Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding door martr
Vandaag om 21:16:38
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan door Ronald Halma
Vandaag om 21:16:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim1969
Vandaag om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen door Dennis1984
Vandaag om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan door NS264
Vandaag om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte door Frank 123
Vandaag om 20:40:18
Au bord de la Cèze door Frank 123
Vandaag om 20:22:56
Bahnstrecke 5867 door Frank 123
Vandaag om 20:05:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door nighttrain1
Vandaag om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder door Herb73
Vandaag om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC door wob
Vandaag om 19:49:25
Aachenau West door wob
Vandaag om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer door Wim Vink
Vandaag om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen door puntenglijder
Vandaag om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ? door Benelux795
Vandaag om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen! door Sascha [St. 3rail]
Vandaag om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic door Frank 123
Vandaag om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels door AlbertG
Vandaag om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968 door Wim Vink
Vandaag om 17:24:50
Rheinburg, TP V/VI door Wim Vink
Vandaag om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door Dave.......
Vandaag om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten door Erwin 054
Vandaag om 16:29:08
Artitec goederenwagen door henk
Vandaag om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht door janw
Vandaag om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Wim Vink
Vandaag om 15:42:58
De Projecten van RetroJack door Wim Vink
Vandaag om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's" door Wim Vink
Vandaag om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast door wob
Vandaag om 15:16:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven. door puntenglijder
Vandaag om 15:03:35
  

Auteur Topic: Moderne loc koppelling  (gelezen 1861 keer)

edwin1974

  • Offline Offline
  • Berichten: 2030
  • Allegra" treinstel
Moderne loc koppelling
« Gepost op: 21 April 2019, 12:29:22 »
Ik heb een vraag over de loc koppelingen van de NS serie's 6400/6500 1600,1700, 1100 met botsneus 1300.

Welke type heeft de NS gebruikt en is dit het standaard type van de NS?
Een tekening met maten is zeer welkom.
 


Via google heb ik deze duitse firma gevonden
https://www.goehmann.com/index.php?article_id=269&clang=0

Edwin

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4059
Re: Moderne loc koppelling
« Reactie #1 Gepost op: 22 April 2019, 23:07:41 »
Het is niet zozeer dat er één soort trekhaak word gebruikt voor al het materieel, het model van een trekhaak zoals je hier op de tekening hebt staan is afhankelijk van de constructie van het materieel en het tonnage waar het totale stoot- en trekwerk op is ontworpen.

Zou zijn er vele verschillende inbouwmaten, maar ook verschillende uitvoeringen en zwaartes van het verenpakket waar de trekhaak in gemonteerd zit achter de bufferbalk.

In jouw link staat genoemd "Austauschbarkteitszeichen ***U*** DB***" Waarbij de onderstreepte U betekend dat het een volgens UIC uitwisselbaar wisseldeel is, hoogstwaarschijnlijk is dit dus trekhaak bedoeld voor een goederenwagen. Die zijn op hun beurt wel Europees genormeerd zodat een wagen ook onderhouden of hersteld kan worden buiten het land van herkomst, echter geldt dat dus niet als er geen onderstreepte U op staat.

« Laatst bewerkt op: 22 April 2019, 23:13:16 door Thom »