Welkom,
Gast
. Alsjeblieft
inloggen
of
registreren
.
1 uur
1 dag
1 week
1 maand
blijvend
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Forum
Zoeken
Encyclopedie
Help
Kalender
Inloggen
Registreren
Doel:
€250.00
Donaties:
€88.00
Per saldo:
€-162.00
Steun ons nu!
Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025
Vacature:
secretaris bestuur
Algemeen
Plaatje uploaden
Vraag en aanbod
Fotowedstrijd
Modelspoorwinkels
Youtube kanaal
Modelspoorkaart
De stichting
De stichting en team
Contact
Financieel
Algemene voorwaarden
Commerciële accounts
Forumregels
Disclaimer
F.A.Q.
Recente berichten
BeneluxSpoor.net forum - Recente berichten
Abonneer op Webslice
3d printen van ns daglichtseinen
door
BartvD
Vandaag
om 10:30:45
29 november verkoop MSV
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:22:03
Nahmertaler Kleinbahn
door
Ronald Halma
Vandaag
om 10:21:30
ByPass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N
door
RobVille
Vandaag
om 10:06:42
Onlangs gespot - gefotografeerd, de foto's
door
Bob R.
Vandaag
om 09:52:24
Frans loodsje et cetera
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:41:09
Raadplaatje
door
grossraumwagen
Vandaag
om 09:40:21
Bahnstrecke 5867
door
spoorijzer
Vandaag
om 09:39:02
Zelfgemaakt BiDiB modules
door
Albert de Heer
Vandaag
om 09:19:09
Pfarrerwinkel bahn
door
Jelmer
Vandaag
om 08:56:44
Lodewickshaven
door
tothebeach
Vandaag
om 08:19:36
Mallnitzer Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor
door
Jelmer
Vandaag
om 08:19:21
Geïsoleerd motorschild.
door
Ferdinand Bogman
Vandaag
om 07:53:00
Da's Daz 2
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:48:48
Rondom Charlois
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:39:11
Fleischmania Nostalgia
door
spoorijzer
Vandaag
om 07:35:36
Messing en Profirails door elkaar gebruikt, oa op klimspiraal.
door
Lobomotion69
Vandaag
om 02:52:11
Show je realistische treinsamenstelling
door
laurent
09 November 2025, 23:59:09
Materieel verzameling van Michiel(NDS)
door
neudalhausenstadbahn
09 November 2025, 23:43:10
Killswitch
door
Menno
09 November 2025, 23:42:02
Bouwsels van Rik in schaal 0 (1:43.5)
door
Rob Ellerman
09 November 2025, 23:01:51
Roco 2025
door
Dennis1984
09 November 2025, 22:31:50
Aachenau West
door
wob
09 November 2025, 22:19:59
Palisade Canyon
door
RobVille
09 November 2025, 22:12:26
Station Roodeschool
door
Torikoos
09 November 2025, 21:10:35
Toon hier je nieuwe (model-) spooraanwinst(en)...
door
Wil uit ZO drenthe
09 November 2025, 20:55:45
Alternatieven voor servo's
door
Klaas Zondervan
09 November 2025, 19:56:02
Baan in Los Angeles
door
AndrevdG
09 November 2025, 19:51:16
Aanpassing dressoirbaan
door
Syb030
09 November 2025, 19:26:59
Bentheimer Eisenbahn, gisteren, vandaag en morgen.
door
dennie
09 November 2025, 19:23:22
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Diesel loc V140 Marklin Ho 37210
« vorige
volgende »
Print
Pagina's: [
1
]
Omlaag
Auteur
Topic: Diesel loc V140 Marklin Ho 37210 (gelezen 4172 keer)
Davy
Gast
Diesel loc V140 Marklin Ho 37210
«
Gepost op:
07 August 2006, 16:12:16 »
Diesel loc V140 Marklin Ho 37210
Ik heb deze loc gekocht in Rijswijk. In feite was het een experimentloc die in 1935 na een bouwtijd van 8 maanden in dienst werd gesteld. De loc heeft na de oorlog bij de DB nog tot 1953 rondgereden. Het is feite een diesel met een drijfstang op drie assen en een blinde as.
De loc is heeft een metalen kap en frame en is goed gedetailleerd. Zo ontbreekt de inrichting van de machinistencabines niet. Al ontbreekt wel een machinist. Ook binnen de kap zit nog een berg metaal waardoor de 16,6 cm grote loc behoorlijk zwaar is (plusminus 450 gram). De aandrijving is op alle drie de assen. Aan de onderkant zijn geen tandwielen zichtbaar. De motor en decoder is gewoon de hoogvermogen decoder (6090), maar dan niet de fx variant (60901). De loc heeft dus geen rangeergang en analoog branden de leds dus niet. Ook kan ik digitaal de sluitverlichting niet aan of uit zetten.
De rijeigenschappen zijn echter zeer goed. Bij het digitaal rijden heb ik bij het kruipen over mijn twee engelse wissels geen haperingen gezien. Wel is de maximale snelheid in feite veel te hoog maar het potmetertje voor de snelheid doet hierbij weer wonderen.
Want wel opviel is de enorme trekkracht die deze loc heeft. Vijftien 4 assige hoge kolenwagens zondere enige hapering mijn helling van 5 procent optrekken is geen enkel probleem. Een trein van 100 assen op het vlakke trekken was ook geen probleem. Een trein van 174 assen trekken een sleep van meer dan 8 meter ging ook. Maar of dit gezond is voor de loc is wat anders. In elk geval vertoonde de loc geen bijzondere bijgeluiden of sporen van doorslippen. De loc heeft twee antislip banden. Kortom een type loc die gemakkelijk een sleep van 100 assen kan trekken.
Conclusie
Een prachtmodel met tot nu toe niet echt tekortkomingen. Al wordt het motorblok na een tijdje wel lauwwarm. Waarschijnlijk was het gewoon een vitrineloc waar niet of nauwelijks mee was gereden. De loc wordt momenteel niet meer gemaakt maar kom je hem tegen op de beurs dan ik kan hem iedereen aanbevelen.
Voor een plaatje zie ook onderstaande link.
http://www.marklin-users.net/applications/reviews/showreview.asp?ID=325
Gelogd
arjen
Gast
Re: Diesel loc V140 Marklin Ho 37210
«
Reactie #1 Gepost op:
08 August 2006, 20:29:24 »
Ik mis nog iets... Ik heb ooit de Trix-gelijkstroomversie zien demonstreren en wat me toen vooral opviel was de uitloop. Zelden een vliegwiel gezien dat zo overtuigend werkte. Loopt de jouwe ook zo goed of valt dat in digitaalbedrijf niet meer op?
Arjen.
Gelogd
Davy
Gast
Re: Diesel loc V140 Marklin Ho 37210
«
Reactie #2 Gepost op:
09 August 2006, 01:53:12 »
De Marklin variant heeft een vijfpolige motor, die ingebouwd is in een stuk metaal. Waardoor de loc veel zwaarder is geworden.
De Trix variant heeft een motor met een groot vliegwiel.
De Marklin variant loopt in elk geval digitaal en analoog goed.
Gelogd
Print
Pagina's: [
1
]
Omhoog
« vorige
volgende »
Je bent hier:
BeneluxSpoor.net forum
|
Materieel
|
Materieelbespreking
|
Diesel loc V140 Marklin Ho 37210