Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
RTM in 0m
door
Jan den Haan
24 August 2025, 23:45:34
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
laurent
24 August 2025, 23:17:21
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
24 August 2025, 23:16:01
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
edwin1974
24 August 2025, 22:58:40
Bahnstrecke 5867
door
Frank 123
24 August 2025, 22:51:29
Aachenau West
door
Erwin 054
24 August 2025, 22:49:57
Rheinburg, TP V/VI
door
Dennis1984
24 August 2025, 22:17:49
Liliput L382003 Wagen set Rheingold HO - Handleiding
door
Ronald69
24 August 2025, 22:13:23
Verwijderen van het nummer op Roco 1631 – tips gezocht
door
Roelof R
24 August 2025, 21:50:51
De Projecten van RetroJack
door
RetroJack
24 August 2025, 21:45:37
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden
door
MOVisser
24 August 2025, 21:42:43
23 augustus modelspoorbeurs Houten
door
Ronald Halma
24 August 2025, 21:33:51
"Ein kleines Kalkwerk", een nieuwe tentoonstellingsbaan
door
Frank 123
24 August 2025, 21:24:19
Microstepper motoren voor armseinpalen
door
Dennis1984
24 August 2025, 21:01:37
Swalbenburg, N modulebaan
door
NS264
24 August 2025, 20:43:05
Dönsdorfer Bauberichte
door
Frank 123
24 August 2025, 20:40:18
Au bord de la Cèze
door
Frank 123
24 August 2025, 20:22:56
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0
door
nighttrain1
24 August 2025, 20:01:32
Wegfrezen ballastgewicht t.b.v. ruimte voor decoder
door
Herb73
24 August 2025, 19:59:55
Trix DXI van DC naar AC
door
wob
24 August 2025, 19:49:25
Bouw NTM Stationsgebouw Lemmer
door
Wim Vink
24 August 2025, 19:17:44
Mooi weer om buiten te spelen
door
puntenglijder
24 August 2025, 18:03:55
Heeft de nieuwe oplage reeks 55 van B-models verbeterde aandrijving ?
door
Benelux795
24 August 2025, 18:03:23
Stichting 3rail 20 jaar jubileumwagen!
door
Sascha [St. 3rail]
24 August 2025, 17:59:18
Cornfield Junction / Boulder Crossing - Afsluiten Topic
door
Frank 123
24 August 2025, 17:45:38
Rocrail terugstel tijd wissels
door
AlbertG
24 August 2025, 17:37:43
Een secundair lijntje in de Puy de Dome en de (Haute) Loire anno 1968
door
Wim Vink
24 August 2025, 17:24:50
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots
door
Dave.......
24 August 2025, 16:37:20
Artitec goederenwagen
door
henk
24 August 2025, 16:17:39
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2
door
Wim Vink
24 August 2025, 15:42:58
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omlaag
Auteur
Topic: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D (gelezen 7487 keer)
gtw6016
Offline
Berichten: 716
zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #30 Gepost op:
01 January 2019, 23:12:10 »
Jeetje wat een overzicht weer zeg super!
Wat een gedetailleerde informatie in zo korte tijd super.
Had eerst nog voor de gein tegen een mede hobbyist gezegt, misschien is het leuk wat van de oude materialen na te maken en in de rekken re leggen maar dit is wel erg veel haha.
Wel prachtig al deze informatie mooi om in de toekomst te kunnen vertellen tegen bezoekers.
Nog een vraagje over de spoorstaven deze waren als "nood" werden deze dan gebruikt om de baan een stukje te verlengen zodat jullie dichter bij konden komen?
Mooi ook van dat het oudste lid in de wagen bleef. Waren er nog.meer "gebruiken" op deze wagens. Dit zijn namenlijk mooie verhalen die toch een beetje verborgen zijn voor het publiek.
Alvast bedankt en nog de beste wensen allemaal!!
Gr marc
Gelogd
j.ossebaar
Offline
Berichten: 266
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #31 Gepost op:
02 January 2019, 12:56:26 »
Marc ,
DE spoorstaven werden gebruikt om het ontspoorde voertuig weer boven het spoor te plaatsen . De spoorstaven moesten paarsgewijs dwars over het bestaande spoor gelegd worden . Dan de rolwagens met de klauwen op de spoorstaven , daar boven op blokken , en haaks daarboven op weer een rolmat .
De ongevallen wagen werd zo dicht mogenlijk naast of tegen het opjekt geplaatst . Als voorbeeld een aanrijding DDR met auto te Heilo . Bij terplaatse gekomen moest de ongevallentrein geduwd terug naar Uitgeest , loc omrijden en geduwd naar Heilo . Na de hersporing de ongevallen trein geduwd naar Alkmaar , met het stuurrijtuig er ook nog voor . De rest van de trein op zijn eigen spoor naar Alkmaar , maar zonder verlichting des nachts on 02.00 uur . DE rest volgt
Gelogd
j.ossebaar
Offline
Berichten: 266
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #32 Gepost op:
02 January 2019, 15:10:08 »
Een ander verhaal .
Des nachts een ontsporing in Haarlem bij het tractie gebouw . Tijdens het hersporen loopt de motor van het lichtagregaat vast . De dienstdoende tractie opzichter vond het nodig dat hij met de beide handlampen zijn eigen moest bij lichten , en het personeel onder het treinstel moest op de tast zijn weg vinden . Deze opzichter werd toen duidenlijk gemaakt dat dit niet kon , of we gingen naar huis . DE andere dag werd mij door mijn eigen opzichter verteld dat deze topz een officiele klacht had in gediend en wat er gebeurd was . DE eenna laatste dag van mijn beschikbaar ontspoorde er in Hoorn ( overweg Koepoortsweg ) een rangeerdeel ,bestaande uit 2x mat 54 ,4 wagenstel . Alvorens met het hersporen te beginnen wilde deze topz met mij overleggen wat de beste werkmethode moest worden . Ik vertelde , en wees hem er op dat hij de hersporingsleider was , en dat ik niet gediend was van schoppen in mijn rug . Hij zag in dat de klacht misschien onterecht was en koos eieren voor zijn geld . Daar het ontspoorde viertje in de midden gescheiden moest worden , en de korte koppeling door gesneden werd , zouden de 2 halve treinstellen appart afgevoerd moeten worden . In overleg met de coördinator herstelpunt ASD ,werd in WPH Haarlem een koppeling besteld . De chaufeur van de WPH kwam in zijn schafttijd ( eigentijd ) de koppeling brengen . Daar wij het zware gereedschap tot onze beschikking hadden ,konden we de reserve koppeling plaatsen , en het treinstel afvoer gereed maken .
Des anderdaags werd door mijn Opzichter Gronddienst gevraagd wat er in Hoorn gebeurd was . IK zij niets bijzonders . Hij geloofde dat niet ,omdat de CTM Alkmaar de officiele klacht in getrokken had en dat ik een dag prestatie verlof verdiend had .
Gelogd
edwin1974
Offline
Berichten: 2031
Allegra" treinstel
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #33 Gepost op:
02 January 2019, 15:13:22 »
Heer lijk dit soort verhalen
Gelogd
https://spooro140.blogspot.com/2017/03/spoor-o-140-blog-intro.html
Carel Ruysink
Offline
Berichten: 1060
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #34 Gepost op:
02 January 2019, 16:19:02 »
Geweldig zoveel goede en boeiende informatie. Alleen........ nog geen foto's valt me op. (Ik heb ze trouwens ook niet).
Carel.
Gelogd
Als je bang bent voor de dood dan heb je geen leven
j.ossebaar
Offline
Berichten: 266
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #35 Gepost op:
02 January 2019, 16:23:14 »
Des avonds om 22.00 uur opgeroepen voor een ontsporing in Zaandam . Met de ongevallen auto naar Zaandam . Mijn maat kwam mij met de auto ophalen om van Purmerend naar ASD te gaan . In Amsterdam Noord , net buiten de IJ-tunnel was aan weerskanten van de weg 2 grote benzine stations . Die avond/nacht was er een grote verkeerscontrole gaande . Op de heen weg werden we gecontroleerd , en toen we met de ongevallen auto naar Zaandam gingen werden we ook gecontroleerd . Na de hersporing ,op de terug weg naar ASD-cs waren we voor de derde keer voor controle aan de beurt . Toen we naar huis gingen in de burgerauto moesten we voor de vierde keer de controle fuik in . De agent die wilde controleren zei lachende ; zo spoortje ben je er weer , ga maar gauw naar huis . En welterusten .
Een andere ontsporing was te Amsterdam Watergraafsmeer westzijde . Na mijn late dienst werd ik om 21.30 uit de trein gehaald voor een ontsporing . In de Watergraafsmeer waren 3 gesloten wagens gekanteld en lagen in een Z over de sporen , 1 van deze wagens was een koelwagen ,die beladen was met bosbessen . De dienstdoende Topz was niet van plan om de kraan te bestellen , dus moesten de wagens met de De 2200 , staalkabel en 1 schijfsblok rechtop gezet worden . Een wagen werd aan de dakrand opgelicht ,zodat de Vsrong gemonteerd kon worden . Deze V sprong werd met een harpsluiting aan de zware trekkabel verbonden . Deze kabel via het eenschijfsblok met de 2200 op het nevenspoor . De rijcontroler werd in de heuvelstand geplaats , dus dieselmotor maximaal toerental , en met het handwiel ( heuvelweerdtand )werd het veld van de hoofdgenerator bekrachtigd . Ook stonde de tractie motoren in serie geschakeld .IN samenspel met de rangeerrem kon je de lok op de millimeter verplaatsen . Toen er 2 wagens rechtop stonden bepaalde de topz dat er gegeten moest worden , maar voor de tweede maal soep was niks , dus werd er iemand weg gestuurd ,want er was een chinees restaurant open , dus chinees ,om 11.00 uur . Mijn schoonfamilie woonde toen in Amsterdam Oost , vlakbij het rangeer terrein .. Daar het Zaterdag was , ging mijn echtgenoot altijd met onze zoon naar haar ouders . Opeens stond mijn schoonvader achter mij , en zij ; dit duurt nog wel even . Als jullie klaar zijn dan kom je maar direct naar ons ,je echtgenoot wordt opgehaald . Een gegeven moment werd er door aannemers personeel besloten om het sjouwwerk door hun te laten doen , om ons te ontlasten . DE temperatuur begon al aardig naar de 20 graden te lopen . OM ongeveer 17.00 uur waren we klaar en hadden het gereedschap in de wagen gegooid . Mijn totale diensttijd was 28 uur . Des Zondags moest ik van mijn coördinator wel op het werk verschijnen ,daar ik anders mijn overuren verloor . Die Zondag heb ik de ongevallen wagen weer uitrukgereed gemaakt en ben na 4 uur werk weer huiswaarts gegaan .
Gelogd
j.ossebaar
Offline
Berichten: 266
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #36 Gepost op:
02 January 2019, 16:26:52 »
antwoord op Carel .
DE meeste foto's staat in het boek ONGEVALLEN van vader en zoon v/d lee . Wij hadden toen geen fototoestel , en ook geen tijd voor foto's .
IK zelf heb heel weinig foto's . Sorry
Gelogd
gtw6016
Offline
Berichten: 716
zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #37 Gepost op:
02 January 2019, 16:46:53 »
Prachtig zeg!
Foto's ben ik ook wel erg benieuwd naar maar dat zal vast iemand wel hebben!
Prachtig al deze geidetaileerde info.
Gr marc
Gelogd
gtw6016
Offline
Berichten: 716
zucht we missen je dierbaar trammetje:'(
Re: Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D
«
Reactie #38 Gepost op:
02 January 2019, 16:48:23 »
Je hebt heel weinig foto's zeg je. Maar alles is welkom hoor
Gelogd
Print
Pagina's:
1
2
3
Vorige
-
1
2
[
3
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Overige spoorzaken
|
Grootspoor
|
Gezocht interieurfoto's ongevallen stalen D