Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Märklin baanplan uitprinten op ware schaal door Dino64
Vandaag om 14:41:28
Alt-Wutachtalbahn 2025 door Eric v C
Vandaag om 14:13:01
Ronald doet de Fork Challenge! door Ronald Halma
Vandaag om 14:03:45
Fleischmann Anna ombouw. door Erwin 054
Vandaag om 14:01:23
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 14:00:27
Show je werkplek door cor_b
Vandaag om 13:47:28
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door jerrytrein
Vandaag om 13:39:06
Bauarbeiten im gange door Ronald Halma
Vandaag om 13:12:05
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald Halma
Vandaag om 13:09:59
Eerste hulp bij Freecad door Eric v C
Vandaag om 12:43:20
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door MaraNCS
Vandaag om 12:37:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Jelmer
Vandaag om 12:08:32
Vitrinekast door 741230
Vandaag om 12:05:48
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door tothebeach
Vandaag om 11:41:39
Grootspoor in Frankrijk door tothebeach
Vandaag om 11:37:48
Artikelen "Het matblad" door j.ossebaar
Vandaag om 11:08:24
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 11:03:34
Sfeer op je modelbaan door william_2
Vandaag om 10:28:30
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 07:28:45
Spoor op industrieterrein Lage Weide door Thom
Vandaag om 02:36:02
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door TonM
01 August 2025, 23:45:23
Schets Weistra regeling met arduino UNO door bask185
01 August 2025, 23:09:02
Wohnzimmer AW werkrapporten door Ferdinand Bogman
01 August 2025, 22:35:24
Wie heeft er ervaring met een baan in een inpandige garage in een app. gebouw? door Peter Kleton
01 August 2025, 22:32:11
zondag 17 augustus De Karel over enkelspoor door Seinhuis
01 August 2025, 22:04:48
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
01 August 2025, 21:43:07
Randstad door Luit
01 August 2025, 21:20:43
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Duikeend
01 August 2025, 21:00:31
Acherntal H0. (TP III/TP IV) door Duikeend
01 August 2025, 20:58:52
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door Duikeend
01 August 2025, 20:56:18
  

Auteur Topic: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.  (gelezen 191442 keer)

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #495 Gepost op: 27 February 2025, 12:37:43 »
Ach dat ratsmodee valt wel mee. Bij menige museumbaan in Duitsland hebben ze wel enkele exemplaren van de DB (A)B(D)3yg(e)'s. Ook van de vierassige variant, B4yg is wat bewaard.

Wat is het nu precies, 3yb of zoals Oda schrijf, 3yg(e)? Ik ben benieuwd.
« Laatst bewerkt op: 03 March 2025, 08:48:28 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #496 Gepost op: 27 February 2025, 13:14:29 »
Twee weken terug opperde een toeschouwer die aan de Friedrich-Ebert-Straße getuigen was van het door twee kranen wegtakelen van de voormalige drie assige 3by AWO rijtuigen, “misschien komen er wel weer andere nieuwere rijtuigen voor terug?” Helaas voor ons liefhebbers van het spoor zal deze droom niet uitkomen. De toekomst van het oude stukje BE-spoor, waarop de rijtuigen meer dan 40 jaar hebben gestaan is lange tijd onduidelijk geweest, maar daar is nu dan duidelijkheid over, eenvoudig was dit niet.


1230 Hier hebben de 3by AWO rijtuigen meer dan 40 jaar gestaan.

Heellang bleef het onduidelijk wie nu de eigenaar van dat stukje grond aan de Friedrich-Ebert-Straße in Nordhorn is. In eerste instantie liet de gemeente weten dat zij de eigenaar zijn van het bedoelde stukje grond. Vrij kort na deze mededeling kwam de verklaring dat niet zij, maar de Bentheimer Eisenbahn eigenaar van de grond met de rails is. De Bentheimer reageerde dat het het stukje grond waar de AWO-wagons gestaan hebben tot de stad Nordhorn behoord." De waarheid zal wel ergens in de midden liggen neem ik aan!


1231 Voorlopig word er door niemand iets gebouwd. De Bentheimer Eisenbahn zal in de nabije toekomst de sporen verwijderen maar heeft voorlopig geen interesse om het verlaten gebied in exploitatie te nemen. De gemeente laat weten dat het gebied rond de voormalige standplaats van de rijtuigen een stedelijke groene ruimte is en moet ontsloten om meer ruimte te geven aan de eik ( in het midden van de foto) die daar staat.
« Laatst bewerkt op: 27 February 2025, 13:17:56 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Bor de Wolf

  • Offline Offline
  • Berichten: 888
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #497 Gepost op: 27 February 2025, 13:37:58 »
    Duitsland heeft een vergelijkbaar systeem als het Nederlandse Kadaster. Het Duitse equivalent heet het Grundbuch (grondboek), dat wordt beheerd door de Grundbuchämter (kadasterkantoren), die deel uitmaken van de lokale rechtbanken (Amtsgerichte).

    Belangrijke kenmerken van het Duitse Grundbuch-systeem:
    - Eigendom en rechten: Het registreert wie de eigenaar van een perceel is en welke rechten erop rusten (bijvoorbeeld erfdienstbaarheden of hypotheken).
    - Openbaarheid: Niet volledig openbaar zoals in Nederland. Alleen personen met een gerechtvaardigd belang (zoals eigenaren, banken of notarissen) mogen inzage krijgen.
    - Verplichte inschrijving: Eigendomsoverdracht is pas rechtsgeldig na inschrijving in het Grundbuch.[/li]

Kortom: er is echt wel vastgelegd wie de officiële eigenaar is, maar kennelijk hebben beide partijen niet veel zin om er tijd in te steken.

Bor

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #498 Gepost op: 01 March 2025, 13:05:02 »
28.02.2025, 11:05
Berlijn-Amsterdam ICE 3-neo: Binnenkort stopt nieuw type trein ook in Bad Bentheim


De ICE 3neo op Amsterdam Centraal, het centraal station van de Nederlandse hoofdstad. Foto: Deutsche Bahn AG

De nieuwe ICE 3-neo zal vanaf december 2025 stoppen in Bad Bentheim. Deutsche Bahn AG (DB) wil met de dienstregelingswijziging het nieuwe treintype op de lijn gebruiken Berlijn – Amsterdam in plaats van de "verouderde Intercity's". Dit maakte het bedrijf donderdag bekend en belooft niet alleen meer comfort voor reizigers, maar ook "aanzienlijk verbeterde betrouwbaarheid" van de verbinding.
Eigenlijk zou de ICE-L worden ingezet tussen de twee steden met een stop in Bad Bentheim. Maar door leveringsproblemen van de Spaanse fabrikant Talgo heeft dit jarenlang vertraging opgelopen. Meest recent werd gezegd dat de ICE-L vanaf medio 2025 moeten stoppen in Bad Bentheim. Nu vertrouwt DB op de nieuwe treinen van de fabrikant Siemens Mobility en geeft geen exact tijdsbestek wanneer de treinen van de Spaanse fabrikant zouden kunnen worden gebruikt.

De ICE 3neo op Amsterdam Centraal, het centraal station van de Nederlandse hoofdstad. Foto: Deutsche Bahn AG
Berlijn-Amsterdam
ICE 3-neo: Binnenkort stopt nieuw type trein ook in Bad Bentheim

De nieuwe ICE 3-neo zal vanaf december 2025 stoppen in Bad Bentheim. Deutsche Bahn AG (DB) wil met de dienstregelingswijziging het nieuwe treintype op de lijn gebruiken Berlijn – Amsterdam in plaats van de "verouderde Intercity's". Dit maakte het bedrijf donderdag bekend en belooft niet alleen meer comfort voor reizigers, maar ook "aanzienlijk verbeterde betrouwbaarheid" van de verbinding.
Eigenlijk zou de ICE-L worden ingezet tussen de twee steden met een stop in Bad Bentheim. Maar door leveringsproblemen van de Spaanse fabrikant Talgo heeft dit jarenlang vertraging opgelopen. Meest recent werd gezegd dat de ICE-L vanaf medio 2025 moeten stoppen in Bad Bentheim. Nu vertrouwt DB op de nieuwe treinen van de fabrikant Siemens Mobility en geeft geen exact tijdsbestek wanneer de treinen van de Spaanse fabrikant zouden kunnen worden gebruikt.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Ploeger

  • Offline Offline
  • Berichten: 31
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #499 Gepost op: 03 March 2025, 06:44:20 »
Interessant om te lezen. Gronau was lang geleden (1981) mijn eerste kennismaking met de BE. Het was nogal een verrassing om op een mistige ochtend, bij de overweg, plots een onbekend locomotiefje van een onbekende maatschappij voorbij te zien rijden. Wat was dat??? Dat was de tijd van voor het internet, en informatie moest je uit boeken en tijdschriften zien te vergaren.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #500 Gepost op: 03 March 2025, 08:52:10 »
    Duitsland heeft een vergelijkbaar systeem als het Nederlandse Kadaster. Het Duitse equivalent heet het Grundbuch (grondboek), dat wordt beheerd door de Grundbuchämter (kadasterkantoren), die deel uitmaken van de lokale rechtbanken (Amtsgerichte).

    Bor
Weet ik alles van! Heb net weer mijn aanslag voor 2025 binnen gekregen.[/list]
« Laatst bewerkt op: 03 March 2025, 09:55:42 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #501 Gepost op: 04 March 2025, 16:34:30 »
Liefhebbers van de Bentheimer Eisenbahn.
Het leek mij een goed idee om het tweede deel van de reactivering, zijnde Bad Bentheim--Gronau een eigen draadje te geven.
Daarom heb ik het hier weggehaald, even geduld hebben.
Commentaar, positief als negatief zie ik gaarne tegemoet.

Hans
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #502 Gepost op: 12 March 2025, 09:53:09 »

De IC zoals wij hem nu nog kennen verbindt Bad Bentheim met de hoofdstad Berlijn


 Vanaf december 2025 bovenstaand IC  vervangen door de nieuwe ICE 3 neo. Archieffoto DB

160 zitplaatsen minder: Is de nieuwe hoofdstad ICE te klein?

Reizen wordt betrouwbaarder en aangenamer als de ICE 3 neo vanaf december 2025 tussen Amsterdam, Osnabrück, Hannover en Berlijn gaat rijden. In de modernste hogesnelheidstrein van Duitsland passen echter veel minder passagiers dan in de oude Intercity (IC) die tot nu toe hebben gereden. Een probleem? Vertegenwoordigers van passagiers zeggen ja. Maar de spoorwegen zien dat anders.
Volgens de officiële factsheet biedt een ICE 3 neo precies 439 zitplaatsen. In de huidige "Holland-IC" zijn er 600 – "hoewel dat vaak al niet genoeg is. De vraag is hoe de Deutsche Bahn (DB) van plan is het aantal passagiers op deze belangrijke internationale verbinding te verhogen met het oog op een capaciteitsverlies van bijna 27 procent. Bovendien: "Meer dan een kwart van de stoelen ontbreekt in vergelijking met vandaag, wat waarschijnlijk ook een impact zal hebben op de ticketprijzen", speculeert de expert. De ICE 3 neo (408-serie) zou immers "meer geld in de schatkist van het staatsbedrijf moeten pompen dan de vorige IC's".

Waarom een ICE 3 neo als dubbele trein slecht zou zijn voor Osnabrück
Zou DB daarom zijn vlaggenschip uit één stuk niet gewoon in dubbele tractie tussen de hoofdsteden kunnen laten rijden, met andere woorden, twee treinen van dit type aan elkaar koppelen? Dan zou het aantal zetels verdubbelen, tot 878. Maar de trein zou ineens 400 meter lang zijn in plaats van de normale 200 meter, en dat is teveel lengte om in Osnabrück of Bad Bentheim te kunnen haltyeren.
Pro-Bahn-woordvoerder Sturm legt uit: "Twee gekoppelde ICE 3 neo-treinen zouden na Berlijn een stop kunnen maken, eerst in Hannover en dan op zijn vroegst weer in Hengelo." Ter vergelijking: Holland-IC 148 – bestaande uit negen rijtuigen plus een locomotief – is zo'n 260 meter lang. En maakt dus bijna volledig gebruik van het langst beschikbare perron in het hoofdstation van Osnabrück (ruim 280 meter).
DB ziet sowieso geen noodzaak om de lijn Amsterdam-Hannover-Berlijn in de toekomst met dubbele treinen te bedienen. Desgevraagd zei het bedrijf: "De 439 zitplaatsen van de ICE 3 neo zijn meer dan voldoende om aan de vraag naar de verbinding Berlijn-Amsterdam te voldoen." Een woordvoerder van de spoorwegen verwees naar de huidige gemiddelde bezetting. Van de 600 zitplaatsen in de Intercity blijft "gemiddeld ongeveer de helft" vrij. Bovendien wordt de ICE 3 neo gekenmerkt door "bijzonder hoge betrouwbaarheid". Dit is onder meer te zien op de routes Frankfurt-Amsterdam en Frankfurt-Brussel, waar de trein sinds de zomer van 2024 rijdt. Het aantal kortstondige storingen, zoals die zich keer op keer voordoen bij de vorige IC met zijn rijtuigen, waarvan sommige enkele decennia oud zijn, zal volgens de woordvoerder van de spoorwegen "sterk worden verminderd" door de overschakeling op ICE 3 neo. Dit alleen al heeft een positief effect op het totale aantal zitplaatsen op de lijn Amsterdam-Berlijn per dag. Over de tarieven in de nieuwe Capital Express legde hij uit: "Net als op andere lijnen beheersen we de bezettingsgraad, onder meer door goedkopere aanbiedingen voor treinen waar minder vraag naar is."
« Laatst bewerkt op: 12 March 2025, 09:58:53 door Hans Reints »
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Montanbahn

  • Offline Offline
  • Berichten: 832
  • Steel is king!
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #503 Gepost op: 12 March 2025, 11:41:18 »
Met een knipoog zeg ik dan jammer....
Het tijdperk van een NS-loc in het Hauptbahnhof van Berlijn is dan weer gebeurd. Dat heeft wel iets speciaals vind ik zelf.
MB

It's weird having the same age as old people...........

bouwdraadje

wibi

  • Offline Offline
  • Berichten: 590
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #504 Gepost op: 12 March 2025, 11:46:55 »
Die fotografeer ik iedere dag, in Bünde, als ik ff naar de supermarkt ga

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #505 Gepost op: 13 March 2025, 11:49:52 »
Gemeindehaushalt 2025 steht: Emlichheim investiert in Infrastruktur
Samenvatting van de voor ons belangrijke zaken in de gemeente begroting van Eimlichheim



Zoals het "Station" er nu uitziet! Een perron en dat achter hekken!

Vooruitlopend op het reactiveren van het personenvervoer per spoor investeert de Gemeente Eimlichheim 3,3 miljoen euro in de "infrastructuur" rond het station. Voor het ontlaste van het stadscentrum, en de herinrichting van de binnenstad staat ongeveer 565.000 euro gereserveerd. De totale investeringen van de gemeente Emlichheim bedraagt ongeveer 4,5 miljoen euro voor het jaar 2025.
Emlichheim zal dit jaar geen belangrijke toewijzingen van de staat ontvangen vanwege de inkomsten, 1,1 miljoen euro, uit de verkoop van grond in het industriepark Nord IV. Ook de 1,2 miljoen euro voor de hulpweg Obenholt speeld hier bij mee. Emlichheim profiteert ook nog van de aantrekkelijke subsidies voor de investeringen die nog gedaan moeten worden. de SPD-fractie ziet de investeringen van dit jaar in de hulpwegen Obenholt en Huskamp/Ladestraße als een toekomstige "massale ontlasting van het binnenstedelijke verkeer” Bündnis 90/Die Grünen ziet de hoge inkomsten uit de handelsbelasting ook als een goede basis voor de financiering van duurzame projecten zoals de inrichting van het stationsgebied en de kinderopvang. Maar: veel handel betekent ook veel verkeer en hoge investeringen in de wegenbouw, waar de Groenen fundamenteel kritisch over zijn. In plaats daarvan zouden ze graag meer geld zien voor "meetbare bijdragen aan klimaatbescherming en aanpassing aan de klimaatimpact".
Financiën maakt vervolgens nogmaals duidelijk dat geld in de toekomst steeds schaarser zal worden, ondanks de momenteel evenwichtige cijfers: Door moeilijke randvoorwaarden zoals inflatie, de onduidelijke economische koers van de komende federale en huidige Amerikaanse regeringen, wordt ook het "vermogen om te handelen en te investeren ernstig bedreigd" voor de gemeenten.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

Hans Reints

  • हार्दिक शुभ कामनाएँ مع أطيب التحيات
  • Moderator
  • Offline Offline
  • Berichten: 12460
    • sleutelspoor
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #506 Gepost op: 13 March 2025, 19:09:23 »
Uit de krant Grafschafter Nachrichten van 13-03-2025

Toestemming verleend: Regiopa mag gaan rijden in Nederland




Tijdens een bijzondere reis vorig jaar heeft de Regiopa de nieuwe route al verkend. De trein, die op deze foto nog rood is, wordt nog steeds blauw geverfd tot de officiële lancering eind 2026. Archieffoto: Jürgen Lüken

Het was het laatste puzzelstukje dat nog ontbrak om de Regiopa in de toekomst van Neuenhaus naar Coevorden te mogen laten rijden: de exploitatievergunning voor de Duitse trein om op het Nederlandse spoor te rijden. Die vraag is nu opgehelderd, zo meldt Joachim Berends, bestuurslid van de Bentheimer Spoorweg, in reactie op een GN-onderzoek. "Volgens de krant is alles klaar, nu moet alleen nog het contract worden ondertekend." Dit zal naar verwachting begin april gebeuren.
Het hele reactiveringsproject was uiteindelijk afhankelijk van deze exploitatievergunning. De Duitse subsidies zijn namelijk gekoppeld aan de voorwaarde dat de hele route van Neuenhaus naar Coevorden wordt gereactiveerd - en niet alleen het deel naar de grens. En zonder de subsidies zou het project, dat in totaal zo'n 50 miljoen euro kost (de Nederlanders betalen 20 miljoen voor hun deel, 30 miljoen voor het Duitse deel), niet worden gefinancierd.
Volgens Joachim Berends is het de bedoeling dat de bouwwerkzaamheden aan de lijn tussen Neuenhaus en Laarwald in mei beginnen. "Een deel van de signalisatiesystemen moet worden verplaatst en er moeten nieuwe wissels worden geïnstalleerd", legt de BE-baas uit. Ook wordt er gewerkt aan het tracé zelf, waar het wegdek bijvoorbeeld slecht is. Vanaf het najaar staat ook de renovatie van station Laarwald op de agenda.
Ook de drie extra treinen die dan tussen Bad Bentheim en Coevorden gaan rijden, zijn in de zomer van 2026 klaar. En tegen die tijd is ook het extra personeel opgeleid, laat Joachim Berends weten. Niets staat de geplande start van de Regiopa-trein naar Coevorden in december 2026 dan nog in de weg.
Dit forum is net een lopend buffet, je neemt wat je lekker vindt en wat je niet lust laat je liggen.

puntenglijder

  • Offline Offline
  • Berichten: 5855
  • Ik heb geen rommel, er liggen overal ideeen.
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #507 Gepost op: 13 March 2025, 19:12:46 »
Mooie berichten Hans.

Ga ook daar eens kijken als ik in de buurt ben. (y)

Kees.
Stoom is toch de mooiste aandrijving die er is.

Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=82055.new;topicseen#new
Br 41 Weinert loop of sloop
https://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=114740.new;topicseen#

emmenaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #508 Gepost op: 16 March 2025, 15:42:09 »
Bedankt voor het delen van dit bericht. Ik ben nieuw op dit forum en volg de reactivering van het traject Neuenhaus Coevorden met grote interesse.  Ik zal ook zeker vaak van deze verbinding gebruik van maken. Ik reis nu enkele keren per mand per trein vanaf Meppen naar Turnov in Tsjechië. Hopelijk eind volgend jaar  vanaf Emmen via Coevorden.
Begin volgende maand wordt waarschijnlijk het contract getekend voor het gebruik van het Nederlandse deel van het traject en komt er dan ook nieuws over de aanbesteding van aanpassingen in Coevorden door ProRail. Ben ook benieuwd hoe de draaibrug opgeknapt en bedient gaat worden.
Johan.

emmenaar

  • Offline Offline
  • Berichten: 12
Re: Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
« Reactie #509 Gepost op: 19 March 2025, 16:30:11 »
Vandaag ook een bericht in het Dagblad van het Noorden.
In april gaat Prorail de werkzaamheden voor het Nederlandse deel aanbesteden.
Passagierstrein tussen Coevorden en Bad Bentheim komt dichterbij

https://dvhn.nl/drenthe/coevorden/Grensoverschrijdende-personentrein-tussen-Coevorden-en-Bad-Bentheim-komt-dichterbij-45889642.html