Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Ferdinand Bogman
Vandaag om 08:31:25
Foto’s van Frans meterspoor gezocht door GD
Vandaag om 08:29:53
Module vliegveld Jan van Mourik door MOVisser
Vandaag om 08:22:18
Piko 2025 door VAM65
Vandaag om 07:55:21
Wèhnich - Eén onbeduidend baantje op 1200 bij 1200mm door Frits C
Vandaag om 07:31:46
Modelspoorbaan van Einte door Frits C
Vandaag om 07:21:48
Da's Daz 2 door Ben
Vandaag om 06:49:19
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 00:06:50
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door NS264
12 September 2025, 23:47:40
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's door GerardvV
12 September 2025, 23:14:30
Kibri station CALW ingekort als NS station door Duikeend
12 September 2025, 23:13:08
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Gino
12 September 2025, 23:06:00
D236 Nord-West-Expres door Huup
12 September 2025, 22:50:56
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)... door Ronald69
12 September 2025, 22:49:27
Rheinburg, TP V/VI door Dave.......
12 September 2025, 22:48:07
Acme nieuwe ICNG door Teoalessandro
12 September 2025, 22:41:32
Pfarrerwinkel bahn door Schachbrett
12 September 2025, 22:31:22
BR-18.6 Schaal-0. door FritsT
12 September 2025, 22:18:44
Au bord de la Cèze door Schachbrett
12 September 2025, 21:46:20
Bahnstrecke 5867 door Schachbrett
12 September 2025, 21:38:35
NS 8800 in spoor 0 door Huup
12 September 2025, 21:25:21
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten door GD
12 September 2025, 21:12:22
Exact-Train 2025 door Rob Ellerman
12 September 2025, 21:11:19
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen. door Hans Reints
12 September 2025, 21:10:07
20 21 september Ritten met Mat '46 tijdens Open Trein Festival NSM door Seinhuis
12 September 2025, 21:06:52
Z21 en het programeren met de Z21App. door Frank 123
12 September 2025, 20:09:46
Lima 708411004 NS Interregio dubbeldekker H0, Bogie kapot door NL-modelspoor
12 September 2025, 19:55:11
Fleischmania Nostalgia door tothebeach
12 September 2025, 19:49:33
Nederland jaren 50 op basis van mijn roots door einte
12 September 2025, 19:49:01
Veevervoer ss/ ns door Huup
12 September 2025, 18:42:03
  

Auteur Topic: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn  (gelezen 3077 keer)

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #15 Gepost op: 21 January 2008, 20:14:27 »
Laten we vaststellen dat mijn herinnering vanaf 1965 loopt. Ik heb nimmer een getrokken dieseltrein in de kop van Noord-Holland gezien. Getrokken elektrisch reed zo nu en dan op Den Helder en verder was alles stroomlijn.

Ik merk dat er verwarring is. Met DE3 naast DE5 bedoel ik plan U.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #16 Gepost op: 21 January 2008, 20:17:40 »
Van de DE-3, DE-5, TEE en plan U weet ik dat ze in Ut in oh waren, van plan X (DE-1/2) niet. Dat is nieuw voor mij.
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #17 Gepost op: 22 January 2008, 00:32:01 »
In Geldermalsen kwam ik ook vaak. Geldermalsen - Dordrecht reed met plan U maar Geldermalsen - Arnhem/Nijmegen met DE2. De DE2-en bleven zelfs na de verlenging Utrecht-Geldermalsen-Arnhem/Nijmegen rijden. Ook deze exploitatie vond vanuit de dieselloods Utrecht plaats. Ik ben talloze malen met een DE2 van Geldermalsen naar Utrecht gereden. Hoe de overgang naar elektrisch ging, weet ik niet meer. Misschien zijn de DE2-en nog even door plan U vervangen, maar het kan ook dat de DE2-en direct door elektrisch vervangen werden.

Nico Hoogerwerf

  • Offline Offline
  • Berichten: 725
  • DB jaren '60 in de buurt van NS grens...
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #18 Gepost op: 22 January 2008, 10:42:23 »
- off topic: volgens mij hebben op Utrecht-geldermalsen-tiel-nijmegen in de jaren 80 DE2 gereden...

Nu weer on-topic: terug naar Hoorn-Alkmaar: geen idee behalve bovenstaande verhalen

Nico
DB tijdperk 3b, 2rail, (voorheen DigiKeijs DR5000) nu een Yamorc YD7010 en DR5033, DR5048, S88 en LocoNet, (voorheen Koploper, nu iTrain!
Voorheen Intellibox 6500 in 2000 gekocht! :-)

Moddemeijer

  • Offline Offline
  • Berichten: 164
Re: Dieseltijdperk Alkmaar - Hoorn
« Reactie #19 Gepost op: 22 January 2008, 19:36:00 »
Beste Nico

De exploitatie van de Betuwelijn was naar alle waarschijnlijkheid gekoppeld aan de kop van Noord-Holland. Voor DE2 op Hoorn-Alkmaar waren DE2-en nodig in de dieselloods van Utrecht. Er is na de bevestiging van jouw zijde over DE2 op Utrecht -Arnhem/Nijmegen geen twijfel meer over de aanwezigheid van DE2 in Utrecht. Het zou mij niets verbazen als Noord-Holland en de Betuwelijn in één omloop zaten.

Trouwens de eerste ritten Utrecht-Amsterdam en de laatste ritten Amsterdam-Utrecht werden diesel gereden met diesels uit de kop van Noord-Holland. Zo kwamen ze via de omloop en normale dienst in Utrecht. Een soort gelijk spelletje werd gespeeld met de eerste en laatste ritten op Hoorn-Amsterdam om de diesels van Alkmaar-Hoorn in Amsterdam te krijgen.