Hallo Jurgen,Ik ben bang dat je een van de eersten bent die een Loksound V5 ergens hebt ingezet. Die stukjes Duitse nijverheid zijn slechts 7 Feb op de markt. Waarschijlijk koud twee vweken in de winkel, en in Nederland iets later.Wat voor een socket zit er in de lok/LS5? Trix/Marklin heeft soms de narigheid om zichzelf niet te houden aan MTC21 of andere sockets. Welke lok is het?Mogelijk verwacht de lok of logische functies op functie 3+4, of juist niet.Oude decoder terug plaatsen, en daarna bij de verschillende functies met een multimeter de uitgang van de orginele decoder door meten. Daarna de LS5 op dezelfde manier programeren.Mogelijk is er bij Stumi's forum of Drehscheibe online iets te vinden, daar zitten net zulke idioten als ik ....Jan-Peter
halloik heb een loksound 5 decoder in een trix stoomloc gezet.er zat al een dcc decoder van trix zelf in.bij het eerste moment op de baan zetten en de rijregelaar op stand 2 had gezet. ging ie er gelijk full speed er van door.en was niet te regelen.ook brande de verlichting tegenover gesteld. bij vooruit brande de lampen achter en. andersom.ik heb de origenele decoder weer terug geplaatst en er is niks aan de hand.ze zijn nog helemaal nieuw en jullie hebben wellicht geen ervaringen ermee. maar wellicht weten jullie wat het kan zijn?ik heb via de lokprogrammer de instellingen voor een trix maxon motor ingesteld.en heb het seletrix, motorola en het m4 protocal uitgezet.groet jurgen
Nee hoor, heb er deze maand al 7 omgebouwd met de v5.
De MKL maakt het verschil dat deze geschikt is voor C-sinus motoren die in sommige Marklin locs zit.