Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Rondom Charlois
door
Hans GJ
Vandaag
om 12:08:50
Roco 4155 NS 2200 2de leven
door
Dick55
Vandaag
om 12:02:46
Lodewickshaven
door
cor_b
Vandaag
om 11:54:04
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
dh3201
Vandaag
om 11:42:55
Gezocht decals wit op transparant
door
Marc tramt
Vandaag
om 11:41:30
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:39:59
Eenvoudige besturing schaduwstation met DCC
door
Ronald Halma
Vandaag
om 11:34:07
Aachenau West
door
Jelmer
Vandaag
om 11:04:40
Wat is dit voor stellage met camera's en/of scanners naast het spoor?
door
bask185
Vandaag
om 10:51:19
Vragen over een railplan uit de RRAILHOBBY van sept. 1988
door
Peter Kleton
Vandaag
om 10:42:46
20 jaar BNLS jubileum
door
Jeroen Water
Vandaag
om 10:37:37
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 10:29:23
Roco versus Lima uitzichtwagens Rheingold
door
bellejt
Vandaag
om 10:21:31
ICR-rijtuigen, voor welk merk ga je? LSmodels, PBmodels, Exact Train of Piko?
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:52:20
De modeltreinen van Spoorijzer
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:50:38
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Dennis94
Vandaag
om 09:49:46
Spoor- en tramweg parafernalia
door
Karben
Vandaag
om 09:38:59
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:34:08
Zee. Land.
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:33:26
Het ontstaan van Trammenlandt
door
Marco EB
Vandaag
om 09:06:45
Raadplaatje
door
Klaas Zondervan
Vandaag
om 08:28:05
Probleem met inloggen iTrain Forum
door
Modeltreinmulder
Vandaag
om 08:07:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Hans Grasmaijer
Vandaag
om 03:44:29
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
borotof
Vandaag
om 00:40:53
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 00:02:02
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Schachbrett
17 November 2025, 23:25:24
worm en wormwiel - worm en tandwiel?
door
Bahn-AG
17 November 2025, 23:17:04
Noordelijke Spoor en Modelbouwdagen in VEENDAM
door
Frits Westers
17 November 2025, 23:06:10
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Huup
17 November 2025, 23:04:59
Bahnstrecke 5867
door
RobVille
17 November 2025, 22:53:52
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Vorige
-
Volgende
-
1
...
35
36
[
37
]
38
39
...
47
Omlaag
Auteur
Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. (gelezen 253744 keer)
Bertholdowitsch
Offline
Berichten: 110
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #540 Gepost op:
22 May 2025, 08:45:55 »
@emmenaar: Dat er nu al wordt gewerkt komt omdat er verschillende aanbestedingen zijn. De aanbesteding die onlangs is gemaakt is nog niet in uitvoering: die betreft vooral spoorstaven, bielzen en de ondergrond. Wat nu bij station Laarwald gebeurd valt buiten die aanbesteding omdat het iets is dat niet noodzakelijk is voor de heropening van het personenvervoer. De opbouw van de actieve beveiliging bij niet-actief beveiligde overwegen tussen Berge en Hoogstede gebeurt ook buiten die aanbesteding om en is al jaren geleden gepland. De vernieuwing van overwegen die al actief beveiligd zijn valt weer binnen de aanbesteding omdat die vernieuwing nodig is in verband met de koppeling van die overwegen aan KS-seinen, die bij Hoogstede zullen worden opgebouwd.
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12543
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #541 Gepost op:
23 May 2025, 18:29:22 »
1335 Samen drukken ze op de "zoemer": Het startsein voor de reactivering van de lijn tussen Neuenhaus en Coevorden wordt gegeven (vooraan van links naar rechts) door staatssecretaris Chris Jansen, dr. Carla Eickmann (staatssecretaris in het ministerie van Economische Zaken van Nedersaksen), Henk Jumelet (staatssecretaris in Nederland) en districtsbestuurder Uwe Fietzek. Foto: Jürgen Lüken
Een groot station voor een grensoverschrijdende verbinding: Symbolisch gezien is het sein voor het lokale personenvervoer per spoor tussen de provincie Bentheim en Nederland vrijdagochtend veranderd van rood naar groen. Dit betekent dat het vanaf eind 2026: “Vrij reizen” is voor de RegiopaII van het Duitse Bad Bentheim via Neuenhaus naar het Nederlandse Coevorden.
Twee jaar na de ondertekening van de "Letter of Intent" gaat het eindelijk van start. "Op 11 december 2026 zal de Nederlandse Koning Willem Alexander de lijn officieel openen", aldus Joachim Berends, hoofd van de Bentheimer EisenBahn (BE)
Ook liggen de verdere plannen voor het personenvervoer per spoor ter inzage. Op zaterdag 12 december 2026 is er aan beide zijde van de grens de mogelijkheid om tegen gereduceerd tarief met de trein te reizen. Een dag later, op zondag 13 december 2026, beginnen de officiële operaties.
Ik denk dat iedereen de meerwaarde van deze reactivatie heeft ingezien. Joachim Berends
Last but not least kwam deze beoordeling ook tot uiting in de aanwezigheid van hooggeplaatste gasten op vrijdag. Het ministerie van Infrastructuur en Waterstaat van Nederland en de provincie Drenthe hadden vertegenwoordigers naar de ceremonie gestuurd, evenals de deelstaat Nedersaksen, de regionale vervoersmaatschappij (LNVG), het district Nedersaksen en de Grafschaft Bentheim en ook ProRail als spoorvervoerder in Nederland.
Alle aanwezigen waren het erover eens dat het project een grote uitdaging vormt op technisch, juridisch en organisatorisch gebied, aangezien twee staten bij de uitvoering betrokken zijn. Maar "de goede samenwerking kan als een goed voorbeeld dienen", verzekerde Henk Jumelet, minister van Buitenlandse Zaken in Nederland en voorzitter van de stuurgroep. "We zullen binnenkort economisch en cultureel nog nauwer met elkaar verbonden zijn", benadrukte hij. De wielen grijpen hier in elkaar, volgens zijn credo. Chris Jansen, staatssecretaris van Openbaar Vervoer en Milieu, glimlacht: "Waar een wil is, is een spoorlijn."
1336 Korte stop bij het treinstation van Laarwald. Het stationsgebouw wordt de komende maanden gerestaureerd. Foto: Jürgen Lüken
De voortzetting van de lijn via Neuenhaus naar Coevorden zal ook zorgen voor een aansluiting op de geplande Nedersaksenlijn in Nederland. Dit om in een paar jaar de verbinding tussen de Nederlandse noordelijke en oostelijke provincies tot stand te brengen. De vrijgave van de 1,9 miljard euro voor de realisatie van deze lijn werd pas vorige maand vrijgegeven in Den Haag. Het geld kwam oorspronkelijk uit de begroting voor de Lelylijn, een veelbesproken hogesnelheidsverbinding tussen Groningen en de Randstad via Lelystad.
«
Laatst bewerkt op: 30 May 2025, 13:29:39 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8618
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #542 Gepost op:
23 May 2025, 19:14:58 »
Ik hoop dat dit welkom is hier.
https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?017,11108296,11108664
Nieuwe foto's verweven met oude foto's.
«
Laatst bewerkt op: 24 May 2025, 12:48:19 door Jeronimos. Reden: witregels verwijderd
»
Gelogd
Jeroen
Jeronimos
Now everything seems so faded and jaded.
Offline
Berichten: 8618
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #543 Gepost op:
24 May 2025, 12:47:55 »
@Hans,
vond dit:
https://images.beneluxspoor.net/bnls_2025/PrsentationBahnhofsumfeldLaar-6831a37f8815f.pdf
Gelogd
Jeroen
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12543
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #544 Gepost op:
24 May 2025, 12:58:58 »
Dankje voor de link
Als BNLS rapporteur van de BE renovatie heb ik dat document natuurlijk al een tijdje in mijn bezit.
Maar heb je naar de datum van presenteren gekeken!, 2023.
Ondertussen is er al zoveel veranderd dat dit document haast bij het oud papier gezet kan worden.
Ik ben hard bezig om wat meer recentere gegevens boven water te krijgen.
«
Laatst bewerkt op: 24 May 2025, 13:03:37 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Bertholdowitsch
Offline
Berichten: 110
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #545 Gepost op:
24 May 2025, 20:32:12 »
Het meest recente document aangaande station Laarwald dat ik heb kunnen vinden is van 12 januari 2024, zie onder
https://emlichheim.gremien.info/search.php?suchbegriffe=Bahnhof&kriterium=si&datum_von=2003-10-28&datum_bis=2026-03-10&entry=30
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12543
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #546 Gepost op:
30 May 2025, 15:49:14 »
Uelsen 30 mei 2025
Op deze fraaie vrijdag een rondje Ober grafschaft gemaakt met een uitstapje naar het Buitenland.
Het weer zat gelukkig mee al kan ik dat van het wegverkeer niet zeggen. Alles werd opgehouden door een file van voertuigen met gele kentekenplaten
De eerste stop was Laarwald en vandaar even door naar Coevorden de Heeg. Maar daar kom ik later op terug
1337 Bahnhof Laarwald zoals het er vandaag bij staat.
1338 Het VVV bord zit nog steeds bij de voordeur.
1339 Laarwald zoals Dieter Riehemann het met BE D22 op 3 juni 1980 aantrof. Dit was nog in de hoogtij dagen van het goederenvervoer
1340 Een ietsje eerder legde Dieter Riehemann dit tafereel vast. Alles is er nog. Rechts is het station met nog nauwlijks zichtbaar het magazijngebouw. Links een stukje van de locomotievenloods en daartussenin is de kolenopslag met kraan zichtbaar.
1341 Van de loc-loods is dit alleen over.
1342 Zo trof ik twee weken terug de ingang met weegbrug tegen. De aannemer/sloper heeft het magazijn al tegen de vlakte gewerkt. Helaas zal eerdaags een groot deel van de fraaie bomen in het kader van de vooruitgang het loodje moeten leggen! Parkeerplaatsen
1343 Van achter naar voren genomen met alles nog op zijn plaats
1344 De toestand op 30-05-2025
1345 Helaas het is niet meer!
1346 De slagboom staat er ook als Jan met de korte achternaam bij.
1347 Deze zal weinig of niets meer tegenhouden!
1348 Zo ken ik het al jaren. Fleurtje had het er toen best naar de zin
1349 Zo ziet het er in ieder geval aantrekkelijker uit
1350 Overzicht van het 30 mei gemaaide emplacement
Hierna ben ik doorgereden naar Coevorden de Heeg, maar daarover later.
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Bertholdowitsch
Offline
Berichten: 110
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #547 Gepost op:
30 May 2025, 20:46:50 »
Dankjewel Hans!
Als ik het elders goed heb gelezen/gezien gaat de aanbouw op foto 1346 ook tegen de vlakte.
Gelogd
puntenglijder
Offline
Berichten: 6145
Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #548 Gepost op:
31 May 2025, 08:46:31 »
Mooie update weer Hans.
Kees.
Gelogd
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#
emmenaar
Offline
Berichten: 17
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #549 Gepost op:
31 May 2025, 09:28:28 »
Het was vroeger erg druk op het station in Laar met cement vervoer. Is dat nu helemaal verdwenen of gaat het nu via de nieuwe terminal in Coevorden Europark?
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12543
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #550 Gepost op:
31 May 2025, 13:41:05 »
Na Laarwald doorgereden naar de Heeg in Coevorden. Wat mij onmiddellijk opviel was dat er op de hele container laad- en los plaats geen wagen te bekennen viel. Het enige rijtuig wat is zag staan is een Bistro rijtuig wat gezien de sluitseinen net aangekomen moet zijn.
1351 Zo hoort de Euroterminal eruit te zien. Alleen op het meest rechts gelegen spoor stond dat Bordbistro rijtuig afgesteld.
1352-0960 Het bedoelde Bordbistro rijtuig wat alleen op deze manier te fotograferen was.
1353-0967-2 Normaal staan er naast een grote hoeveelheid containerdraagwagens regelmatig deze Habilliss® van o.a. de FS.
1354-0968-2 Voor de duidelijkheid wat dichterbij gehaald.
1355-0962-2 En ja hoor zij stond er nog steeds. Door de afwezigheid van voornoemde Habilliss® kon het rijtuig, zij het door de tralies vanaf de openbare weg wat beter aanschouwd worden.
1356-0963 Helaas het rijtuig is er niet op vooruit gegaan
1357-0969 Nog eentje van uit een andere hoek genomen.
1358-0966 Wat mij ook opviel was de enorme hoeveelheid boomstammen die daar opgeslagen lagen. Of deze ook voor het spoorvervoer bestemd zijn, ik weet het niet.
1359-0965 Toch wel leuk om te zien! Seinen van twee aparte spoorwegmaatschappijen broederlijk naast elkander
1360-0964 en als we Zwolle gebeld hebben gaan we door naar het volgende project.
«
Laatst bewerkt op: 03 June 2025, 15:18:07 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12543
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #551 Gepost op:
31 May 2025, 14:41:08 »
Het cementvervoer is tussen Laarwald en Nornhorn na zeker 2.000.000 ton in 2006 gestopt. Het project waarvoor het cement nodig was is gerealiseerd en het cement niet meer nodig.
Mocht er nog wat nodig zijn dan gaat dat rechtstreeks met een container op een vrachtwagen naar de overslag in Nordhorn.
«
Laatst bewerkt op: 31 May 2025, 14:55:50 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
defender
Offline
Berichten: 1413
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #552 Gepost op:
31 May 2025, 20:05:10 »
Mooi verslag van de BE!, net eerste paar pagina's doorgenomen, ga ik een keer voor zitten om álles door te nemen, erg interessant, bedankt!
Mvg Koen
Gelogd
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
Bertholdowitsch
Offline
Berichten: 110
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #553 Gepost op:
02 June 2025, 14:03:24 »
Kleine correcties aangaande hetgeen Hans over het cementvervoer schreef: het cementvervoer naar Laarwald is na ruim 4.000.000 ton in 2007 gestopt omdat in dat jaar terminal 2 in de europark Coevorden-Heege klaar was en het cement voortaan naar die plek op het spoor via containers werd gebracht, om aldaar op vrachtwagens te worden overgeslagen. Het kan best zijn dat ook dit inmiddels weer is veranderd, en dat het cement nu in Nordhorn wordt overgeslagen.
Gelogd
Hans Reints
हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
Moderator
Offline
Berichten: 12543
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
«
Reactie #554 Gepost op:
03 June 2025, 13:01:56 »
De wens van de provincie Drenthe en de Duitse deelstaat Niedersachen om één doorgaande verbinding naar Emmen en Rheine komt er spoedig aan.
1361 kaart Emmen Rheine met zo min mogelijk overstappen.
Aan de Nederlandse kant moet het nodige gebeuren:
In Coevorden legt ProRail een nieuw derde perron aan van ruim 100 meter om de overstap tussen Nederlandse en Duitse treinen te faciliteren. Daarnaast wordt 750 meter spoor aangepast om de spoorindeling te verbeteren. Deze ingreep vergroot de capaciteit en flexibiliteit van het station en draagt bij aan een robuustere dienstregeling op de lijn Zwolle – Emmen. spoor 3 wordt aangepast van een doorgaand spoor naar een kopspoor.
De historische Duitse draaibrug, die op Nederlands grondgebied over het Coevorden-Vechtkanaal ligt, moet worden gerestaureerd en gemoderniseerd.
Voor de trein en spoorbeveiliging zijn oplossingen gevonden waar alle partijen zich in kunnen vinden. Treinbeveiliging (in Nederland gebruiken we ATB en in Duitsland gebruikt men PZB)
In Nederland beheert ProRail de hoofdspoorweginfrastructuur (HSWI).
Om de trein vanuit Coevorden naar Duitsland te kunnen laten rijden, rijdt de trein eerst over de HSWI, in dit geval station Coevorden en ongeveer 500 meter spoor, waar ook de trein tussen Emmen en Zwolle gebruik van maakt.
Daarna rijdt de trein via een wissel over ca. 2 kilometer spoor van de Bentheimer Eisenbahn in Nederland, richting de grens met Duitsland.
Op papier klinkt de ingebruikname van een goederenspoor voor personenspoor als een relatief eenvoudige opgave. In de praktijk blijkt dit anders. Het is een complex project.
Over de juridische status is bij alle partijen een gedeeld beeld
Infrastructuur in Duits eigendom en beheer op Nederlands grondgebied
De juridische status van het spoor van BE in het kader van de Spoorwegwet (bijzonder spoor; nergens elders in Nederland is er op spoor met deze status sprake van een vergelijkbare personentreinverbinding; daarnaast wordt de Spoorwegwet vernieuwd waardoor er in de toekomst sprake zal zijn van een andere status)
De toelating van Duits materieel in Nederland
Operationele afstemming ProRail en BE
Stikstofproblematiek (ook grens overstijgend)
.
1362 Emplcementstekening van Coevorden van voor de grote verbouwing.
Aan de zuidzijde takt de stamlijn naar de Heege af. Deze lijn is in 1910 aangelegd. De stamlijn is alleen te bereiken vanuit Coevorden. De lijn takt af ten zuiden van de brug over de stadsgracht van Coevorden. Om het terrein te bereiken moet er over de draaibrug gereden worden over het Coevorden - Vechtkanaal. Normaalgesproken is deze brug geopend. Alleen als er een trein uit Coevorden komt, wordt deze brug gesloten.
1363 Kontollfahrt nach fertigstellung drehbruecke Coevorden 1910
1364 In 1951 wordt de oude brug uit 1910 vervangen, nadat deze beschadigd is geraakt in de Tweede Wereldoorlog. Hier het exemplaar uit 1951
1365 Treinen met een elektrische locomotief die aankomen in Coevorden uit Zwolle, moesten tot 2012 op een bovenleidingloos spoor aankomen. De elektrische locomotief moest zijn tractie uitschakelen en zo doorrollen tot het einde van het spoor, waar een diesellocomotief klaar staat om de trein naar Heege te duwen. Treinen die vanuit Heege naar Zwolle moeten, worden door een diesellocomotief van Heege naar het goederenemplacement gesleept. De elektrische locomotief loopt achterop mee, zodat deze niet hoeft om te lopen.
Na het instellen van de rijweg duwt de diesellocomotief de trein tot onder de bovenleiding. In 2012 wordt spoor 5 van een bovenleiding voorzien, zodat de trein uit Zwolle op dit spoor aan kan komen. Een diesellocomotief kan zo de treinen trekken of duwen naar of van Heege.
1366 Kaartje met de nieuwe boog. Links het kanaal met het wachtspoor, de draaibrug over het kanaal en de boog naar de Euroterminal.
In 2017 komt aan deze omslachtige wijze een einde, omdat er een boog wordt aangelegd. Deze boog zorgt er voor dat treinen vanuit de richting Hardenberg rechtsaf de stamlijn op kunnen rijden. In deze boog ligt een draaibrug met een lengte van 48,5 meter over het Coevorden - Vechtkanaal. Deze brug wordt is in februari 2017 geplaatst. Voor de aansluiting is in 2016 een wachtspoor van een kilometer lengte aangelegd.
De nieuwe boog is niet voorzien van bovenleiding, maar wel voorbereid om van bovenleiding te worden voorzien. Het wachtspoor is wel voorzien van bovenleiding. De Diesellocomotieven van de Bentheimer Eisenbahn moeten de treinen naar dit wachtspoor halen en brengen. Op 2 mei 2017 rijdt de eerste trein over de nieuwe boog.
1367 De “nieuwe” brug in gesloten toestand met op de brug de B5 van de BE.
Na 3 mei ligt het treinverkeer over deze boog voor een aantal weken stil, daar er diverse storingen zijn optreden doordat een aantal systemen nog niet goed op elkaar waren afgestemd. Vanaf 19 juni 2017 zijn de problemen verholpen en kan de dienstregeling weer opgenomen worden. Het wachtspoor wat parallel aan de spoorlijn Zwolle – Emmen loopt is in beheer bij ProRail. De brug over het Coevorden-Vechtkanaal en de rest van de nieuwe verbindingsboog in beheer van de Bentheimer Eisenbahn.
1368-0970 De oude draaibrug in ruste
1369-0972 Aan het onkruid tussen de rails is te zien dat er de laatste tijd nauwelijks of geen spoorverkeer de brug gepasseerd heeft.
1370-0976 Zicht over het spoor in de richting van Coevorden
«
Laatst bewerkt op: 03 June 2025, 13:06:30 door Hans Reints
»
Gelogd
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.
Print
Pagina's:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
Vorige
-
Volgende
-
1
...
35
36
[
37
]
38
39
...
47
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Blogs
|
Sobat Kras
(Moderator:
Hans Reints
) |
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.