Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Vreemd probleem door Montanbahn
Vandaag om 11:39:05
Ombouw Hornby LMS Class 2P 4-4-0 naar NS 2100 door Montanbahn
Vandaag om 11:32:55
Bahnstrecke 5867 door RobVille
Vandaag om 11:26:11
Verschillen in S88N terugmelder Rosoft m.b.t. door Montanbahn
Vandaag om 11:24:38
Heroplage Artitec Plan W? door spoorijzer
Vandaag om 11:21:10
De Hasseberg (spoor nul op 9mm) door spoorijzer
Vandaag om 11:19:14
Kreisbahn nach Bad Bimmelberg (0,42m2) door spoorijzer
Vandaag om 11:16:04
Hengelo in 1981-1982, maar dan anders: Kassenberg in N door defender
Vandaag om 11:13:47
Arlbergbahn.. ? door spoorijzer
Vandaag om 11:13:32
Wat was jullie allereerste loc? door gdh
Vandaag om 11:11:04
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 11:02:57
Fleischmann Anna ombouw. door defender
Vandaag om 11:00:27
Allereerste lok(je) door henk
Vandaag om 10:58:33
Aanbrengen van (kleine) nummerplaten en dergelijke door bellejt
Vandaag om 10:52:45
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door R v/d Hoven
Vandaag om 10:46:07
Terugverende koppeling door ex-DR V100
Vandaag om 10:27:47
Prestige Models : ervaringen door Rob Ellerman
Vandaag om 10:12:16
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door R v/d Hoven
Vandaag om 09:58:15
Artikelen over de CIWL in Spoorwegjournaal door odaoda
Vandaag om 09:52:13
Schwarzburg-Neuffen-Bahn door Ruud K
Vandaag om 09:51:28
24e smalspoormodelbouwdagen 30 en 31 augustus 2025 bij Stoomtrein Katwijk Leiden door martijn v m
Vandaag om 09:51:13
YaMoRC YD8248 Servodecoder door Nico Hoogerwerf
Vandaag om 08:56:31
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Bertholdowitsch
Vandaag om 08:24:07
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ben
Vandaag om 06:55:11
Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door Frits C
Vandaag om 06:37:17
NS 9500 scratch build uit Fleischmann BR94 door Erwin 054
03 August 2025, 23:50:40
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
03 August 2025, 22:46:30
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door MOVisser
03 August 2025, 22:20:45
Lokpilot 4 defect door spock
03 August 2025, 21:57:09
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
03 August 2025, 21:02:57
  

Auteur Topic: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025  (gelezen 6820 keer)

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #30 Gepost op: 03 December 2018, 10:36:47 »
Het blijft me verbazen dat een provinciestadje als Breda per se stop moet zijn op een internationale verbinding. Steden als Rotterdam en Amsterdam zijn in Europees verband al klein en dan moet de spoorverbinding met de echte grote steden ook nog eens stoppen in Prutjepolder?

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #31 Gepost op: 03 December 2018, 10:55:57 »
Nou, in België stopt de trein ook wat meer dan alleen in Antwerpen en Brussel. De Beneluxverbinding is van oudsher eerder een grensoverschrijdende IC.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Pauw Gauwes

  • Offline Offline
  • Berichten: 252
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #32 Gepost op: 03 December 2018, 11:40:19 »
Vergeet niet dat Breda ook een eigen vliegveld heeft Breda International Airport ??? ???. Dus logisch dat de treinen zich daarop aanpassen

Eelco Storm

  • Pauze
  • Offline Offline
  • Berichten: 11649
    • Mijn fotoarchief
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #33 Gepost op: 03 December 2018, 11:48:48 »
Ja, ook zo'n mooie. Geef het een mooie Engelse naam en het lijkt heel wat. Ondertussen blijft het een grasveld met een strook asfalt  ;D

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #34 Gepost op: 03 December 2018, 12:41:26 »
Jij beweert dat de trein niet zo goed gevuld is dus de bewijslast ligt bij jou.  ;)
Maar goed, je kan het vinden als je met Google zoekt op 'bezettingsgraad Benelux NS'.

Ik ga even zoeken of ik je hier met feiten kan voorzien ;)

VictorPM

  • Offline Offline
  • Berichten: 594
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #35 Gepost op: 03 December 2018, 20:26:50 »
Vergeet niet dat Breda ook een eigen vliegveld heeft Breda International Airport ??? ???

Vliegveld Seppe is dat, te Bosschenhoofd  8)

Thom

  • Offline Offline
  • Berichten: 4058
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #36 Gepost op: 03 December 2018, 22:00:58 »
Nou, in België stopt de trein ook wat meer dan alleen in Antwerpen en Brussel. De Beneluxverbinding is van oudsher eerder een grensoverschrijdende IC.
Sterker nog, het ís een IC, want men noemt het ook de Intercity Brussel  ;)

Rick

  • Lid Houtense Koekenclub
  • Offline Offline
  • Berichten: 8491
  • Spoor N
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #37 Gepost op: 04 December 2018, 07:15:28 »
De nadruk ligt dan ook op 'grensoverschrijdend' en niet op 'IC' in Henk zijn bericht.  ;)

Ik ga even zoeken of ik je hier met feiten kan voorzien ;)
Dat zou interessant zijn, zeker als je ook de bezettingsgraad van de oude Benelux erbij hebt. Ooit is er immers begonnen met een losse Hondekop twee, daarna uitgebreid tot twee of drie gecombineerde stellen of trek/duwtreinen met zes rijtuigen en later stammen van zeven ICR-rijtuigen. Kennelijk is er toch iets populair aan.
N spoor, IV-V, Nederlands (met Duits en Zwitsers materieel).

Waarschuwing: overmatig gebruik van dit forum kan leiden tot klinknageltellerij, tijdperkfixatie en dwangmatig nummergebruik.

henk

  • Offline Offline
  • Berichten: 22519
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #38 Gepost op: 04 December 2018, 07:28:01 »
Ja, ik bedoelde aan te geven dat Breda voor een IC ook weer niet zo’n vreemde stopplaats is. In België stopt het ding nog in Mechelen en Noorderkempen. Noorderkempen is vooral een grote parkeerplaats als ik het uit de trein goed heb gezien. Breda en Noorderkempen zijn vooral bedoeld als overstapstation en dat functioneert volgens mij heel aardig.
Het is heel Nederlands om iets heel Nederlands te vinden.

Hans van de Burgt

  • Onshape Gebruikersgroep
  • Offline Offline
  • Berichten: 6513
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #39 Gepost op: 04 December 2018, 12:11:36 »
@Henk,

Breda moet je inderdaad zien als een overstapstation. Maar laat de mensen dan ook overstappen. Tussen Breda en de randstad rijdt al een intercity over de HSL. De Beneluxtrein is eigenlijk extra, nietwaar. Voor snel verkeer, is er daarnaast ook nog de Thalys. Men zou de huidige Beneluxtrein van Brussel over Breda naar Eindhoven, en straks tot Düsseldorf vv kunnen laten rijden. Dat maakt van Breda een echt overstapstation. Enne... dan schieten wij Brabanders er ook wat mee op. 😜

Gr, Hans

Daan!

  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #40 Gepost op: 04 December 2018, 12:38:10 »
Je moet de IC Brussel ook niet zien als verbinding tussen Breda-Randstad maar als verbinding België-Randstad. Voor de reizigers die niet naar Brabant moeten is het mooi pech dat de IC Brussel stopt op Breda.

VAM65

  • Omroep Modelspoor Club. Elke laatste donderdag gratis toegankelijke rij-avond. Zie ook onze website door op het groene bolletje onder "Nederland 1949-1963" te drukken.
  • Offline Offline
  • Berichten: 4556
  • Nederland 1949-1963 in h0
    • Omroep Modelspoor Club - Hilversum
Re: Directe trein tussen Eindhoven en Düsseldorf in 2025
« Reactie #41 Gepost op: 04 December 2018, 13:28:51 »
En je moet eens kijken hoeveel grote steden een directe verbinding hebben met Breda, en hoeveel inwoners dus met 1 overstap naar België kunnen! Alle reden om Breda als tussenstop te handhaven!

https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_grootste_gemeenten_in_Nederland