Eigenlijk is er altijd wel iemand in de buurt
Inderdaad geeft het reizen met e-tickets voor zover ik heb meegemaakt nooit problemen en ik doe het met enige regelmaat.
Snap ik niet. Als je al op het perron staat valt er toch niets meer te scannen?
Eigenlijk is er altijd wel iemand in de buurt die je in dat geval kan helpen.Servicemedewerker, Hoofdconducteur , Machinist enz.Beren.......
Dan ben jij zeker nooit in de wingewesten onderweg!?Op de stations hier zie je geen personeel (Praxis-syndroom??), een machinist zal wel op de lok zitten, maar die zie ik nog niet uitstappen om mij bij het scannen te helpen.Ik denk dat de hulp van een Beer nog het meest waarschijnlijk zal zijn! (nevenvoordeel van landelijk wonen).oudebiels
Enne, oudebiels kan melden dat de eerste e-ticketreis gelukt is
Dat vroeg ik me al af, omdat ik meende dat die kaartpasjes een chip bevatten die contact maakt met dat paaltje.
NB ik vond trouwens de eenmalige 'kaartjes' van 'vroeger' handiger, maar het huidige zal wel goedkoper zijn. Er moet tenslotte geld terugkomen i.v.m. recente 'ongelukkige' grondtransacties.
Ik ben vast net zo wereldvreemd als OudeBiels, maar weet zeker dat het poortje geen barcodelezer heeft voor e-tickets maar een quertycodelezer. Een quertycode is richting-gevoelig. Dus wordt maar in 1 richting correct uitgelezen. Als je dat niet weet, kun je eindeloos je uitgeprinte ticket voor het venstertje houden, in tal van richtingen gedraaid, zonder dat er ook maar iets gebeurt.
Dat zal dan wel een definitieprobleem zijn. Maar ik bedoel dat je eerst een deel van het perron op moet om bij de poortjes te kunnen komen. Anders gezegd, de poortjes staan op een deel van wat vroeger gewoon perron was. Misschien zie jij een perron als iets anders dan ik, namelijk alles achter de poortjes. De situatie waarover ik het heb, is wellicht ook anders dan op andere stations.
In Dordrecht zijn wel poortjes. Even het goede poortje uitzoeken en de scan op het glas gedrukt. Goedgekeurd en het poortje gaat open.Terug idem. Pak dus wel dat ene NS poortje dat de scan kan lezen.
Een afwisseling in de tekst van alleen maar Beste Mensen, goedemorgen etc.. ...te veel van hetzelfde (ja, eigen schuld ook, het is wel een stoptrein met veel stops).
Het enige aan dit hele verhaal: ik verwacht dat de QR-code scanners in OV-chipkaartland van belachelijke kwaliteit zijn en bovenstaand verhaal dus niet Naar analogie met de supermarkt: ook je EAN-code (de streepjescode die zo'n beetje elk product wel heeft in een Nederlandse supermarkt) is op die manier 'beveiligd': een klein stukje van de barcode is namelijk voorzien van een 'startbit': Bij 'verkeerd om' scannen kan het elektronische patroon zodanig zijn dat de elektronica weet: 'verrek, 9876543210 moet 0123456789 zijn'