van Assisi).
Wij stonden daar als een baan in ontwikkeling....
Ik denk wel dat het goed is om na te denken welk doel je nastreeft met een concept als een modulebaan. Door kleine modules te maken, kunnen die relatief snel klaar zijn. En zijn ze handzaam.(...)Door grote inbrengen te bouwen, met veel techniek, loopt de bouwtijd gauw erg op. Dan is er een kans dat het beeld ontstaat dat ook modules nooit af komen. Dat zou erg jammer zijn.