Inhakend op Stig,Het is altijd een stuk makkelijker kritisch naar anderen te kijken, dan naar jezelf in de spiegel. Kan je wel in de spiegel kijken, dan kan je op modelbouw gebied tot grote hoogte stijgen.Als ik zie wat voor vragen er hier gesteld worden met betrekking tot het grootspoor én wat dan vervolgens de "gissende"antwoorden zijn, dan heeft de gemiddelde modelspoordert, uitzonderingen daargelaten, een diep bedroevende baan, simpelweg omdat het niet strookt met de werkelijkheid, afgezien van het al aanwezige RUIMTE COMPROMIE!Wie so 1 op 87 , er zijn maar weinig mensen die in bijvoorbeeld de Pur of te wel de Fine-Scale bouwen en ook consequent, met alle uitsluitingen werken. Vraag hier op het forum is, wat bouwen in Fine-Scale precies inhoud, pas het vervolgens toe en ga dan niet lopen zeuren dat dit of dat model beperkingen vertoont, maar kies voor 1 kwaliteits lok 1 op 87, met een paar wagonnetjes.
Waarom zijn er dan producenten die wel 1 op 87 leveren, dat heren en dames zijn de strijders die onze hobby naar een hoger plan willen brengen en hun nek uitsteken
Hoeveel mensen bouwen een dusdanig kwalitatief hoogstaande baan, dat een model van de grote fabrikant er gebrekkig uit ziet wanneer deze op zon baan rijdt?
Van mij hoeft een model niet perfect te zijn. Alleen vind ik wel dat er sommige domme fouten worden gemaakt. Ik hoef denk ik geen voorbeelden te noemen. Maar dan denk ik als je even 10 seconden de moeite neemt om een foto te bekijken dan had je gezien dat het er niet zo uit ziet.