Doel:€250.00
Donaties:€0.00

Per saldo:€-250.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-12-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Station Steenwijk poging 2 door Jeroen95
Vandaag om 20:45:31
NAM ex USATC MK modelbouw studio kit door orientexpress
Vandaag om 20:41:57
Ervaringen met bezorgdiensten (PostNL, DHL, etc) door Vislijn
Vandaag om 19:41:54
Bauarbeiten im gange door Frank 123
Vandaag om 19:38:36
Toon hier je (model)TRAM foto's. door Pauldg
Vandaag om 19:38:07
Revier Rheinbrenner (H0) door Marco1044
Vandaag om 19:14:52
Bitry Bascule in 0e, een nieuw baantje op Micromodules door Lucien
Vandaag om 19:13:05
"Southern Pacific's Coos Bay Branchline in H0", een nieuwe thuisbaan. door Ronald Halma
Vandaag om 18:53:51
Rondom Charlois door R1954
Vandaag om 18:32:39
Piko EUROCITY 2969 traxx door the_gold
Vandaag om 18:24:08
Onshape gebruikersgroep door Frank 123
Vandaag om 18:23:22
Spoor- en tramweg parafernalia door Eelco Storm
Vandaag om 18:07:14
VERPLAATST: Probleem met inloggen door Duikeend
Vandaag om 18:02:20
Wie weet hoe je 2 fleischmann sprinters kan koppelen door linquenda2
Vandaag om 17:58:09
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Arjan6511
Vandaag om 17:54:25
Modellbau Lingen 2026 door Scratchbuilt
Vandaag om 17:39:57
Resin kits best met of zonder grondlaag door Duikeend
Vandaag om 17:37:14
Raadplaatje door Gerrit H
Vandaag om 17:36:02
Station Odijk Rangeer terrein - Marklin C - H0 door Locojack
Vandaag om 17:14:30
Materieel verzameling van Michiel(NDS) door neudalhausenstadbahn
Vandaag om 17:00:58
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 16:30:51
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door Thai-Bundesbahn
Vandaag om 15:52:23
Rivarossi br 56 HR2891S door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 15:28:59
Brexbachtalbahn - Duitslands mooiste zijlijn. door Brexbachtalbahn
Vandaag om 13:47:48
Wat hebben treintjes met Kerst te maken? door Besselspoor
Vandaag om 13:33:42
Site Uhlenbrock door Michaƫl dB
Vandaag om 12:53:27
Contact gegevens Roco NL door Herb73
Vandaag om 12:10:22
Tijdschrift DIGIFOTOpro: schitterende reportage over museumlijnen door BrightonBelle
Vandaag om 12:07:36
De bouw van een modulebaan met Nederlands landschap. door Eric B
Vandaag om 11:14:37
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:13:14
  

Auteur Topic: Efringen-Kirchen  (gelezen 9894 keer)

Lobomotion69

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
  • Confusius zei het al.
Re: Efringen-Kirchen
« Reactie #30 Gepost op: 01 August 2019, 11:16:08 »
Aangezien het in de tunnel komt te zitten ligt het niet direct in het oog. Je zou bijvoorbeeld karton kunnen gebruiken. weet niet of Faller, Busch, Noch zoiets nog steeds in het assortiment heeft. Een andere mogelijkheid is zelf printen. Een voorbeeldmuur zoeken, downloaden, in Paint op de juiste schaal brengen en afdrukken. Succes.
Met vriendelijke groet, Henk.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.

Deetrein

  • Offline Offline
  • Berichten: 1672
Re: Efringen-Kirchen
« Reactie #31 Gepost op: 01 August 2019, 11:59:27 »
Edwin, houd je wel rekening met de overhang van je (langste) rijtuigen in de bogen?
Bij het 'bovenste' spoor (binnen boog) op de foto, lijkt de afstand tot de tunnelingang erg krap.

Misschien even een losse rail er op leggen en dan met je trein eroverheen rijden.

Succes verder!

mvg, Erich
Geen beter weer dan de brandweer
mijn foto's: https://www.flickr.com/photos/42964111@N07/albums

Lobomotion69

  • Offline Offline
  • Berichten: 721
  • Confusius zei het al.
Re: Efringen-Kirchen
« Reactie #32 Gepost op: 01 August 2019, 14:40:34 »
Je moet zelfs rekening houden met twee overhangen.
1.  Die tussen de draaistellen in de binnenbocht. Test met wagon met grootste afstand tussen de draaistellen.
2.  De overhang in de buitenbocht van het gedeelte voor (of achter) het draaistel of loopas. Test dit met de wagon met grootste afstand van buffer tot as of draaistel.
Met vriendelijke groet, Henk.

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan.