Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
MB-module: "Charleroi Route de Mons"
door
Pauldg
Vandaag
om 16:34:00
Cherteau, fictieve Waals industriedorp
door
NS264
Vandaag
om 16:30:06
Mijnbouw Indonesiƫ
door
NS264
Vandaag
om 16:28:06
4 oktober modelspoorbeurs Houten
door
MOVisser
Vandaag
om 16:06:28
Een nieuw begin
door
dreezy
Vandaag
om 15:51:21
Ombouw/Pimpen Bolle neuzen
door
bollen neus
Vandaag
om 15:21:44
Raadplaatje
door
Ronald69
Vandaag
om 15:11:03
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
thevandijks
Vandaag
om 15:01:32
Piko NS 5/600 Hippel 2025
door
Blausee-Mitholz
Vandaag
om 14:38:56
uitbouw / hokje op veel oudere stations, waar diende dat voor?
door
Pauldg
Vandaag
om 13:53:51
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
bellejt
Vandaag
om 13:27:05
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
Vandaag
om 12:33:15
De bouw van mijn modelbaan in Thailand
door
Eric B
Vandaag
om 12:15:48
Pfarrerwinkel bahn
door
Wim Vink
Vandaag
om 11:29:05
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost.
door
FritsT
Vandaag
om 11:03:31
NS-1000 in spoor-1
door
FritsT
Vandaag
om 10:52:26
Twentse Modelspoorweg Club (TMC): Digitale besturing
door
Henk Veenstra
Vandaag
om 10:36:45
rode multimaus defect
door
Sikko
Vandaag
om 10:13:20
Modelspoorbaan van Einte
door
MOVisser
Vandaag
om 09:43:08
"Litter Bin" voor Brits spoor en Britse modelspoorprojecten
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 08:46:12
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw
door
Wim Vink
Vandaag
om 07:44:40
Acme nieuwe ICNG
door
Jeroen Water
Vandaag
om 06:37:06
Portland ID, OR; een 2-turnout Inglenook door Ronald
door
Ronald Halma
Vandaag
om 02:00:06
Piko 2025
door
Duikeend
Vandaag
om 01:16:07
NL cameo layout (0,26m2)
door
Ronald Halma
Vandaag
om 00:47:20
Roco wagon openen
door
AP3737
01 October 2025, 23:29:40
Die Sauerlandbahn - Tijdperk III
door
wob
01 October 2025, 22:35:19
Roco traxx 'Eurocity'
door
Rob Ellerman
01 October 2025, 22:05:11
Bouwbeschrijving mat' 36 ElD-4 van MK-Modelbouwstudio's
door
Rob Bennis
01 October 2025, 19:57:19
WD 73755 Longmoor in 00
door
Eelco Storm
01 October 2025, 19:26:20
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Postrijtuig PD 64 van Tramwegmij. Oostelijk Groningen in 1:87.
« vorige
volgende »
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omlaag
Auteur
Topic: Postrijtuig PD 64 van Tramwegmij. Oostelijk Groningen in 1:87. (gelezen 5274 keer)
Scratchbuilt
Offline
Berichten: 2155
Re: Postrijtuig PD 64 van Tramwegmij. Oostelijk Groningen in 1:87.
«
Reactie #15 Gepost op:
22 September 2018, 12:51:27 »
Zo van een afstandje lijkt het nog redelijk. In de nieuwe versie wil ik een aantal zaken anders aanpakken.
Albert
«
Laatst bewerkt op: 22 September 2018, 16:12:13 door Scratchbuilt
»
Gelogd
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran
Scratchbuilt
Offline
Berichten: 2155
Re: Postrijtuig PD 64 van Tramwegmij. Oostelijk Groningen in 1:87.
«
Reactie #16 Gepost op:
27 September 2018, 19:08:18 »
Het nieuwe onderstel. Dun karton ipv dat dikke paspartoe-karton dit keer. Het frame wordt zo 2 mm smaller. Het gemis aan stabiliteit wordt opgelost door impregneren met secondelijm. Truc is om veel vlees rond het gat waar het aslager in komt te laten zitten en dat overtollige karton pas weg te snijden als de secondelijm droog is. Een spuitbus autoprimer heb ik evenwel nog niet aangeschaft. Deze is ingesmeerd met parketlak. Heb ik nog een pot van staan. Werkt ook goed.
Gelogd
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran
RobK
Offline
Berichten: 370
Re: Postrijtuig PD 64 van Tramwegmij. Oostelijk Groningen in 1:87.
«
Reactie #17 Gepost op:
27 September 2018, 20:53:26 »
Goed dat je meteen opnieuw bent begonnen, Albert. Bouwen in papier en karton heeft vele mogelijkheden en voordelen. Een pluspunt van karton dat nog niet genoemd is in de voorgaande discussie: het gaat lekker snel!
De eerste postwagen ziet er ondanks het primer-drama altijd nog prima uit qua proporties. Ik had mijn vraagtekens bij de scheenplaten rondom de aspotten - waren die wel V-vormig? - maar ik zie dat je het bij de nieuwe anders aanpakt.
Succes verder!
Gelogd
Spoor Nul Weekeinde
* Trams in spoor nul *
Trammodelbouwblog
* Webman
Tramweg-Stichting
Scratchbuilt
Offline
Berichten: 2155
Re: Postrijtuig PD 64 van Tramwegmij. Oostelijk Groningen in 1:87.
«
Reactie #18 Gepost op:
29 September 2018, 20:03:50 »
Rob,
Het origineel heeft een zeer opengewerkt frame. Je kijkt er als het ware dwars doorheen. Dat krijg ik in karton niet voor elkaar in deze schaal. Ik heb diverse pogingen gedaan maar dan moet je echt teruggrijpen naar geƫtst messing. Maar dan schiet ik mijn doel voorbij. Ook de stang tussen de beide assen zit er in het echt niet. Ik heb voor deze vorm gekozen om het onderstel wat smoel te geven.
Bij postwagen deel II grijp ik terug op de aloude sandwich methode. Drie lagen papier met in de middelste een uitsparing waar het glas ingeschoven wordt. En ijzeren tralies kun je dan ook maar meteen van ijzer maken....
Gelogd
Als we elkaar allemaal onze zonden zouden opbiechten dan zouden we elkaar allemaal uitlachen om ons gebrek aan originaliteit. - Kahlil Gibran
Print
Pagina's:
1
2
Vorige
-
1
[
2
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Wat zijn we aan het bouwen?
|
Trams en smalspoor
|
Postrijtuig PD 64 van Tramwegmij. Oostelijk Groningen in 1:87.