Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Spoor op industrieterrein Lage Weide door Vislijn
Vandaag om 22:02:52
Met welke tang knip je verenstaal? door Ronaldk
Vandaag om 21:50:59
Acherntal 2.0 H0 TP III/IV door 741230
Vandaag om 21:24:01
Wat was jullie allereerste loc? door Frans v H
Vandaag om 21:18:25
Her-(her-)beginnen door Ronaldk
Vandaag om 21:15:19
US diorama in H0 door 741230
Vandaag om 21:07:12
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door 741230
Vandaag om 21:06:11
De fabriek - Spoor 0 door Huup
Vandaag om 20:48:34
Göhrener Viaduct door MaraNCS
Vandaag om 20:19:02
Van British Railways Class 58 naar ACTS 5814 in 0 door RobbertJan
Vandaag om 20:14:08
Grootspoor in Frankrijk door Benjamin92
Vandaag om 20:11:12
Op zoek naar ns-seinvleugels in ho door roco
Vandaag om 19:57:36
Update: baan in de tropen door Hans Grasmaijer
Vandaag om 19:47:07
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 19:21:26
Terugverende koppeling door Klaas Zondervan
Vandaag om 19:07:39
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
Vandaag om 18:38:50
't Boemeltje door bask185
Vandaag om 16:38:22
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door Montanbahn
Vandaag om 15:46:25
LS Models CIWL LX slaapwagens door willyTEE
Vandaag om 15:33:50
booster vraag door Montanbahn
Vandaag om 14:35:52
Module vliegveld Jan van Mourik door Wim Vink
Vandaag om 14:34:05
Vreemd probleem door Treintje_komt_zo
Vandaag om 13:14:28
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 13:02:05
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door wob
Vandaag om 12:41:02
Aachenau West door Wim Vink
Vandaag om 12:41:01
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door wob
Vandaag om 12:37:12
Bauarbeiten im gange door Wim Vink
Vandaag om 12:22:25
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door VAM65
Vandaag om 11:09:35
lampjes in huizen willekeurig schakelen door Ronald Schreuder
Vandaag om 10:46:10
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Vislijn
Vandaag om 10:35:31
  

Auteur Topic: Marklin/Trix koploper  (gelezen 471891 keer)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1020 Gepost op: 02 January 2009, 10:25:01 »
Bij het opzetten van de kap is dat lichtgeleidertje aan het afdekkapje van de LED's blijven haken, zodoende.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1021 Gepost op: 02 January 2009, 10:26:08 »
Dan ben je uniek want die heb ik nog van niemand gehoord  ;D

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1022 Gepost op: 02 January 2009, 10:29:20 »
Ik snap ook niet precies hoe dat mogelijk was, want die lichtgeleider zit toch vrij aardig in die sleuf gewerkt.
Waarschijnlijk stak die net ietsje teveel uit?

Voor de rest geen enkele problemeen met het stel, zelfs niet dat ie onvoldoende trekkracht had.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1023 Gepost op: 02 January 2009, 10:33:50 »
Voor de rest geen enkele problemeen met het stel, zelfs niet dat ie onvoldoende trekkracht had.

Persoonlijk vind ik de andrijving van de Koploper ook tegenvallen.

Dan valt het toch dus wel mee he als je hem zelf hebt ;)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1024 Gepost op: 02 January 2009, 10:40:17 »
Voor mn beurt gepraat Remco, excuseer mijn lompheid.

En door de binnenverlichting los te koppelen van de front/sluitseinen valt tijdens het rijden ook die dikke motorblok niet zo op.

En over die aandrijving gesproken, dat dikke motorblok stoort mij nog steed een beetje.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1025 Gepost op: 02 January 2009, 10:49:50 »
Dat is pech hebben dan. Je koopt hem zelf. Wij vinden het ook zonde hou jij met je 1144 omgaat.... :-|

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1026 Gepost op: 02 January 2009, 10:51:51 »
En het Relais buitenspel gezet, tevens heb ik ook bij de motorloze kopbak van een draaistel de stroomafnemers verwijderd.

Wat is het nut hiervan? als ik vragen mag. In mijn RAm van Roco zit dit ook maar werkt perfect.

Groeten Jeroen
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1027 Gepost op: 02 January 2009, 10:54:15 »
De 1100 was voor mij een uitgemaakte zaak.

De Roco er in, de Trix er uit.

Maar daar had ik een ander draadje voor gemaakt, maar dat project ligt voorlopig even stil, omdat ik nog niet over de juiste foto's beschik.

Het gaat hier over de Koploper van Trix.



Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1028 Gepost op: 02 January 2009, 10:56:51 »
Wat is het nut hiervan? als ik vragen mag. In mijn RAm van Roco zit dit ook maar werkt perfect.

Groeten Jeroen

Dat heb ik gedaan omdat ik een vrij gecompliceerde wisselstraat heb, en daar flikkeren de front/sluitseinen bij het leven.

Door het relais buitenspel te zetten heb ik nu een veel constantere stroomafname over de stuurstand en de motorwagen.


Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Jeroen1975

  • GTW in de tuin
  • Offline Offline
  • Berichten: 1482
  • 45mm, zelfbouw, Brits- en Achterhoeks smalspoor
    • Jeroen's Treinen Site
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1029 Gepost op: 02 January 2009, 11:05:32 »
Door het relais buitenspel te zetten heb ik nu een veel constantere stroomafname over de stuurstand en de motorwagen.

Dat zal niet meer lukken want je zegt net dat je de stroomafname onder je moterloze koprijtuig hebt verwijderd? of lees ik dit nu verkeerd?

Ik denk dat je één handeling teveel hebt gedaan en dat is de stroomafnemers verwijderen.

Succes
www.shapeways.com/designer/GelderscheTrams
Treinen van britse eilanden
Treinen uit de achterhoek

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1030 Gepost op: 02 January 2009, 11:07:43 »
Als ik het goed lees heeft Jos van één draaistel de stroomafname verwijderd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Jos B.

  • NS 1607 Vlissingen
  • Offline Offline
  • Berichten: 6440
  • Zal 't gaan, ja!
    • Tramlijn Maastricht-Vaals
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1031 Gepost op: 02 January 2009, 11:22:24 »
Dat heb je goed gelezen henk.

De stroomafname onder neus van de stuurstand is blijven zitten.

Zometeen ga ik mijn wijzigingen met foto plaatsen in Pimp my train.




Jos.
De Langste Modelreizigerstrein van Europa is een feit

En was 1680 cm Lang
(Rotterdam, 2009)

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1032 Gepost op: 02 January 2009, 11:24:33 »
Dat heb ik gedaan omdat ik een vrij gecompliceerde wisselstraat heb, en daar flikkeren de front/sluitseinen bij het leven.

Door het relais buitenspel te zetten heb ik nu een veel constantere stroomafname over de stuurstand en de motorwagen.

Je had beter je baan goed schoon kunnen maken. Als dat niet helpt en je baan echt zo'n ramp is, had je beter een alzheimer installatie kunnen plaatsen, er is plenty ruimte in de motorbak door afwezigheid van de soundinstallatie.

Daarbij zou ik nooit de stroomafnemers van de stuurstand weghalen ( Ook niet 1 draaistel ) Die afname is belangrijk. Ik heb in dit draadje geloof ik ook een plaatje geplaatst waar ik de assen heb ingevet en dat maakte al enorm veel verschil.

Daarbij had Henk een probleem met het relais wat niet goed werkte volgens mij, hier werkt het feilloos en heb ik nooit storing, het stel wordt zowel duwend als trekkend feilloos gedetecteerd door de bezetmelder.

Gr. Remco.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1033 Gepost op: 02 January 2009, 12:16:10 »
Ook als het relais wel goed had gewerkt, had ik het buitenspel gezet Remco. Ik wil stroomafname van beide bakken tegelijk.
Eerstens: hoe meer stroomafname, hoe beter het is, denk ik altijd maar.
Tweedens: mijn baan werkt met volledige treindetectie, zodat ik treinen kan inzetten die langer zijn dan het kortste blok. Bij zo'n vierdelig treinstel gaat dat goed als beide kopbakken altijd stroom afnemen en dus worden gedetecteerd.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Remco.

  • Offline Offline
  • Berichten: 6325
Re: Marklin/Trix koploper
« Reactie #1034 Gepost op: 02 January 2009, 12:19:53 »
Ok duidelijk, ja je redering kan ik volgen :)