Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Da's Daz 2 door Noordernet
Vandaag om 11:30:08
Lima IRM versleten tandwiel + reparatie door ronald100
Vandaag om 10:41:25
De bouw van 'Ommelanden' (H0) door Jan Pieter
Vandaag om 10:39:24
De IJmuider spoorlijn - korte geschiedenis en plaatjes door Vislijn
Vandaag om 10:30:45
Bahnstrecke 5867 door Jelmer
Vandaag om 09:49:27
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor door Jelmer
Vandaag om 09:46:31
Raadplaatje door V200-G2000
Vandaag om 09:41:37
Mijnbouw Indonesië door MOVisser
Vandaag om 09:40:36
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N door RobVille
Vandaag om 09:34:52
Handleiding van de Roco kraan 46901 NS kraan 482 door Jelmer
Vandaag om 09:32:46
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen door bollen neus
Vandaag om 09:29:06
Rheinburg, TP V/VI door Jelmer
Vandaag om 09:25:27
Layne, Somewhere South. door tothebeach
Vandaag om 09:25:04
Bauarbeiten im gange door tothebeach
Vandaag om 09:22:04
Wijzigen functies-functietoetsen PBModels ICRmh rijtuigen door Jelmer
Vandaag om 09:21:18
Kibri station CALW ingekort als NS station door eichddraig
Vandaag om 08:29:06
Exact-Train 2025 door Sicco Dierdorp
Vandaag om 08:28:21
iTrain versus Windigiped door Pain0_8
Vandaag om 05:04:03
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald door Ronald Halma
Vandaag om 02:23:12
Rangeerbaan Molenhoek door Ronald Halma
11 September 2025, 23:47:27
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
11 September 2025, 22:49:22
13 september 25 jaar Huider, Huider Express stoomtrein door Seinhuis
11 September 2025, 22:11:53
PWM regelaar Kato 22018 sx standaard controller door Pollux
11 September 2025, 21:21:08
Overstap naar HTM door Jan Bennink
11 September 2025, 21:19:33
Am Ende der Strecke, modulebaan op 1 M2 door Frank 123
11 September 2025, 21:06:37
Vandaag bij pon door Jean-Pierre
11 September 2025, 21:04:48
Halling aandrijvingen door Jan Bennink
11 September 2025, 20:53:20
Vijfhuis (v.h. Frotterdam) door Ronald Halma
11 September 2025, 20:52:20
Z21 en het programeren met de Z21App. door bask185
11 September 2025, 19:56:37
Rookgenerator wil niet werken, van piko 50652 = BR 93 in Rocrail door jack is back
11 September 2025, 19:23:44
  

Auteur Topic: Voith Maxima in Nederland  (gelezen 27987 keer)

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #75 Gepost op: 16 January 2008, 20:09:34 »
Citaat
Ja, timmer wat triplex aan elkaar en voilà . Nu zal dat - kostenbesparing - ongetwijfeld ook wel het idee erachter zijn, want een kunstzinnig statement maken...ik weet niet of een treinenbouwer zich daar anno 2008 nog aan durft te wagen, met de (uiteraard gezonde) redelijk moordende concurrentie tussen fabrikanten.

uuuhh je discussiert met z'n allen over een kunstzinnig statement en vraagt je dan af of men dat nog durft.. duh, ja en het werkt! Het gaat neit om mooi of lelijk, maar herkenbaar, zeker geslaagd!

en platte vlakken zijn zo gekozen omdat de loks dan makkelijk door anderen in licentie te bouwen zijn

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #76 Gepost op: 16 January 2008, 20:13:07 »
Ok dan word hte al een stuk duidelijker waarom deze vorm. En herkenbaar is die zeker. Netzoals de G2000 met asymtrische cabines.
Voor grootspoorfoto's zie site

Robbert

  • Offline Offline
  • Berichten: 1472
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #77 Gepost op: 16 January 2008, 21:31:14 »
Waarom zouden met een cl.66 gaan proefrijden? dat loctype hebben ze al een poos...

Ik heb niks gezegt over proefrijden, dat hoeven ze ook niet te doen met een class 66. Maar ik heb het over de uiteindelijk beslissing, dat is nog geen Voith hoor.

Groetjes,

Robbert

RichardK

  • Offline Offline
  • Berichten: 230
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #78 Gepost op: 16 January 2008, 21:34:46 »
De HVLE gaat samen met ACTS in NL rijden...
En als je niks zegt over proefrijden, qoute dan alleen het stuk waar je op reageert.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #79 Gepost op: 16 January 2008, 21:35:49 »
Dat is wel een interesant weetje. Vanaf wanneer willen ze dat dan met deze loc's gaan doen?
Voor grootspoorfoto's zie site

ziemon

  • Offline Offline
  • Berichten: 133
    • RailColor.net: Modern Locomotive Design
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #80 Gepost op: 16 January 2008, 21:54:46 »
er zijn nog maar twee maxima's, waarvan er nu bijna 1tje klaar is omnaar NL te komen, dan komend de praijktijsten, toelatingen enz enz. er zijn al diverse loks besteld maar binnen nu en een jaar verwacht ik nog nergens planmatige inzet van deze machine

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #81 Gepost op: 17 January 2008, 00:14:39 »
En als je niks zegt over proefrijden, qoute dan alleen het stuk waar je op reageert.

Eh, hij citeert precies één zin die niet verder te ontleden is. Ik heb er eens naar gekeken (verspreid over verschillende pagina's) en volgens mij is er eerder sprake van dat er ergens iemand iets verkeerd begrepen heeft. Ik zelf begrijp de hele uitwisseling tussen jullie twee niet, om heel eerlijk te zijn.

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Anoniem

  • Gast
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #82 Gepost op: 17 January 2008, 02:05:07 »
uuuhh je discussiert met z'n allen over een kunstzinnig statement en vraagt je dan af of men dat nog durft..

Sorry, maar dat is nonsens ;). Niet alles wat er anders uitziet is een kunstzinnig statement. Ik ben er niet a priori vanuit gegaan dat er een artistieke filosofie achter het ontwerp zat (dat wil in dit geval zeggen: een ontwerp dat ook daadwerkelijk bedoeld is om "anders" te zijn), omdat dat dus niet altijd zo is. Uit het verhaal van Bob blijkt overigens dat de waarheid anders is, maar dat kon ik op dat moment nog niet weten.

Anders gesteld: toen ik mijn opmerking plaatste stond nog niet vast dat men hier een bepaalde designfilosofie mee had en dus kon ik mij op dat moment afvragen of dat wel zo was.

En herkenbaar is die zeker. Netzoals de G2000 met asymtrische cabines.

Dat andere gedrocht  :-X ;D.

rail4marcel

  • Offline Offline
  • Berichten: 5277
    • grootspoorfoto's
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #83 Gepost op: 17 January 2008, 06:35:21 »
Vind je ik vind die G2000 dan wel weer mooi.
Voor grootspoorfoto's zie site

Jeroni

  • BAM!
  • Offline Offline
  • Berichten: 2132
  • Créateur du corridor
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #84 Gepost op: 17 January 2008, 08:05:51 »
Verschrikkelijk, die G2000. Nee, dan is dit echt een verademing.

Sterker nog, deze heeft wel wat, zo'n G2000 (dat ding met die rare cabines) vind ik toch wel zo'n mal ding.

Maar goed. Gauw verder met deze nuttige discussie ;)

Peter Korsten

  • Offline Offline
  • Berichten: 8571
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #85 Gepost op: 17 January 2008, 08:12:50 »
Mijn hemel, deze Maxima gaat nog meer discussie oproepen dan de Argentijnse...

- Peter
***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** ***** 40

Anoniem

  • Gast
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #86 Gepost op: 17 January 2008, 10:56:09 »
Inderdaad, bij de Argentijnse was het de vader die fout was, hier is het Maxima zelf die fout is ;D.

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #87 Gepost op: 17 January 2008, 10:57:52 »
 ;D ;D ;D
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.

Gert1

  • Gast
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #88 Gepost op: 17 January 2008, 11:52:17 »
Heel gevat, maar we gaan hier pertinent geen discussie over Prinses Maxima voeren, dus graag vanaf nu weer on topic!

mvg,
Gert

Mispoes

  • Huiskat van Benelux en vriend van de Biljettencentrale.
  • Offline Offline
  • Berichten: 8995
  • Hengelooo 1:160
Re:Voith Maxima in Nederland
« Reactie #89 Gepost op: 17 January 2008, 11:54:23 »
Moet je bij je eigen Administrator zijn, die begon er over.....
Das Pausenbrot schmiert Westfalen mir.