Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Wat was jullie allereerste loc? door HenkN
Vandaag om 23:16:43
Site DTS Modelspoor uit Ermelo doet het (bij mij) niet meer... door Edsko Hekman
Vandaag om 23:15:09
Liliput karwendel expres onderdelen door Stefan88
Vandaag om 23:10:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Jos B.
Vandaag om 23:07:18
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door Ferdinand Bogman
Vandaag om 22:33:53
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
Vandaag om 22:31:17
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 22:31:16
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door nighttrain1
Vandaag om 22:30:14
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Schachbrett
Vandaag om 22:23:01
Spoor- en tramweg parafernalia door Marc tramt
Vandaag om 22:08:54
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door defender
Vandaag om 22:05:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
Vandaag om 22:02:33
Da's Daz 2 door defender
Vandaag om 21:59:07
Vreemd probleem door Klaas Zondervan
Vandaag om 21:56:18
Dordrechtse Dwarsliggerwagens door defender
Vandaag om 21:50:24
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
Vandaag om 21:47:12
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Benelux795
Vandaag om 21:36:16
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Martin Domburg
Vandaag om 21:26:42
Aachenau West door Overet
Vandaag om 21:24:03
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door grove den
Vandaag om 21:21:35
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 20:56:59
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 20:36:11
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Bert55
Vandaag om 20:18:33
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Sven
Vandaag om 20:17:22
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 19:47:50
DE II van DKM opnieuw bedraden. door Huup
Vandaag om 19:34:29
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
Vandaag om 19:04:13
Mooi weer om buiten te spelen door sncf231e
Vandaag om 18:21:43
Lokpilot 4 defect door spock
Vandaag om 16:12:46
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door vpeters1984
Vandaag om 16:08:38
  

Auteur Topic: Trix H0 Krokodil vs Roco H0 Krokodil  (gelezen 2911 keer)

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26052
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Trix H0 Krokodil vs Roco H0 Krokodil
« Gepost op: 01 February 2008, 07:53:38 »
Hoi allen,

Zijn er verschillen tussen de TRIX H0 Krokodil (metalen bovenbouw) en de ROCO H0 Krokodil (kunststof bovenbouw).
Heb ze alleen in folders gezien maar nooit in het echt.
Wil een van de twee aanschaffen. Maar voordat ik misschien de verkeerde keus maak graag jullie advies.

Alvast bedankt !!
Wim
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim

Werner

  • Offline Offline
  • Berichten: 188
Re: Trix H0 Krokodil vs Roco H0 Krokodil
« Reactie #1 Gepost op: 01 February 2008, 08:49:47 »
Ik heb Krokodillen van Trix (3 stuks) en van ROCO (3 stuks).
De rijeigenschappen van beide loks zijn prima. De Trix maakt meer lawaai, maar dat komt hoofdzakelijk door de stalen tandwielen.
De Trix komt bij mij degelijker en robuster over. Daarom op de baan ook imposanter.
Het de ROCO wat fijner gebouwd en daardoor kwetsbaarder.
In dit geval is smaak zeker punt.
Persoonlijk heb ik liever de Trix.
Trix en Fleischmann, III/IV, CS3, MFX-rijden, DCC schakelen, Trix C-rail, LDT-HSI  en Train Controller 9.0 B2 Gold

Bas, Dordrecht

  • Offline Offline
  • Berichten: 1149
Re: Trix H0 Krokodil vs Roco H0 Krokodil
« Reactie #2 Gepost op: 01 February 2008, 09:23:51 »
Hallo Wim

Daarbij komt ook nog dat de beide loks totaal andere types zijn. De Trix is een lok met Winterthurer Schrägstangenantrieb en de Roco lok is dat niet. De Roco is een Be of Ce 6/8 II en de Trix een Be 6/8 III. De Trix is een verderontwikkeling van de Rocolok, was iets langer en sterker (2460 pk tegen 2240 pk) en had een hogere snelheid, 75 km tegen 65 van de Roco. Een aantal van de Rocoloks werden van Ce naar Be loks omgebouwd, om zo ook een hogere snelheid te bereiken. Dit deed het slijtage van de lok natuurlijk enorm stijgen. De laatste jaren werden deze loks in het zware grindtransport ingezet, deze enorme belasting gaf vaak de genadeklap voor de loks. Een aantal Ce loks (de Roco's) werden nog omgebouwd naar rangeerlok voor een aantal grote rangeerterreinen in Zwitserland.

Ik heb een aantal Roco loks omgebouwd naar Rangeeruitvoering, waarbij oa. een echt werkende verlichting dmv SMD Leds werd ingebouwd. Geduld en voorzichtigheid zijn hiebij geboden, maar het resultaat mag zich laten zien. Ook een paar Ce loks in die lelijke felle grijze kleur heb ik omgespoten naar "echt" SBB grijs. De hele lok moet tot het laatste schroefje uit elkaar, maar ziet er dan een stuk beter uit. Alle loks hebben nog echte verende buffers gekregen.

Groeten uit Zwitserland

Bas

ps: heb in Spiez eens met de 13302 gerangeerd, helaas veeeel te kort. Deze is van de MECH uit Horgen en werd in Spiez gereviseerd. De SBB kan dat niet meer, die heeft geen kennis meer van deze techniek.
« Laatst bewerkt op: 01 February 2008, 09:28:09 door Lokführer Bas »

Maarten.T

  • Offline Offline
  • Berichten: 971
    • https://www.flickr.com/photos/maartentalsma/
Re: Trix H0 Krokodil vs Roco H0 Krokodil
« Reactie #3 Gepost op: 01 February 2008, 11:37:54 »
Ik heb beide loks wel eens naast elkaar gehad en vind de Trix uitvoering toch even wat mooier afgewerkt.  ;D

Wim Vink

  • Offline Offline
  • Berichten: 26052
  • Eens komt het goed.
    • MIL MOD
Re: Trix H0 Krokodil vs Roco H0 Krokodil
« Reactie #4 Gepost op: 05 February 2008, 12:57:03 »
Bedankt jongens !!

mvg
Wim
Mijn baan op YouTube:
https://www.youtube.com/watch?v=IzfDZH3_rHo

Met vriendelijke groet,
Wim