Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding
door
martr
Vandaag
om 21:16:38
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Ronald Halma
Vandaag
om 21:16:15
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim1969
Vandaag
om 21:06:22
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Dennis1984
Vandaag
om 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
Vandaag
om 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte
door
Frank 123
Vandaag
om 20:40:18
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
Vandaag
om 20:22:56
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
Vandaag
om 20:05:35
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
Vandaag
om 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
Herb73
Vandaag
om 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
Vandaag
om 19:49:25
Aachenau West
door
wob
Vandaag
om 19:43:06
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Wim Vink
Vandaag
om 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
Vandaag
om 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Benelux795
Vandaag
om 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
Vandaag
om 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
Frank 123
Vandaag
om 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels
door
AlbertG
Vandaag
om 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:24:50
Rheinburg, TP V/VI
door
Wim Vink
Vandaag
om 17:13:46
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 17:12:55
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Dave.......
Vandaag
om 16:37:20
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Erwin 054
Vandaag
om 16:29:08
Artitec goederenwagen
door
henk
Vandaag
om 16:17:39
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
janw
Vandaag
om 15:50:32
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:42:58
De Projecten van RetroJack
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:38:28
365 "Het is weekend foto's"
door
Wim Vink
Vandaag
om 15:34:59
Lenz 66 001 (artnr 30200) zit vast
door
wob
Vandaag
om 15:16:14
Länderbahn en Reichsbahn locomotieven.
door
puntenglijder
Vandaag
om 15:03:35
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Moderne loc koppelling
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Moderne loc koppelling (gelezen 1861 keer)
edwin1974
Offline
Berichten: 2030
Allegra" treinstel
Moderne loc koppelling
«
Gepost op:
21 April 2019, 12:29:22 »
Ik heb een vraag over de loc koppelingen van de NS serie's 6400/6500 1600,1700, 1100 met botsneus 1300.
Welke type heeft de NS gebruikt en is dit het standaard type van de NS?
Een tekening met maten is zeer welkom.
Via google heb ik deze duitse firma gevonden
https://www.goehmann.com/index.php?article_id=269&clang=0
Edwin
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
Thom
Offline
Berichten: 4059
Re: Moderne loc koppelling
«
Reactie #1 Gepost op:
22 April 2019, 23:07:41 »
Het is niet zozeer dat er één soort trekhaak word gebruikt voor al het materieel, het model van een trekhaak zoals je hier op de tekening hebt staan is afhankelijk van de constructie van het materieel en het tonnage waar het totale stoot- en trekwerk op is ontworpen.
Zou zijn er vele verschillende inbouwmaten, maar ook verschillende uitvoeringen en zwaartes van het verenpakket waar de trekhaak in gemonteerd zit achter de bufferbalk.
In jouw link staat genoemd "Austauschbarkteitszeichen ***U*** DB***" Waarbij de onderstreepte U betekend dat het een volgens UIC uitwisselbaar wisseldeel is, hoogstwaarschijnlijk is dit dus trekhaak bedoeld voor een goederenwagen. Die zijn op hun beurt wel Europees genormeerd zodat een wagen ook onderhouden of hersteld kan worden buiten het land van herkomst, echter geldt dat dus niet als er geen onderstreepte U op staat.
«
Laatst bewerkt op: 22 April 2019, 23:13:16 door Thom
»
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Moderne loc koppelling