Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Piko NS 2015 stroomafname probleem door Rick
Vandaag om 13:24:51
Punt- en hartstukken door 1200blauw
Vandaag om 13:12:58
welk jaar ging Marklin OVP voor wagons van blauw naar wit door Bahn-AG
Vandaag om 12:42:50
US diorama in H0 door moonlicht
Vandaag om 12:40:54
De (3d) knutsels van Ronald. door MaraNCS
Vandaag om 12:26:42
Doornvliet door raymond erdtsieck
Vandaag om 12:23:03
U-vorm beperkte ruimte (H0 C-rails) door eitreb
Vandaag om 12:06:06
Leids spoor (voorheen Blauwpoortsbrug) door gdh
Vandaag om 11:55:50
7 april De Karel on tour door NL-modelspoor
Vandaag om 11:51:04
NS Tals wagons (kalktrein) door Arjan6511
Vandaag om 11:41:59
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:19:47
Beekdaelen in H0 door VulcanRaven
Vandaag om 11:00:45
Stroomdetectie bij goederenwagens door henk
Vandaag om 10:32:03
MARDEC, de Multifunctionele ARduino dcc DECoder. door NTeering
Vandaag om 10:23:47
nieuw te leggen sporen passend maken door Jelmer
Vandaag om 10:05:07
MSV Post B, even voorstellen... door Rsd1000
Vandaag om 10:01:44
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door Jelmer
Vandaag om 09:52:49
FFA koelwagen door martijnhaman
Vandaag om 09:46:10
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door DJV
Vandaag om 09:42:59
Zoekfunctie ? door henk
Vandaag om 09:18:44
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
Vandaag om 07:52:09
NS 8400 van Werps door MathynK
Vandaag om 07:05:15
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
28 maart 2024, 23:37:18
Al mijn goede ideeën... door bask185
28 maart 2024, 23:12:12
Gebruik je Arduino zonder te "programmeren" ;) door bask185
28 maart 2024, 22:51:58
21 april Het stoomgenootschap door bloemenvelden door Seinhuis
28 maart 2024, 22:46:29
Raadplaatje door Magic
28 maart 2024, 22:23:21
LokSound 4 decoders, files verbeteren (voor Roco b.v. TEE RAm, NS2400, etc) door Biesje
28 maart 2024, 22:06:44
Geluid NS Mat'46 vs NS Mat'54 door Rob Bennis
28 maart 2024, 21:54:12
Engelse wagon uit 1930 opgegraven in Antwerpen door willem2
28 maart 2024, 21:52:45
  

Auteur Topic: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !  (gelezen 25177 keer)

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 3959
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #60 Gepost op: 11 oktober 2019, 18:54:34 »
Morgen ook maar weer eens die kant op.

Een decoder van ESU terug brengen, die doet helemaal niks.
En even kijken wat er nog meer aan leuks is, misschien een nieuw diesel trein stel of zo.  ;D

Natuurlijk ook aan tafel met die oudere jongere en effe lekker praten. (y)

Kees.

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #61 Gepost op: 11 oktober 2019, 21:37:47 »
Trouwens : morgenmiddag weer bijeenkomst in het restaurant ?

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22197
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #62 Gepost op: 11 oktober 2019, 21:45:49 »
Yes! Om 12.00 uur het bekende koekhappen  ;D
Met vriendelijke groet,
Wim

Forever Rocofan

  • Offline Offline
  • Berichten: 2394
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #63 Gepost op: 11 oktober 2019, 22:34:29 »
Ik ben er morgen vroeg. Snel mijn rondje maken, wat spullen overnemen van een aantal mensen, koekhappen en op tijd weer weg omdat ik ook een proefrit moet gaan doen met een auto die December pas in de showrooms komt te staan. Dus moet een leuke dag worden.

Aan degenen die naar Houten gaan tot morgen en de anderen een fijn weekend.

Vriendelijke groet Ruud B.
Verzamelaar van NS treinen in rood, blauw, bruin, groen en geel. En ooit hiermee rijden over mijn zelfgebouwde station Blaak.

Wim Vink

  • Online Online
  • Berichten: 22197
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #64 Gepost op: 12 oktober 2019, 15:51:04 »
Het was weer een ouderwetse en drukke beurs. Dat geeft weer de nodige moed!

En het was gezellig bij de onderhand traditionele Beneluxspoor koekhap happening. Zeker wat de koek zelf betreft ga ik er een vast feestje van maken  ;D

En ik werd weer netjes afgezet in Tiel door de super aardige Bart uit België.
Bedankt Bart!
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2019, 16:00:01 door Wim Vink »
Met vriendelijke groet,
Wim

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #65 Gepost op: 12 oktober 2019, 15:57:45 »
niemand geweest zo te zien???  ???

Modellbahnwagen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2994
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #66 Gepost op: 12 oktober 2019, 16:10:13 »
niemand geweest zo te zien???  ???
Ligt eraan waar je kijkt... ;D

Was gezellig druk, als roofvogels doken de bezoekers om klokslag 10:00 zich op de Artitec tafel, waar de voorraad resin-neuzen binnen 4-5 minuten uitverkocht was. Gelukkig bleven er nog drie aan m'n eigen vingers plakken….

Wim en Ruud (*forever Rocofan) dank voor de koeken (y).
« Laatst bewerkt op: 12 oktober 2019, 18:48:45 door Modellbahnwagen »
Groeten,
Richard

Ruud K

  • Offline Offline
  • Berichten: 12176
  • Schwarzburg-Neuffen-Bahn
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #67 Gepost op: 12 oktober 2019, 16:35:11 »
Voor het eerst sinds lange tijd weer eens geweest. Aan tafel gezeten bij Jaap en Jan-Peter; het koekhappen was kennelijk aan een andere tafel ???. In de wandelgangen nog een tijd gezellig met Bas(ilicum) gesproken.

Het was ontzettend druk. Wat eenvoudige en goedkope inkopen gedaan. Geweatherde wagonnetjes voor weinig, wat verf en poeders, diverse soorten lading en groenspul.

Groet,
Ruud
DB-tijdperk 3, Fleischmann-Roco-Trix, digitaal Multimaus

V200-G2000

  • Offline Offline
  • Berichten: 2709
    • Richie's homepage
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #68 Gepost op: 12 oktober 2019, 16:46:16 »
niemand geweest zo te zien???  ???
Jij toch?

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #69 Gepost op: 12 oktober 2019, 16:46:32 »
Ik begreep er al niks van. Was helaas wat te laat en kon bijna nergens meer parkeren, moest 10 minuten lopen  :o
Binnen kon je over de rugtasjes lopen.... daarom raar dat er nog niks gemeld was hier.....

De buit:

FritsT

  • Online Online
  • Berichten: 9557
    • nulpunt
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #70 Gepost op: 12 oktober 2019, 16:53:28 »
kon bijna nergens meer parkeren, moest 10 minuten lopen  :o
Binnen kon je over de rugtasjes lopen.... daarom raar dat er nog niks gemeld was hier.....


Dan zat ik zeker op een andere beurs...hadden ze ook heeeeeel veel treintjes. Maar volgens mij zat ik toch echt in Houten. Parkeren als normaal en drukte....waar dan.
Alleen jammer van de nieuwe opstelling van het restaurant. Even een kop koffie scoren betekent nu wachten in de rij tot iedereen zijn kroket enz. heeft gehaald. Geen verbetering.

FritsT

JaJo

  • Offline Offline
  • Berichten: 11147
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #71 Gepost op: 12 oktober 2019, 16:58:17 »
Nou wilde ik een keer koekhappen met BNLS-ers niets te zien, dan maar een broodje kroket en gekletst met Ruud, Jan-Peter en de messingbouwers FritsT en Edwin (1795).

Dit keer lopend meer verkocht dan gekocht. Af en toe een beetje opruimen op zolder kan geen kwaad.
Druk was het wel maar het is weer volop bouwseizoen.
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl

Falcon10

  • Offline Offline
  • Berichten: 2658
  • Wel Belg, niet gek !
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #72 Gepost op: 12 oktober 2019, 17:15:11 »
Ik en de wederhelft waren vandaag iets later ( tegen 11.00u ). Deels te wijten aan een iets langer schoonheidsslaapje dan gewoonlijk, en de wegenwerken op de A2 zorgden er voor dat op de A27 ook een fijne file stond richting Utrecht. De GPS maar even gevolgd om via de Nederlandse binnenwegen te rijden. Was sneller dan de file, daar niet van, maar het was ook echt wel de "toeristenroute". Inhalen op die weggetjes was uit den boze, dus gewoon alle andere knarren volgen die ook het idee hadden om de binnenwegen op te zoeken.

Aangekomen in Houten, daar waar we onze vaste parkeerplek ongeveer hebben, stond alles retevol, meestal is daar echt wel plek omdat niemand zo ver gaat parkeren. Dus nog maar wat verder geparkeerd, en de adem ingehouden naar de drukte die binnen te verwachten zou zijn.
Binnengekomen, eerst de gekende plasstop na 2 uurtjes karren. Bijna paniek, want de ingangsdeur van de WC was weg ! Bleek hoekje om te staan tegenwoordig, en als je moet plassen, niet meer dan 6 man om te plassen, of je kan in de schijthokjes, die ook allemaal bezet waren :D
Bij het buitengaan van de WC bleek dan ook het restaurant een makeover gekregen te hebben.

Snel even door de kleine zaal gegaan, want dan was het al bijna 12 uur, en moest er egens een Beneluxtafel gezocht worden. Die werd snel gevonden, al is de nieuwe inrichting van het restaurant ook niet je dat, als je op de middag een rij hebt staan, omdat je gewoon geen kroketjes meer hebt voor op je broodje, dan is er iets mis met je keukenworkflow :D
Aangezien de Beneluxtafel volzet was, op 1 plekkie na, heb ik daar men vrouw maar even gedumpt, en ben ik het tafeltje ernaast gaan aanschuiven. Toen het tafeltje daartussen eindelijk vrij kwam, was puntenglijder er al bijgekomen, en die ging snel eens even zijn koffer moois uitladen, met als gevolg dat heel de achterkant van het restaurant zich zat te vergapen op al die omgebouwde stomers, terwijl de koeken ook achterover gingen. Opvallend : volgens mij moeten we de middagbijeenkomst tot koekenhappening vernoemen, er stonden meer koeken op de tafel, dan dat er volgens mij broodjes kroket in het restaurant warne ! :)
Het was in elk geval weer gezellig.

Dan maar de grote hal ingedoken, en geen idee hoe het kwam, was het nu door het andere uur, de file, de herinrichting van restaurant/WC, er was iets anders, ik kan het niet plaatsen.
Er leken ook meer verkopers te staan. Oa Hunerbein was er deze keer ook, meen me te herrineren dat die dDuitsers enkelkomen op bv Houten Digitaal of de grotere beurzen.
Ik had in elk geval het idee dat er meer was. Naar volk viel het raar genoeg tov de autos op de parkings overal best goed mee. Ja, er was wel meer volk dan een rustige Houten, maar niet dat je over de koppen moest lopen, laten we het houden op een iets-drukkere-dan-normaal-maar-niet-superdruk versie.
In de grote hal hier en daar nog met bekend Benelux of verkoper volk gepraat en uiteindelijk Wim weer ergens opgevist en thuis afgezet, zodat ie ons weer kan verblijden met updates in zijn draadje ! :)

De buit bij mij was deze keer rustig :



Een paar oranje NME wagons, om men trein te vervolledigen. Miste er nog een 2-tal om een mooie bonte blauw-oranje trein van te maken, die is nu compleet qua lengte.
En een Reining vrachtwagen, ik zie ze bijna dagelijks op de autostrade, dus wil er op mijn baan later ook eentje hebben.
Al bij al een niet zo dure Houten, het najaar zal vermoeddelijk erger worden als alles wat in bestelling staat stilletjesaan wordt uitgeleverd, dus gelukkig goed kunnen inhouden op de beurs.

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Online Online
  • Berichten: 8041
  • Spoor N
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #73 Gepost op: 12 oktober 2019, 17:20:11 »
Dan zat ik zeker op een andere beurs...hadden ze ook heeeeeel veel treintjes. Maar volgens mij zat ik toch echt in Houten. Parkeren als normaal en drukte....waar dan.
Dan waren er zeker twee beurzen in Houten vandaag, ik stond ergens bij een bedrijf op de parkeerplaats en binnen was het vrij druk maar niet extreem.

Voor ombouwprojecten had ik nog wat dingen nodig, die heb ik allemaal kunnen vinden en zelfs nog wat extra.

Alleen de rongenwagen komt zo op de baan, de rest is nodig voor onderdelen of krijgt een nieuwe kleurstelling. Het SNCF-rijtuig was een grote verrassing, ik wist niet dat deze in model bestond, maar het is de basis voor een NS-buffetrijtuig. Natuurlijk ben ik vergeten om meteen bij Kleinspoor de benodigde transfers op te halen....
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

Floris

  • Offline Offline
  • Berichten: 4957
    • www.flickr.com/photos/florisleeuw/
Re: Modelspoorbeurs Houten 12 oktober 2019 voor/na beschouwing !
« Reactie #74 Gepost op: 12 oktober 2019, 17:22:23 »
@Falcon10: Kippepoot uit Aken staat er al weer een tijdje, dit keer op een andere plek als normaal, dus even zoeken om mijn bestelde containers te halen.
Volgende Houten zijn ze er NIET overigens!