Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
Stoomlocomotieven van de Staatsmijnen
door
Eelco Storm
Vandaag
om 12:36:42
Artitec DE-2 Rood/Reclame banen rijdt niet meer ? (Garantie?)
door
dennie
Vandaag
om 12:35:31
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 11:57:12
Ermehuizen, dienstregelingsjaar 1973/1974
door
Forever Rocofan
Vandaag
om 11:32:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:28:57
Het einde van de RhB- Chiavenna Stazione Merci
door
aad52
Vandaag
om 11:11:21
Spoorwegkanon Leopold Krupp K5 (E)
door
Pauldg
Vandaag
om 10:58:29
Van 2D afbeelding naar 3D model
door
Hans van de Burgt
Vandaag
om 10:56:00
Werking Piko goldcap i.c.m. met niet-Piko decoder
door
VAM65
Vandaag
om 10:53:05
Fotodijkje en fotodiorama
door
Eric B
Vandaag
om 10:27:37
Artikel RailMagazine Zweedse strategische reserve
door
Pauldg
Vandaag
om 09:53:35
Au bord de la Cèze
door
Ronald69
Vandaag
om 09:27:46
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Ronald69
Vandaag
om 09:27:12
PB Models, ICR-rijtuigen
door
Roelof R
Vandaag
om 09:04:11
Spoorwegkanon Dora
door
Hans Reints
Vandaag
om 08:59:21
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc).
door
aad52
Vandaag
om 08:50:48
Tankinstallaties voor dieseltreinen
door
Eric B
Vandaag
om 08:09:34
Big Scale Trains - NS SLT in H0
door
Eric B
Vandaag
om 07:58:31
Modelspoorbaan van Einte
door
Frits C
Vandaag
om 07:46:24
Da's Daz 2
door
Huup
Vandaag
om 01:10:43
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Huup
Vandaag
om 01:09:14
Pendel module Viessmann 5214
door
bask185
17 October 2025, 23:27:07
Omgeving Frankfurt am Main
door
Hasenwald
17 October 2025, 23:24:17
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Eelco Storm
17 October 2025, 22:57:35
MODELSPOOR by MTD - 2025 - 18 & 19 oktober 2025 in Edegem (B)
door
HenkN
17 October 2025, 22:53:00
Vijfhuis (v.h. Frotterdam)
door
Robert39
17 October 2025, 22:50:52
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
17 October 2025, 22:43:43
verlichting op mijn draaischijf zeten
door
Priegelman
17 October 2025, 21:52:55
Raadplaatje
door
hervé
17 October 2025, 21:38:50
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
Hans Reints
17 October 2025, 19:54:21
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D (gelezen 7750 keer)
gtw6016
Offline
Berichten: 718
zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #30 Gepost op:
01 January 2019, 23:12:10 »
Jeetje wat een overzicht weer zeg super!
Wat een gedetailleerde informatie in zo korte tijd super.
Had eerst nog voor de gein tegen een mede hobbyist gezegt, misschien is het leuk wat van de oude materialen na te maken en in de rekken re leggen maar dit is wel erg veel haha.
Wel prachtig al deze informatie mooi om in de toekomst te kunnen vertellen tegen bezoekers.
Nog een vraagje over de spoorstaven deze waren als "nood" werden deze dan gebruikt om de baan een stukje te verlengen zodat jullie dichter bij konden komen?
Mooi ook van dat het oudste lid in de wagen bleef. Waren er nog.meer "gebruiken" op deze wagens. Dit zijn namenlijk mooie verhalen die toch een beetje verborgen zijn voor het publiek.
Alvast bedankt en nog de beste wensen allemaal!!
Gr marc
Gelogd
j.ossebaar
Offline
Berichten: 275
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #31 Gepost op:
02 January 2019, 12:56:26 »
Marc ,
DE spoorstaven werden gebruikt om het ontspoorde voertuig weer boven het spoor te plaatsen . De spoorstaven moesten paarsgewijs dwars over het bestaande spoor gelegd worden . Dan de rolwagens met de klauwen op de spoorstaven , daar boven op blokken , en haaks daarboven op weer een rolmat .
De ongevallen wagen werd zo dicht mogenlijk naast of tegen het opjekt geplaatst . Als voorbeeld een aanrijding DDR met auto te Heilo . Bij terplaatse gekomen moest de ongevallentrein geduwd terug naar Uitgeest , loc omrijden en geduwd naar Heilo . Na de hersporing de ongevallen trein geduwd naar Alkmaar , met het stuurrijtuig er ook nog voor . De rest van de trein op zijn eigen spoor naar Alkmaar , maar zonder verlichting des nachts on 02.00 uur . DE rest volgt
Gelogd
j.ossebaar
Offline
Berichten: 275
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #32 Gepost op:
02 January 2019, 15:10:08 »
Een ander verhaal .
Des nachts een ontsporing in Haarlem bij het tractie gebouw . Tijdens het hersporen loopt de motor van het lichtagregaat vast . De dienstdoende tractie opzichter vond het nodig dat hij met de beide handlampen zijn eigen moest bij lichten , en het personeel onder het treinstel moest op de tast zijn weg vinden . Deze opzichter werd toen duidenlijk gemaakt dat dit niet kon , of we gingen naar huis . DE andere dag werd mij door mijn eigen opzichter verteld dat deze topz een officiele klacht had in gediend en wat er gebeurd was . DE eenna laatste dag van mijn beschikbaar ontspoorde er in Hoorn ( overweg Koepoortsweg ) een rangeerdeel ,bestaande uit 2x mat 54 ,4 wagenstel . Alvorens met het hersporen te beginnen wilde deze topz met mij overleggen wat de beste werkmethode moest worden . Ik vertelde , en wees hem er op dat hij de hersporingsleider was , en dat ik niet gediend was van schoppen in mijn rug . Hij zag in dat de klacht misschien onterecht was en koos eieren voor zijn geld . Daar het ontspoorde viertje in de midden gescheiden moest worden , en de korte koppeling door gesneden werd , zouden de 2 halve treinstellen appart afgevoerd moeten worden . In overleg met de coördinator herstelpunt ASD ,werd in WPH Haarlem een koppeling besteld . De chaufeur van de WPH kwam in zijn schafttijd ( eigentijd ) de koppeling brengen . Daar wij het zware gereedschap tot onze beschikking hadden ,konden we de reserve koppeling plaatsen , en het treinstel afvoer gereed maken .
Des anderdaags werd door mijn Opzichter Gronddienst gevraagd wat er in Hoorn gebeurd was . IK zij niets bijzonders . Hij geloofde dat niet ,omdat de CTM Alkmaar de officiele klacht in getrokken had en dat ik een dag prestatie verlof verdiend had .
Gelogd
edwin1974
Offline
Berichten: 2031
Allegra" treinstel
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #33 Gepost op:
02 January 2019, 15:13:22 »
Heer lijk dit soort verhalen
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
Carel Ruysink
Offline
Berichten: 1060
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #34 Gepost op:
02 January 2019, 16:19:02 »
Geweldig zoveel goede en boeiende informatie. Alleen........ nog geen foto's valt me op. (Ik heb ze trouwens ook niet).
Carel.
Gelogd
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven
j.ossebaar
Offline
Berichten: 275
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #35 Gepost op:
02 January 2019, 16:23:14 »
Des avonds om 22.00 uur opgeroepen voor een ontsporing in Zaandam . Met de ongevallen auto naar Zaandam . Mijn maat kwam mij met de auto ophalen om van Purmerend naar ASD te gaan . In Amsterdam Noord , net buiten de IJ-tunnel was aan weerskanten van de weg 2 grote benzine stations . Die avond/nacht was er een grote verkeerscontrole gaande . Op de heen weg werden we gecontroleerd , en toen we met de ongevallen auto naar Zaandam gingen werden we ook gecontroleerd . Na de hersporing ,op de terug weg naar ASD-cs waren we voor de derde keer voor controle aan de beurt . Toen we naar huis gingen in de burgerauto moesten we voor de vierde keer de controle fuik in . De agent die wilde controleren zei lachende ; zo spoortje ben je er weer , ga maar gauw naar huis . En welterusten .
Een andere ontsporing was te Amsterdam Watergraafsmeer westzijde . Na mijn late dienst werd ik om 21.30 uit de trein gehaald voor een ontsporing . In de Watergraafsmeer waren 3 gesloten wagens gekanteld en lagen in een Z over de sporen , 1 van deze wagens was een koelwagen ,die beladen was met bosbessen . De dienstdoende Topz was niet van plan om de kraan te bestellen , dus moesten de wagens met de De 2200 , staalkabel en 1 schijfsblok rechtop gezet worden . Een wagen werd aan de dakrand opgelicht ,zodat de Vsrong gemonteerd kon worden . Deze V sprong werd met een harpsluiting aan de zware trekkabel verbonden . Deze kabel via het eenschijfsblok met de 2200 op het nevenspoor . De rijcontroler werd in de heuvelstand geplaats , dus dieselmotor maximaal toerental , en met het handwiel ( heuvelweerdtand )werd het veld van de hoofdgenerator bekrachtigd . Ook stonde de tractie motoren in serie geschakeld .IN samenspel met de rangeerrem kon je de lok op de millimeter verplaatsen . Toen er 2 wagens rechtop stonden bepaalde de topz dat er gegeten moest worden , maar voor de tweede maal soep was niks , dus werd er iemand weg gestuurd ,want er was een chinees restaurant open , dus chinees ,om 11.00 uur . Mijn schoonfamilie woonde toen in Amsterdam Oost , vlakbij het rangeer terrein .. Daar het Zaterdag was , ging mijn echtgenoot altijd met onze zoon naar haar ouders . Opeens stond mijn schoonvader achter mij , en zij ; dit duurt nog wel even . Als jullie klaar zijn dan kom je maar direct naar ons ,je echtgenoot wordt opgehaald . Een gegeven moment werd er door aannemers personeel besloten om het sjouwwerk door hun te laten doen , om ons te ontlasten . DE temperatuur begon al aardig naar de 20 graden te lopen . OM ongeveer 17.00 uur waren we klaar en hadden het gereedschap in de wagen gegooid . Mijn totale diensttijd was 28 uur . Des Zondags moest ik van mijn coördinator wel op het werk verschijnen ,daar ik anders mijn overuren verloor . Die Zondag heb ik de ongevallen wagen weer uitrukgereed gemaakt en ben na 4 uur werk weer huiswaarts gegaan .
Gelogd
j.ossebaar
Offline
Berichten: 275
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #36 Gepost op:
02 January 2019, 16:26:52 »
antwoord op Carel .
DE meeste foto's staat in het boek ONGEVALLEN van vader en zoon v/d lee . Wij hadden toen geen fototoestel , en ook geen tijd voor foto's .
IK zelf heb heel weinig foto's . Sorry
Gelogd
gtw6016
Offline
Berichten: 718
zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #37 Gepost op:
02 January 2019, 16:46:53 »
Prachtig zeg!
Foto's ben ik ook wel erg benieuwd naar maar dat zal vast iemand wel hebben!
Prachtig al deze geidetaileerde info.
Gr marc
Gelogd
gtw6016
Offline
Berichten: 718
zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #38 Gepost op:
02 January 2019, 16:48:23 »
Je hebt heel weinig foto's zeg je. Maar alles is welkom hoor
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D