Doel:€250.00
Donaties:€130.00

Per saldo:€-120.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 24-04-2024

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Gewoon wat busfoto's door hervé
Vandaag om 12:10:47
"Nederlandse" modellen door Modellbahnwagen
Vandaag om 12:04:06
h0 diorama USA “The Paintshops” door Mudhen
Vandaag om 11:58:57
RhB H0m, Albulisch door Eric v C
Vandaag om 11:57:44
Doornvliet door mass am see
Vandaag om 11:44:10
BNLS modules: de groeten uit Berkel door Hans van de Burgt
Vandaag om 11:42:40
03-05-2024 - afscheidsrit NS ICMm 4011 door Modellbahnwagen
Vandaag om 11:34:24
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 11:14:38
Kleine Baan in H0 (≤ 0.5m²) door Jack Black (NS1220)
Vandaag om 11:14:03
19 Toen door PlanU
Vandaag om 11:01:05
Piko lok digitaal rijdt direct weg door bellejt
Vandaag om 10:58:48
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door prutser
Vandaag om 10:58:03
Schrootplaats door Kees (NS Blokpost 21 Klein Bruntendijk, Friesland)
Vandaag om 10:45:54
Alt Wutachbahn - Sau-Schwänzle-bahn Weizen - Zollhaus - Blumberg door Eric v C
Vandaag om 10:42:29
EifelBurgenBahn door Eric v C
Vandaag om 10:25:57
Bahnbetriebswerk "Altendorf" door Eric v C
Vandaag om 10:22:59
Bouw van tijdperk 1 HSM en SS rijtuigen door TonM
Vandaag om 10:09:06
20 en 21 april MobExpo door MOVisser
Vandaag om 09:52:38
Baan 'begroenen', hoe, wat en waarmee? door RBlok
Vandaag om 09:52:13
2nd Dutch US Convention, DRU Ulft NL 6/7 april 2024 door D_Loc
Vandaag om 09:38:55
Les Billards du Vivarais door Sven
Vandaag om 09:04:33
Station Roodeschool door spoorijzer
Vandaag om 08:36:23
diorama, voor lange treinen. door Benelux795
Vandaag om 07:54:29
Raadplaatje door Benelux795
Vandaag om 07:51:23
US diorama in H0 door puntenglijder
Vandaag om 07:31:13
Bouw NS C 8605, BC 6012 en C 6820 door prutser
25 april 2024, 23:33:55
NS 6000 (in schaal 0) door FritsT
25 april 2024, 23:04:33
Toon hier je pas gereed gekomen (model-)spoorbouwsels ... door Bob R.
25 april 2024, 22:40:14
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door defender
25 april 2024, 22:23:03
hoe diep is de kuil van een 23 meter draaischijf door peterha
25 april 2024, 22:20:53
  

Auteur Topic: SGM  (gelezen 5275 keer)

leon

  • Gast
SGM
« Gepost op: 11 augustus 2006, 15:02:18 »
De eerste serie sprinters (2001-2015) rijden momenteel vanuit Den Haag CS naar Gouda-Goverwelle, voornamelijk in de spits als versterking met 3 delige sprinters.
Dit mede omdat Randstadrail nog niet rijdt. Als gevolg hier van laat NS op de goudse lijn meer en langere treinen rijden.

Deze sprinters zonder vouwbalg en toilet zijn inmiddels ook al weer 30 jaar oud. Weet iemand wat de toekomst brengt voor deze stellen: renovatie? sloop?

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: SGM
« Reactie #1 Gepost op: 11 augustus 2006, 15:48:32 »
Over nu:

In de vakantieperiode rijdt die extra serie 19800 niet, maar worden de normale treinen serie 9800 in de spits versterkt met een SGM-II. Daarnaast staat een aantal exemplaren tijdelijk opgesteld op de Dijksgracht (bij Amsterdam) omdat ze tijdelijk 'over' zijn en elders in de weg staan en rijden er stellen 'wild' rond in allerlei SGMm-omlopen.

Over de toekomst:

Er is nu sprake van dat alle SGM-II'en, ook de eerste serie, nog gevlaflipt moeten gaan worden. De 2001-2015 zouden daarbij ook een vouwbalgovergang moeten krijgen.

Groet,
Julius

Spoorrelais

  • Offline Offline
  • Berichten: 563
Re: SGM
« Reactie #2 Gepost op: 11 augustus 2006, 15:51:27 »
Klopt,

Vooral in de avonduren en in het weekend rijden er Sprinters op de Flevolijn. Zo af en toe ook een Sprinter 2 als versterking.
De bouw van Berkendam is begonnen.

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: SGM
« Reactie #3 Gepost op: 11 augustus 2006, 16:43:28 »
Op de trajecten:

Uitgeest - Haarlem - Amsterdam
Uitgeest (via zaanstreeK) - Amsterdam - Utrecht

Daar rijden nu vlaflip's met een SGM II gekoppeld.

Sommige SGM II hebben ook een vouwbalg gekregen, andere weer niet.

En bij Amsterdam staan er veel ter zijde.
Nederlands H0 Modelspoor

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2358
Re: SGM
« Reactie #4 Gepost op: 11 augustus 2006, 16:59:53 »
Over de toekomst:

Er is nu sprake van dat alle SGM-II'en, ook de eerste serie, nog gevlaflipt moeten gaan worden. De 2001-2015 zouden daarbij ook een vouwbalgovergang moeten krijgen.

Blijven dan die SGM II 2 delig of worden die 3 delig als ze gevlaflipt worden???

mvg,

Matthijs

Bastiaan

  • Steeds-maar-niet-beginner
  • Offline Offline
  • Berichten: 210
    • Trapho
Re: SGM
« Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2006, 17:04:41 »
Sommige SGM II hebben ook een vouwbalg gekregen, andere weer niet.
Zoals je dit schrijft, is het net alsof ze willekeurig een aantal SGM-II'en vouwbalgen hebben gegeven. Er zit echter wel logica in. De Sprinters waren oorspronkelijk bedoeld voor korte afstanden met veel stops. Daarom kregen de eerste vijftien Sprinters (serie SGM-0) geen WC's en vouwbalgen. Later bleek dat dit wel noodzakelijk was en dus werd de volgende series afgeleverd mét WC's en vouwbalgen.
« Laatst bewerkt op: 11 augustus 2006, 17:07:30 door Bastiaan Luytjes »

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: SGM
« Reactie #6 Gepost op: 11 augustus 2006, 17:53:34 »
Zoals je dit schrijft, is het net alsof ze willekeurig een aantal SGM-II'en vouwbalgen hebben gegeven.

Bastiaan, het is meer zoals jij het interpreteert  ;)

Ik weet niet welke, maar er zijn een X aantal met vouwbalgen van de SH II'tjes.

De zogenoemde CITYPENDELS, zoals deze bij Den Haag reden.

Sommige zitten nu gekoppeld aan Vlaflips te Uitgeest.

Nederlands H0 Modelspoor

marco

  • Offline Offline
  • Berichten: 583
Re: SGM
« Reactie #7 Gepost op: 11 augustus 2006, 18:52:17 »
Bastiaan heeft gelijk, het is niet een aantal, het is de eerste serie die geen doorloop heeft en dus geen vouwbalgen ....

groet,
marco-
Oldskool Fleischmann H0 Tandradbaan & NS TP 3/4.

jumboy

  • Offline Offline
  • Berichten: 913
Re: SGM
« Reactie #8 Gepost op: 11 augustus 2006, 18:56:40 »
Bastiaan heeft gelijk, het is niet een aantal, het is de eerste serie die geen doorloop heeft en dus geen vouwbalgen ....

groet,
marco-
Marco, even goed lezen!

Ik zeg alleen dat mijn reactie was net hoe je het interpreteert.

En niet dat Bastiaan juist of onjuist is!

Dus gewoon even goed lezen! ;)

Nederlands H0 Modelspoor

Julius

  • Offline Offline
  • Berichten: 638
Re: SGM
« Reactie #9 Gepost op: 11 augustus 2006, 19:16:45 »
Op de trajecten:

Uitgeest - Haarlem - Amsterdam
Uitgeest (via zaanstreeK) - Amsterdam - Utrecht

Daar rijden nu vlaflip's met een SGM II gekoppeld.
De inzet van SGM-II aldaar is niet planmatig, maar door een relatief groot aantal diensten voor de aanwezige stellen SGMm in combinatie met de tot nog toe niet al te beste beschikbaarheid van het aanwezige SGMm rijdt er in genoemde series 4000/4800 en 7300 zeer regelmatig SGM-II.
En bij Amsterdam staan er veel ter zijde.
Op de Dijksgracht staan de SGM-II treinstellen 2005, 2007-2009 en 2012 opgesteld omdat ze 'over' zijn en elders gewoon in de weg staan. Op de Dijksgracht staan ze veilig en de stellen kunnen indien nodig direct weer ingezet worden, ze zijn officieel niet terzijde, hebben geen revisie nodig en zijn niet geplukt/geconserveerd.
Blijven dan die SGM II 2 delig of worden die 3 delig als ze gevlaflipt worden???
Mij lijkt dat de stellen gewoon blijven zoals ze zijn, dus tweedelig. Het nu nog bouwen van losse tussenbakken voor 31 jaar oude SGM-II lijkt me niet zeer reëel, zeker niet nu er ook al volledig nieuw materieel besteld is.
Later bleek dat dit wel noodzakelijk was en dus werd de volgende series afgeleverd mét WC's en vouwbalgen.
De stellen 2021-2035 hebben de rijtuigovergang nog altijd, de wc is echter inmiddels afgesloten (of zelfs geheel verwijderd bij de ombouw tot CityPendel?)

Groet,
Julius

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: SGM
« Reactie #10 Gepost op: 11 augustus 2006, 19:24:36 »
dit is wat ik weet, misschien totaal nutteloos:

3 delige worden omgebouwd
2 delige worden gesloopt

elk kwartier een trein naar Den Haag vanaf 2007
elk halfuur een trein naar Rotterdam vanaf 2007
elk halfuur een trein naar Amsterdam vanaf 2007
elk kwartier een trein naar Utrecht vanag 2007.

gelezen in de regionale krant

robbert

Matthijs van Heijningen

  • Offline Offline
  • Berichten: 2358
Re: SGM
« Reactie #11 Gepost op: 11 augustus 2006, 19:25:13 »
Zou mooi zijn als de SGM II ook vlaflip worden, kan ik een 2 delige vlaflip sprinter op mn baan laten rijden. Deze wordt nu gespoten door iemand  ;D

mvg,

Matthijs

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re: SGM
« Reactie #12 Gepost op: 11 augustus 2006, 19:27:02 »
ik zou je vertellen er blijft er geen 1 over! :'(

robbert

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 3869
Re: SGM
« Reactie #13 Gepost op: 11 augustus 2006, 21:44:43 »
ik zou je vertellen er blijft er geen 1 over! :'(

robbert


Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt,
maar, en zoals je hierboven ook kunt lezen,
worden ook de SGM-IItjes gewoon gevlaflilpt...

Daarbij krijgt de eerste serie zonder bakovergang,
straks ook een bakovergang.


Niks sloop dus

stig

  • Offline Offline
  • Berichten: 10080
Re: SGM
« Reactie #14 Gepost op: 11 augustus 2006, 22:48:41 »
Thom, zoals je hierboven kunt lezen, heeft Robbert deze informatie uit zijn plaatselijke krant. (Of die informatie correct is is een ander verhaal)

Tsja, wiens informatie is eigenlijk echt "echt".  ;)
Als je de lat op de grond legt, is veel een verademing... (Grunberg VK 20-05-2011)