Doel:€250.00
Donaties:€88.00

Per saldo:€-162.00

Steun ons nu!

Laatst bijgewerkt
op 03-06-2025

Vacature: secretaris bestuur
Algemeen

De stichting

Recente berichten

Nieuwe ruimte voor baan na ca. 30 jaar door ruudns
Vandaag om 15:35:42
Haperende/Gevoelige Sik: wat te doen? door Noordernet
Vandaag om 15:26:52
Holcim Betonmixers 1:87 Modelauto,s door bellejt
Vandaag om 15:02:11
Ik ben aan het opruimen. door Bob11
Vandaag om 14:43:42
BNLS-Module: "Rvbr-Btk, Ringvaartbrug Haarlemmermeer nabij Buitenkaag" NS H0 door defender
Vandaag om 14:33:07
Piko 1136 van AC naar DC door Martijn193
Vandaag om 14:31:18
Fleischmann Anna ombouw. door puntenglijder
Vandaag om 14:23:10
Micromotot analoog 12v dc gebruiken door Pollux
Vandaag om 14:12:55
Show je werkplek door Frank 123
Vandaag om 12:46:36
Toon hier je (model)treinfoto's door R1954
Vandaag om 12:34:22
wat is het merk van deze bochtwissel door henk
Vandaag om 12:27:16
BMB-Module: “Corfe Castle Station” door Hans van de Burgt
Vandaag om 12:25:51
Centraal Zwitserland: Trein, tram, kabelbaan en gondels. door Peter Kleton
Vandaag om 12:05:33
Houten 23 Augustus 2025 door maartenvdb
Vandaag om 12:01:15
"Spoor op Vleugels" in H0 door Pinkelpa
Vandaag om 11:58:00
Mijn eerste H0-modeltreinbaan in aanbouw door Wim Vink
Vandaag om 11:52:42
Spoorhumor door Biessendorf
Vandaag om 11:49:19
N-Wagen; Brawa, ESU of Piko door grossraumwagen
Vandaag om 11:40:41
BMB 00-Modulebaan, BMB-Rijdagen en BMB-Deelname aan Beurzen & Evenementen door Biessendorf
Vandaag om 11:39:29
De overeenkomst tussen een Ovaalramer en een Motorpost. door FritsT
Vandaag om 11:37:11
De bouw van mijn modelbaan in Thailand door puntenglijder
Vandaag om 10:52:52
Liliput schlafwagen set epoche 2 h0 door Stefan88
Vandaag om 10:40:45
Mitropa slaaprijtuigen epoche 2 door Huup
Vandaag om 10:04:44
Ervaringen met veilingsites enzo (Marktplaats, Ebay, Catawiki, etc). door Martijn1974
Vandaag om 09:15:46
mitropa rijtuig door Tomasso
Vandaag om 08:06:17
Station Roodeschool door Eric B
Vandaag om 06:58:31
US diorama in H0 door Wim Vink
29 July 2025, 23:04:15
Goederenloods Zandvoort door nighttrain1
29 July 2025, 22:56:17
Schets Weistra regeling met arduino UNO door keesg
29 July 2025, 22:50:52
Waldbrunn an der Veluwe. Romantiek in H0 (2R) door Ronald Halma
29 July 2025, 21:48:46

Auteur Topic: Waldhofen Bhf.  (gelezen 20294 keer)

Xander

• Offline Offline
Waldhofen Bhf.
« Gepost op: 09 January 2008, 10:01:48 »
Hallo allemaal,
Ik zal me eerst even snel voorstellen, ik ben Xander, 16 jaar en net als iedereen hier gek van treintjes.
Na veel andere topics gelezen te hebben als Boppard in N en Berlijn van af de jaren 70 leek het me leuk om ook een te laten zien waar ik mee bezig ben.
Hiervoor gaan we terug naar de jaren 60 in West Duitsland. Ergens in een bosrijk (naam voor de plaats heb ik nog niet) gebied bevind zich een klein overslag stationnetje waar goederen van de hoofdbaan over worden geslagen op lokaaltreinen en vrachtwagens. het is een baantje van 40 cm bij 240 cm. op dit moment heb ik een klein deel van de electra aangelegd en ben ik bezig met het opbouwen van de basis van het landschap.

foto van het begin

overzichtfotootje

Ik ben er eigenlijk iedere dag wel me bezig dus updates en betere foto's zullen er snel zijn.
« Laatst bewerkt op: 13 January 2008, 20:28:41 door Xander »

RJ

• Offline Offline
Re: goederenoverslag op de zijlijn
« Reactie #1 Gepost op: 09 January 2008, 11:12:32 »
Wissels op een doorgaande lijn worden meestal in niet in de afbuigende stand bereden in verband met een lagere toegestane snelheid.

Verder ziet het er leuk uit, niet te veel bij elkaar gepropt. Ik ben benieuwd naar de vorderingen.

Xander

• Offline Offline
Waldhofen Bhf.
« Reactie #2 Gepost op: 13 January 2008, 20:27:56 »
Weer een kleine update. Allereerst de naam, vanwege het vele bos dat er moet gaan groeien noem ik het station Waldhofen.  Ik heb inmiddels het perron geweatherd, dit is niet of nauwelijks te zien op de foto's maar wanneer ik betere verlichting heb zal ik proberen wat scherpere foto's te maken.
Ik heb inmiddels een groot deel van de ballast geweatherd, heb ik nu de helft van het landschap bedekt met een grondlaagje groene turf en ik heb de weg een basiskleur gegeven.

een sfeerfotootje met oud materieel (voor deze baan ben ik van plan vier compleet nieuwe treinen aan te schaffen)

de drie opstelsporen waar de bockkran op het smalle gedeelte van het perron overheenkomt. Ook zie je waar het kantoor komt te staan, nl. op de twee witte plekken bovenin de foto.

Ook heb ik de gebouwen gekocht, een klein kantoor waar het papierwerk kan worden gedaan, daarbij hoort nog een schuurtje.

Verder heb ik een 'bockkran' gekocht, onmisbaar natuurlijk op een goederenoverslag. (van de gebouwen zal ik foto's plaatsen als ik er aan ga werken)

en als laatste nog het toekomstige 'wald' van Waldhofen.

ik hoop binnenkort wat scherpere foto''s van het geheel te laten zien zodra de basis van het landschap voor een groot deel af is.

Verder wilde ik nog vragen of iemand in het bezit van een recente fleischmann br 55 mij wat foto's van deze loc zou willen sturen?

Jan Bennink

• Offline Offline
    • HTM Modeltrambaan
Re: Waldhofen Bhf.
« Reactie #3 Gepost op: 13 January 2008, 20:58:35 »
Xander,

16 Jaar en een keuze voor Duitsland 60er jaren... Dat vind ik natuurlijk prachtig!  En je bouwt, voor zover ik het nu op je foto's kan zien, heel mooi en erg realistisch. Ik ben benieuwd naar het vervolg. Nog even een vraag, wat heb je op het perron gebruikt? Het lijkt op betonplaten. Iets wat ik op mijn losweg ook wil gaan doen.

Met groet, Jan
Na een modelbaan in 1:87 naar voorbeeld van de RhB https://rhb1op87.blogspot.com nu een HTM trambaan in dezelfde schaal https://htm-modeltrambaan.blogspot.com
Website: https://www.htm-modeltrambaan.nl

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #4 Gepost op: 14 January 2008, 11:51:46 »
Ziet er mooi uit. Succes met verder bouwen.
Voor grootspoorfoto's zie site

Xander

• Offline Offline
« Reactie #5 Gepost op: 14 January 2008, 21:11:14 »
Ik heb inderdaad geprobeerd betonplaten te imiteren voor het perron.
Ik heb hiervoor foamboard gebruikt en verschillende lagen op elkaar geplakt totdat ik de juiste hoogte kreeg. De zijkant heb ik van schuim gelaten, wanneer dit geschilderd is lijkt het grof beton. Ik heb met een mesje de randen vande beton platen in het foamboard voorzichtig ingesneden. daarna de bovenkant van het perron geschilderd met Revell mat 75. vervolgens met sepia ecoline eroverheen en dit weer weggedept met keukenpapier, langs de randen van de betonplan heb ik wat meer ecoline laten zitten.
Ik zal proberen wat betere foto's ook hiervan te maken, maar met de slechte verlichting op mn kamer zal dat wel lastig worden.

mvg. Xander
« Laatst bewerkt op: 21 January 2008, 22:35:43 door Xander »

neudalhausenstadbahn

• Offline Offline
« Reactie #6 Gepost op: 14 January 2008, 22:57:19 »
Is een goede TL bak met daglicht buis dan niet de beste infestering voor de hobby op korte en lange termijn? ;)

Groetjes Michiel
NDS mit uns kommen Sie dort. Nog maar heel weinig op BNLS, dus graag geen PB's sturen want ik log zelden in.

Xander

• Offline Offline
« Reactie #7 Gepost op: 21 January 2008, 22:38:56 »
inderdaad.. zeker investering op t goede moment gezien de g*mm* folder van afgelopen weekend.
inmiddels een drietal nieuwe locs aangeschaft, die zijn nu onderweg met de post. het gaat om een br 38 van trx (de meest recente versie), een br 94 van Fl* en een v100 van rco.
zodra ik de verlichting binnen heb zal ik hier eens wat mooie plaatjes van proberen te maken (ook t landschap is inmiddels weer in een iets verder gevorderd stadium)

Xander

Xander

• Offline Offline
« Reactie #8 Gepost op: 25 January 2008, 14:24:06 »
Hallo allemaal,

De nieuwe loks die ik eerder noemde komen morgen en maandag.
Ondertussen heb ik wel weer het een en ander aan het landschap gedaan. Zo is de spoorwegovergang weer een klein stukje gevorderd en is het grootste deel van het landschap voorzien van gras in de vorm van grasvezels. De de weg heeft een laagje gips en daarna zijn definitieve kleur gekregen.
Ook is er een telefoonhuisje voor bij de overgang gebouwd en heb ik de rand aan de voorkant afgewerkt.
Onderstaande foto's laten zien hoever ik nu ben (TL buis wordt vanmiddag gekocht dus vanaf dan hopelijk wat lichtere foto's)

Vragen en opmerkingen (vooral ook kritische) zijn altijd welkom.

Groeten, Xander

rail4marcel

• Offline Offline
    • grootspoorfoto's
« Reactie #9 Gepost op: 25 January 2008, 17:28:54 »
Ziet er geod uit.
Voor grootspoorfoto's zie site

Xander

• Offline Offline
« Reactie #10 Gepost op: 28 January 2008, 21:20:39 »
Zo, dit weekend een paar (naar mijn idee) prachtige locs gekocht waarvan hieronder wat plaatjes.
Ik ben inmiddels begonnen met het bouwen van de 'bockkran', deze moet natuurlijk realistisch verouderd worden maar ik vind het moeilijk een goede kleur te vinden voor de ijzeren constructie.
Ik hoop dat iemand mij daar wat advies over kan geven en misschien ook wat tips over hoe zo'n ijzeren constructie ook goed te weatheren.

br 38 van Trix

een v100 van Roco

br 94 van Fleischmann

en dan hier nog een plaatje van de toekomstige verlaadkraan, het bouwpakket staat al eerder in dit draadje op foto.

grtzz Xander

mmhajvth

• fulltime busy
  • Offline Offline
  • IC met 1762+1773 op Ht richting Mt op 23-4-06
    • Markenburg
« Reactie #11 Gepost op: 28 January 2008, 21:31:43 »
Xander,

Goed bezig,
Maar als tip, misschien is het mogelijk om met wat meer licht te fotograferen?

Groetjes,

Mark
love to build realistic     let's be kind.

Xander

• Offline Offline
« Reactie #12 Gepost op: 01 July 2008, 15:09:19 »
Goeiemiddag allemaal!
tijdlang niks gedaan met dit topic maar hier dan weer n kleine update. Ik heb een tijdlang na zitten denken over verschillende baanplannen voor Waldhofen en inmiddels ben ik eruit en begonnen met de onderbouw welke een lengte zal hebben van 5,5 meter. Een realistisch station wordt dus mogelijk.

Na mijn vakantie ga ik verder met de onderbouw, deze week ben ik eerst verdergegaan met het stationsgebouw waarover ik graag jullie mening hoor:

Greetz..Xander

vervallen

• de LAATSTE loodjes!
  • Offline Offline
« Reactie #13 Gepost op: 01 July 2008, 15:16:05 »

NETJES jocchie, dat wordt nog wat met jou!!!

Veel succes,
Frederico

JaJo

• Offline Offline
  • Spoor-0 & Spoor-1
    • Modeltreinbaan.nl
« Reactie #14 Gepost op: 01 July 2008, 16:02:37 »
Complimenten, een plaatje! Zelfbouw?

Groet Jaap
Groet Jaap
Duits/NL, Spoor-0 en Spoor-1.Tijdperk II en III.
http://www.modeltreinbaan.nl