Doel:€250.00
Donaties:€50.00

Per saldo:€-200.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-01-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

US diorama in H0 door Wim Vink
Vandaag om 11:12:22
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door Mispoes
Vandaag om 11:03:05
Bauarbeiten im gange door Dave.......
Vandaag om 10:55:26
Variaties op Station Zetten Andelst in HO door Duikeend
Vandaag om 10:54:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door aad52
Vandaag om 10:43:36
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:42:29
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:50:53
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door BartvD
Vandaag om 09:32:19
Onze Nederlandse Stoomlocomotieven (nieuwe druk) door R v/d Hoven
Vandaag om 09:24:48
Internationale Spoor 0 en 1 dagen in Gießen, 23 en 24 maart, 2024 door bernhard67
Vandaag om 08:42:53
De Hondsrugbaan door mass am see
Vandaag om 08:15:11
Pfarrerwinkel bahn door Jelmer
Vandaag om 08:00:19
M.s.v. De Percee bouwt aan nieuwe clubbaan door J. Moors
Vandaag om 01:00:05
30 maart Modelspoorbeurs Houten & HCC Kennisdag door WimM
Vandaag om 00:42:50
Raadplaatje door Magic
27 maart 2024, 23:27:03
Ronald en Wanda's "Southern Comfort" swamp layout! door Ronald Halma
27 maart 2024, 23:17:30
Rio Grande Southern - Lizard Head Pass door Rody v. G.
27 maart 2024, 23:03:46
Al mijn goede ideeën... door MartinRT
27 maart 2024, 22:57:39
Bouw van materieel 40 treinstellen door Pauldg
27 maart 2024, 22:45:06
Martijn's rariteitenkabinet door Martijn193
27 maart 2024, 22:30:17
Beekdaelen in H0 door Link
27 maart 2024, 22:17:23
Les Billards du Vivarais door Hans1963
27 maart 2024, 22:08:52
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door BrightonBelle
27 maart 2024, 21:57:24
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
27 maart 2024, 21:47:16
Lima Koploper ombouwen door Menno 1846
27 maart 2024, 21:31:51
Piko NS 2015 stroomafname probleem door brutus
27 maart 2024, 21:16:45
Zwederbaan door nighttrain1
27 maart 2024, 20:44:09
opbouw treinbaan weer opgepakt door teun van drunen
27 maart 2024, 19:21:25
NTM P1 in Schaal-1 door FritsT
27 maart 2024, 18:59:12
PB models: koplopers (voorbespreking) door Marnit
27 maart 2024, 18:58:04
  

Auteur Topic: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland  (gelezen 15225 keer)

Whis

  • Offline Offline
  • Berichten: 366
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #15 Gepost op: 19 mei 2019, 18:49:25 »
Wat een triestigheid...

Overigens zijn de verdachten op borgtocht vrij. Toch wel een verschil. Lees, ze zijn in staat van beschuldiging gesteld en moeten voor de rechter komen.

Anyway, ik zou zeggen 'if you feel like it' smijt wat euro's en/of ponden over het kanaal: https://www.justgiving.com/crowdfunding/market-deeping-mrc
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2019, 18:57:10 door Whis »
Das Dauerverkacken setzt sich nathlos fort.
Hmpf.

IJsselsteyn

  • Offline Offline
  • Berichten: 1373
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #16 Gepost op: 19 mei 2019, 18:53:49 »
Als ik zeventig was en mijn levenswerk was vernietigd, weet ik niet of ik me nog zou bekommeren om een strafblad...

If I had a rocket launcher, I'd make somebody pay



Steyn

Bert Senden

  • Offline Offline
  • Berichten: 414
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #17 Gepost op: 19 mei 2019, 19:49:18 »
Diep en diep triest.  ???

RICROO

  • Offline Offline
  • Berichten: 618
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #18 Gepost op: 19 mei 2019, 21:39:44 »
Waardeloos als je dit leest. En inderdaad wel droevig als iemand dan zegt niet lang genoeg te leven om het weer op te bouwen.

Hoewel ik de reacties op zich wel begrijp op dit forum gaan ze mij hier en daar wel wat te ver.

Hadden we niet een soortgelijk geval in de Megastores in Den Haag een aantal jaren terug. Hoe is dat eigenlijk afgelopen?

Richard

Bert van Gelder

  • Offline Offline
  • Berichten: 4387
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #19 Gepost op: 19 mei 2019, 21:47:08 »
Als we nu de strafmaat, en de vorm van de straf buiten dit draadje houden, dan houden we het wat vriendelijker...

Anders moeten we voor straf de Zamboni maar opstarten ..

Gr, Bert
Team moderatoren..

Floris Dilz

  • Nervensäge.
  • Offline Offline
  • Berichten: 9858
    • belse roestkraam
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #20 Gepost op: 19 mei 2019, 21:57:16 »
los daarvan vind ik het niveau van de beschrijvingen der lijfstraffen wat uh... magertjes, zegmaar. Reve kon dat veel beter.


en voor de rest is alles er wel over gezegd. Wel fraai te zien dat de 500 pond van die crowdfunding aardig gehaald is.

Peter Soonius

  • Offline Offline
  • Berichten: 201
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #21 Gepost op: 19 mei 2019, 22:10:20 »
Ik had dit bericht gisteren al doorgestuurd gekregen van Sven (van de Tramfabriek)  met de mededeling "Blijf jij daarom altijd in het museum slapen tijdens de smalspoormodelbouwdagen?" Ik word inderdaad soms wat vreemd aangekeken als ik vertel dat ik tijdens dit evenement, tezamen met andere vrijwilligers 24 uur per dag aanwezig ben en dus overnacht in het museum. Wij zijn blij als de deelnemers hun modelbanen tonen aan het publiek en daarom doen we er alles aan om het elk jaar weer succesvol te laten verlopen.

Dit wil je niet (nooit!) meemaken.

Eric B

  • Offline Offline
  • Berichten: 6810
  • NS tijdperk III (a)b/c
    • Obdam in h0
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #22 Gepost op: 19 mei 2019, 22:20:41 »
En dat is dan in Nederland Peter?
Ik weet uit ervaring en werk dat overnachten vaak niet mogelijk is in het kader van de gebruiksvergunning van het pand en overige van toepassing zijnde wet- en regelgeving.
Er is vaak wel wat mogelijk, maar dan moeten er bijvoorbeeld brandwachten, waar ook weer eisen aangesteld worden, aanwezig zijn.
Fotodijkje en fotodiorama
Obdam
Als alles meeloopt hebben we morgen een optocht.

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • Bnlx treinendokter.
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #23 Gepost op: 19 mei 2019, 22:23:12 »
Triest en ...(zoekend naar woorden).. zo zinloos.

Uit ervaring (meer dan 10 jaar) weet ik dat je in het achterhoofd altijd dit schrikbeeld hebt. Na het opbouwen of de eerste dag van een beurs laat je bewust je eigen spullen achter, in de hoop deze in dezelfde staat de volgende dag weer terug te vinden. Bij de inschrijving voor beurzen wordt er keer op keer aangegeven dat de organisator of de locatiebeheerder niet verantwoordelijk is voor enige schade voor, tijdens en na de beurs.

En toch elke keer weer is de verleiding groot om toch naar de beurs te komen om iets te laten zien. Zoek mijn draadjes er maar op na. Het gaat mij niet om een lokomotief die niet werkt, een decoder die iets mafs doet, een nieuwe aanwinst die net niet doet wat ie zou moeten doen. Het gaat om de mensen die daar weer achter staan. De opa, oma, moeder, vader, zoon, ...
In het verleden wel eens geroepen, als iemand met een marklin 3000 lokomotief komt die het niet doet, is het degene die het aanbiedt de basis van het antwoord, niet de lok zelf. Het antwoord kan zijn, koop een nieuwe, tot ik zal eens kijken en weer aan de praat krijgen (ongeacht wat er nodig is).

Ook de heren in Stamford staan er niet voor hun eigen ego, tuurlijk dat speelt mee, maar iets laten zien, en daarover ingesprek gaan met de bezoekers, dat is de werkelijke waarde van een banenbeurs. Je raakt een snaar bij de bezoeker, een gezamelijk punt. Het vandalisme haalt deze mogelijkheid weg. t' Plezier van samen iets delen, al is het maar voor 2-3 minuten.
De betroffen heren/dames veel sterkte en plezier toegewenst bij het bouwen van nieuwe gespreksstof, uiteindelijk is het het waard (al hoop ik dat dat ze daar de tijd voor wordt gegund).

Jan-Peter
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2019, 22:38:11 door Jan-Peter »
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.

Rondje_HO

  • Offline Offline
  • Berichten: 8133
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #24 Gepost op: 19 mei 2019, 22:49:14 »
Citaat
Serieus? Ben jij ook een van die idioten die lijfstraffen wil gaan uitdelen? Hallo zeg, laten we dingen wel even in perspectief zien.

...


Om nog heel even op de gewenste straffen terug te komen (sorry heren Mods ;D ) Ik denk dat iedereen zich wel eens sterker uitdrukt dan hij daadwerkelijk zou doen. Als je op de volgende Beneluxspoordag een setje honkbalknuppels uitdeelt en de daders geblinddoekt op een rijtje zet, dan zal er hier niemand daadwerkelijk het recht in eigen hand nemen. Toch schrijf je dat in je woede en frustratie wel eens op een forum. Dat heeft denk ik ook met een stukje machteloosheid te maken en het feit dat de daders waarschijnlijk nooit helemaal zullen beseffen wat ze een aantal mensen hebben aangedaan. Dan vind ik het persoonlijk niet zo erg als je je boosheid even de vrije loop laat in je reageersels  ;)
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2019, 23:29:19 door Bert van Gelder »

dennie

  • Offline Offline
  • Berichten: 1426
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #25 Gepost op: 19 mei 2019, 23:10:58 »
Ik lees toch eerder expositie en niet een  beurs ,maar inderdaad zoiets is ook  niet goed te spreken en de leden zijn zwaarder gedupeerd dan de straf die de kinderenkrijgen

St00mboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 12018
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #26 Gepost op: 19 mei 2019, 23:31:33 »
.......Anyway, ik zou zeggen 'if you feel like it' smijt wat euro's en/of ponden over het kanaal: https://www.justgiving.com/crowdfunding/market-deeping-mrc

Er zou in 10 uur al £29.000  verzameld zijn om de geleden schade van de vandalen te compenseren.
Het oorspronkelijke doel van de actie was £500, dus dat doel is al ruimschoots overtroffen.  (y):
https://www.peterboroughtoday.co.uk/news/crime/staggering-29-000-raised-in-10-hours-for-market-deeping-model-railway-club-after-displays-destroyed-in-devastating-attack-1-8932899

Leen.

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Eurospoor
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #27 Gepost op: 19 mei 2019, 23:38:56 »
Ik had dit bericht gisteren al doorgestuurd gekregen van Sven (van de Tramfabriek)  met de mededeling "Blijf jij daarom altijd in het museum slapen tijdens de smalspoormodelbouwdagen?" Ik word inderdaad soms wat vreemd aangekeken als ik vertel dat ik tijdens dit evenement, tezamen met andere vrijwilligers 24 uur per dag aanwezig ben en dus overnacht in het museum. Wij zijn blij als de deelnemers hun modelbanen tonen aan het publiek en daarom doen we er alles aan om het elk jaar weer succesvol te laten verlopen.

Dit wil je niet (nooit!) meemaken.

Behalve als er een felle brand uitbreekt, dan heb je waarschijnlijk wel een groot probleem. Je moet niet slapen maar waakzaam blijven. Tijdens de 3 "Eurospoor nachten" is er professionele bewaking zowel in de hallen als daarbuiten. Je wilt inderdaad niet dat uitgenodigde deelnemers met beschadigde of vernielde spullen weer huiswaarts keren. Is geen beste reclame. Dat is het schrikbeeld van iedere organisator en deze moet er alles aan doen om dat geen werkelijkheid te laten worden. Ik vind dat als een club een evenement(je) organiseert dat er dan best wel een taakverdeling zou kunnen zijn waarbij bij toerbeurt een clublid (s'nachts) een oogje in het zeil houdt. Groet, leo

Leo_H

  • Offline Offline
  • Berichten: 437
    • Eurospoor
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #28 Gepost op: 19 mei 2019, 23:39:52 »
Er zou in 10 uur al £29.000  verzameld zijn om de geleden schade van de vandalen te compenseren.
Het oorspronkelijke doel van de actie was £500, dus dat doel is al ruimschoots overtroffen.  (y):
https://www.peterboroughtoday.co.uk/news/crime/staggering-29-000-raised-in-10-hours-for-market-deeping-model-railway-club-after-displays-destroyed-in-devastating-attack-1-8932899

Leen.

Tsjonge, het begint lucratief te worden....

Jan-Peter

  • Offline Offline
  • Berichten: 2276
  • Bnlx treinendokter.
Re: Vandalen vernielen complete modeltreinbeurs in Engeland
« Reactie #29 Gepost op: 20 mei 2019, 02:05:30 »
Leo:
Citaat
het begint lucratief te worden

Als je het maar uit je hoofd laat  ;)

Jan-Peter
10* Dig. HO 3Rail ,HOe DB/OBB IV/V, Maritieme thema's.